Kantoliinan teko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tee-se-itse nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tee-se-itse nainen

Vieras
Hei,

Olen ajatellut tehdä itse kantoliinan kangaspuilla.
Mitähän materiaaleja pitää hommata ja kuinka leveä kantoliina on?
Netistä olen etsinyt, mutta aika huonolla tuloksella. Pituus oikeastaan ainut mikä selvinnyt...
Onko kellään kokemuksia??

En osaa auttaa kun mulla on vaan ostoliinoja tai ite ommeltuja. Leveys riippuu ihan siitä millasen haluat.. Oisko sulla ketään liinailevaa tuttua tai voisitko netin kautta etsiskellä sun lähellä asuvia liinailijoita, voisit käydä hypistelemässä liinoja ja ottamassa tarvittavat mitat liinasta jonka haluat tehdä.

Joo siis pitkiä liinoja on trikoisia eli joustavia ja kudottuja, mutta noi kudotut liinat on siis vinojoustavia (eli mukautuu paremmin päälle vaikkei varsinaisesti jousta) eikä kudos mene siis samalla tavalla kuin räsymatoissa (jotka on ainoa kutomistapa jonka ite kangaspuilla tiedän kun en ole koskaan ite kokeillut). Monet varmasti esittelee mielellään liinoja joten kannattaa käydä ensin tutustumassa, tai vaikka jossain kaupassa joka myy näitä, ja sitten vasta miettiä että ryhtyykö ite urakkaan.

Tässä näyttäis olevan kertomus jonkun itse liinan kutoneen projektista yhteystietojen kera. Ehkä voisit kysyä häneltä lisäneuvoa jos joku asia askarruttaa? Mutta ensin suosittelisin kyllä tutustumaan erilaisiin liinoihin ylipäätänsä että tiedät omat tarpeesi paremmin. Jos asut Tampereen lähistöllä niin minä voin esitellä..

http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/helikutoo/helikutooI.html

Yhteistyössä