kantoliina vai rintareppu?

  • Viestiketjun aloittaja Hammash
  • Ensimmäinen viesti
Helminauha
Kannatan kantoliinan hankkimista lämpimästi! Otin sairaalaan kantoliinan mukaan ja vauva (nyt 4kk) on tottunut kirjaimellisesti ihan vastasyntyneestä käyttämään sitä. Hän rauhoittuu välittömästi ja usein myös nukahtaa kantoliinassa ollessaan. Kantoliinahan on todella käytännöllinen, voit sitoa sen monin eri tavoin lapsen kasvaessa. :)
 
Vaikea sanoa kumpi. itselläni molemmat mutta vauva viihtyy repussa paremmin kuin liinassa. En tiiä mistä johtuu, mutta kun laitan pojan kantoliinaan alkaa huima huuto. Repussa taas rauhoittuu ja on tyytyväinen. Kannattaa siis kokeilla mun mielestä molempia.
 
liinailija
Kannattaa käydä täällä nettikaupassa http://www.vauvabuumi.fi/index.php
siellä on edullisimmat trikooliinat mitä olen nähnyt. Itse olen ostanut omat liinani Pikku Ruusta.
Kantoliina on kätevä ihan pienelle vauvalle koska sidonnan voi tehdä niin, että vauva on "kehtoasennossa" siis pitkällään ja kun vauva kasvaa liinaa voi käyttää niin, että vauva on pystyasennossa. Toinen hyvä sivu on tässä http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/.
 
mami05
Meillä oli ensin rintareppu käytössä. Ja käyttö jäi TODELLA vähäiseksi alaselkäkipujen takia :( Ja muutenkin koin jatkuvasti jännittäväni vauvan liikkeitä yms. ja tuin kokoajan reppua kädellä, mikä vasta saikin hartiat jännittyneiksi!


Nyt tein itse rengasliinan pellava/puuvillakankaasta netistä löytämieni ohjeiden perusteella, liinan hinnaksi tuli 17euroa(kangas+kantoliinarenkaat) eli ei todella mikään suuri sijoitus (puolet meidän rintarepun hinnasta!). Ja jo muutaman kokeilukerran jälkeen voin sanoa, että ehdottomasti parempi kuin reppu! Selkää ei särje, vauvan paino jakautuu tasaisemmin, ja vauva (4kk) pysyy ihanan lähellä kehoani...Tiedä sitten olisiko trikoinen pitkä liina vielä parempi, mutta minulla liinan käyttö lähinnä vain neuvolareissuilla käytössä, niin siihen tarkoitukseen ainakin oikein loistava, kun vauvan saa nopeasti paikoilleen ja pois...


Ja liinan ompelukaan ei ollut mikään suuri projekti. Yhteensä aikaa meni ehkä noin reilu tunti!


Eli meillä on siis tyytyväisinä siirrytty rintarepusta liinailuun =)
(Vaikka aiemmin vannoinkin etten ikinä alkaisi "rättejä pyörittämään" hehe!)

 

Yhteistyössä