kantoliina

• Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti
epätietoinen
Kertokaapas viisaammat ja kokeneemmat, millaisen kantoliinan kannatta hankkia ja mistä kautta.
Toisen lapsen syntymä lähestyy ja ensimmäisen kanssa oli käytössä vain rintareppu. Nyt haluaisin kokeilla kantoliinaa sekä vauvan että 1,5v veljen kanssa. Hankkisin liinan mielelläni netin kautta, enkä haluaisi mitään hirveän tyyristä kun en tiedä toimiiko se sitten meillä.
Kiitos jo etukäteen ja hyvää uutta vuotta kaikille!

menepäs kantoliina kanavan sivuille. sieltä löytyy eri liinojen hyviä ja huonoja puolia.. ja yksi hyvä vinkki. tee eka liina itse. siihenkin löytyy sieltä ohjeet. esim mun liina itse tehden maksoi about 5e ei olisi harmittanut vaikkei olisi ollutkaan meidän juttu. eli eihän se liina ole kuin suorakaiteen muotoinen kangas. ja muuta ei tarvi kun reinat kantata eli huononpikin ompelija onnistuu jos koneen saa lainaan.

ja jos oikein innostuu niin sitten on helpompi raaskia investoida kalliimpaan, mutta meillä liinailtiin vaan tällä omalla ja hyvin toimi. sidonta ohjeetkin löytyy kantoliinakanavalta. =) =)

Trikoinen liina olis ehkä paras aloitukseen koska antaa virheet anteeksi! Hug a bub liina on mun mielestä liinojen aatelia,joten jos käytettynä sellaisen saat napattua niin hyvät kaupat teet!! www.babyidea.fi on paljon tietoa liinoista ja erittäin tehokas ja hyvä kirppispalsta!! KÄyppä siellä kurkkaamassa. Siellä on tietoa monista liinoista ja myös keskustelukanavakin!

Itselläni on mim sarong rengasliina, tri-cotti trikoinen tuubiliina, itsetehty huggis kopio ja ihan aito huggis unelma jonka sain ostettua halvalla käytettynä!!

Liinat pitää hyvin myös jälleenmyyntiarvonsa, eli vaikkei se oliskaan teidän juttu niin saat taatusti hyv'änn hinnan liinastasi kun myyt sen pois, esim huggikset maksaa uutena n.85euroa ja niistä pyydetään käytettynä jopa 75euroa!! :eek:

Itse on helppo tehdä kyllä jos löytää vahvaa trikoota! Tuolla kantoliinakanavan sivuilla on liinanteko ohjeetkin, mutta varminta tietty on ostaa ensin valmis liina ja sen mallilla tehdä sit itse... jotkut trikoiset liinat on aika paksuja, joten ne saattaa olla kesällä kuumia,mutta just tuo huggis on tosi ohut ja kapea liina joten kesällä ei varmasti hiosta ja talvella mahtuu hyvin takin alle ja solmu on pieni!! Sitä kyllä lämmöllä suosittelen! =)

Jos haluat kantaa isompaakin lasta liinassa, niin pitkä kudottu voisi olla jopa pitkää trikooliinaa parempi.

Kantoliinakanavan sivuja suosittelen. Ja voit tosiaan tehdä liinan itse, ei ole vaikeaa! Kelvollisia, joskaan ei parhaita kankaita ovat esim. harso, vohveli, lakana. Kudottu liina on yleensä sellaista joka joustaa jonkin verran vinottain (siis kudottu samaan tyyliin kuin farkku).

norppa75 harmaa
Itse olen tykännyt tosi paljon Pikkuruu liinasta, trikoinen pitkä liina. Ja hinta ei huimaa päätä, muistaakseni 35-50?. Saa tilattua netistä, kivoja värejä, käy katsomassa. www.pikkuruu.fi

Yhteistyössä