Kantoliinan sidonta, kun liina on piiiiiiiiiiitkä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ippu

Aktiivinen jäsen
07.05.2005
2 363
0
36
Ihan perus-kehtosidontaa mietin, kun ohjeen olen siihen löytänyt, mutta tämä mulla oleva liina on oikeasti ehkä jotain 15 kilometriä pitkä, ni en tajua, että mihin minä nämä loppulipareet työnnän; kieputanko vaan ympärilleni niin kauan ku kangasta piisaa, vai kietasenko kenties loput kaulahuiviksi..? Vai onko jotain vastasyntyneelle tarkoitettua sidontaa, mihin tarviisi pitkän liinan?

En tiedä mikä tämä minun liina on, merkkiä tai muuta, enkä ees tarkkaa mittaa, ja on päällä mulla nyt ni en voi mitatakaan, mutta useamman metrin varmasti.

Joo, kieputat niitä loppupäitä lantiolle usemman kerran niin ei jää solmun jälkeen turhan pitkiä päitä roikkumaan. Kaulaliina on ihan kiva idea, muttei ehkä kovin käytännöllinen ;) :D

Pitkälle liinalle hyvä sidonta on kietaisuristi2, siihen uppoaa ihan kivasti liinaa. www.kantoliinakava.fi löytyy kuvalliset ohjeet tuohonkin sidontaan. Hauskoja liinailuhetkiä teille =)

mulla ei kanssa hermo riittänyt taiteiluun.. kaksin saatiin jotenkuten liina sidottua, mut yksin ei olis tullut mitään.. ei minkään ohjeen mukaan!! Paketissa on ja pysyy...

Itse en tykännyt yhtään kehtosidonnasta, se oli jotenkin liian hutera. En ehkä osannut tehdä oikein?

Sen sijaan noita ristisidontoja on tullut harrastettua paljon. Ihania ja tukevia sekä trikooliinalla että kudotulla, sopii tosi monenkokoiselle lapselle ja sidonnan voi tehdä valmiiksi päälle. Tosin iso lapsi alkaa haitata omaa näkökenttää, mutta ainakin meillä kolmivuotiaskin tykkää liinakyydistä!

Voi kun vaan jaksaisi opetella kunnollisen selkäsidonnan. Siinä mä olen ollut laiska. Vaan jos se sujuisi, niin kyytiläisiä olisi. Pitäisiköhän olla pääsiäisen aikaan reipas ja opetella :)

Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Voi kun vaan jaksaisi opetella kunnollisen selkäsidonnan.

Tätä mäkin olen pähkäilly jo kauan! Toi neiti inhos vauvanakantoliinaa, mutta nyttykkää ollaselässä, vaan kun mä olen nin kömpelö tekemään sidonnan!

Yhteistyössä