kantoliina(vauva lehden lahja)

  • Viestiketjun aloittaja tipsukka
  • Ensimmäinen viesti
Jos kauniisti sanon niin laadukkaampiakin löytyy. :whistle:
Tuo liina ei ole suoraansanottuna mistään kotoisin (ainakaan jos ei ole materiaali muuttunut siitä minkä olen nähnyt livenä),se on kova, kankea ja taatusti saa aloittelevan liinailijan innon lopahtamaan!!

Suosittelisin sinulle vastasyntyneen kanssa TRIKOOliinaa joka mukautuu,on helpompi sitoa ja on kevyempi käytössä pienen kanssa. Se myös antaa aloittelevan sitojan virheitä paremmin anteeksi kuin tuo vauvalehden kylkiäinen tai muu kudottu (muut kudotut on siis varsin ok myös mutta tuosta vauvan liinasta saa parhaiten pöytäliinan).

Trikoisista kotimaiset pikku ruu, kimperi, kaislakehto on ainakin hyviä. käytetyn liinan saatat saada suht edullkisestikin jos hinta uuden kohdalla hirvittää. Liinoilla on tosin myös hyvä jälleenmyyntiarvo ainakin toistaiseksi ollut mutta nythän ne yleistyy koko ajan joten jälleenmyyntiarvokin laskee.

Yksi hyvä vinkki on että ota yhteys alueesi kantoliinatukihenkilöön joka opastaa sulle oikean sidonnan ja saat hänellä testata liinoja jotta huomaat eron hyvässä ja öh-ei niin hyvässä. :D
www.kantoliinakanava.fi löytyy luettelo tukihenkilöistä. :wave:

*itsekin tukihenkilönä*
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 12:56 äittä77 kirjoitti:
Jos kauniisti sanon niin laadukkaampiakin löytyy. :whistle:
Tuo liina ei ole suoraansanottuna mistään kotoisin (ainakaan jos ei ole materiaali muuttunut siitä minkä olen nähnyt livenä),se on kova, kankea ja taatusti saa aloittelevan liinailijan innon lopahtamaan!!

Suosittelisin sinulle vastasyntyneen kanssa TRIKOOliinaa joka mukautuu,on helpompi sitoa ja on kevyempi käytössä pienen kanssa. Se myös antaa aloittelevan sitojan virheitä paremmin anteeksi kuin tuo vauvalehden kylkiäinen tai muu kudottu (muut kudotut on siis varsin ok myös mutta tuosta vauvan liinasta saa parhaiten pöytäliinan).

Trikoisista kotimaiset pikku ruu, kimperi, kaislakehto on ainakin hyviä. käytetyn liinan saatat saada suht edullkisestikin jos hinta uuden kohdalla hirvittää. Liinoilla on tosin myös hyvä jälleenmyyntiarvo ainakin toistaiseksi ollut mutta nythän ne yleistyy koko ajan joten jälleenmyyntiarvokin laskee.

Yksi hyvä vinkki on että ota yhteys alueesi kantoliinatukihenkilöön joka opastaa sulle oikean sidonnan ja saat hänellä testata liinoja jotta huomaat eron hyvässä ja öh-ei niin hyvässä. :D
www.kantoliinakanava.fi löytyy luettelo tukihenkilöistä. :wave:

*itsekin tukihenkilönä*
Peesaan täysin tätä! Mulla on tuo kyseinen liina, ja niistä kun en juurikaan mitään tiennyt, ajattelin että kyllähän se asiansa ajaa!
No joo.. Kun vauva syntyi syksyllä käytin pari kertaa tuota liinaa, kunnes tajusin, et ehkäpä parempiakin on olemassa. Tuo ei jousta yhtään, on todellakin "tönkkö" , solmu jää niin isoksi selkään, että ihan turha yrittää istua esim. bussissa.
Ostin Hug-a-Bubin ja ah sitä autuutta, kun liinan sai näppärästi päälle ja vauva oli helppo laittaa sinne ja ottaa pois.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:58 vieras kirjoitti:
törmäsin huuto.netissä eilen kestovaippapakettiin, joka sisälsi useits tsi-vaippoja. kaikkien ulkokuori oli tehty tuosta vauva-lehden kantoliinasta... =)
:eek: Mahtaa olla mukavan pehmoisia käyttää vauvalla...huhhuh,mutta kertonee liinasta jo jotain. Niitä on ollu huutiksessa myynnissä alkaen 3eurosta ylöspäin ja tooosi monta!
Noita kestoja (aiheesta poiketen) siellä on kyllä mitä erikoisemmista kankaista tehtynä,harmittaa oikein kun joku asiaan perehtymätön ostaa halvalla jotain ja sitten pettyy koko kestoihin vaikka vika on vaan surkeissa vaippakäyttöön sopimattomissa materiaaleissa! Mm. ollut sadetakkikankaisia kuorivaippoja, muovitetustafroteesta aio-vaippoja, perusteluna että tuli vähän tönkkö meidän lapselle... ihan siis varmaan lapsessa vika eikä vaippa materiaalissa,muovifroteehan on tunnetusti hyvin ohutta ja notkeaa varsinkin jos sen yhdistää useisiin kerroksiin muita kankaita... :whistle: \|O

Tsi-vaippoja ostaessa kannattaa siis olla hereillä materiaalien suhteen tai ainakin käydä kurkkaamassa kestovaippainfosta mitkä materiaalit on oikeasti soveltuvia vaippoihin,vaikka muovikassi vettä pitääkin ei siitä silti kosteussulkua vaippaan voi tehdä! :p
 
Mulla on ollu tuo vauva-lehden kantoliina käytössä viime marraskuusta asti, eli heti vastasyntyneen kanssa. Koskaan aiemmin en oo liinaillut, esikoinen kun on kyseessä, eikä mulla muita liinoja ole. Itse olen kyllä ollu tosi tyytyväinen tuohon liinaan! Ihan aloittelijanakin olen saanut sen solmittua ja vauvakin on viihtynyt. Ensimmäiset kuukaudet meillä oli koliikkia, joten liina oli silloin kullanarvoinen juttu! Vauva on nyt siis puoli vuotias ja yhä edelleen tuota samaa liinaa käytän. :heart:
 

Yhteistyössä