kantokoppa?

tarviiko vauva välttämättä kantokoppaa ns. yhdistelmävaunuissa jossa vain ratasosa? onko turvattomampaa olla ilman kantokoppaa?? ostin rattaat ja nyt pähkäilen meneekö rahat hukkaan jos ostan kantokopan niihin..vai selviänkö ilman esim laittamalla makuupussin.paitsi et tulos kesävauva.
 
kantokoppa
Minkä merkkiset vaunut sinulla on ? Meillä olisi myytävänä teutonian kova tummansininen kantokoppa, valkoisella vuorella ja patjalla varustettuna. Itse kuulun niihin klassisiin äiteihin, joiden mielestä vauvan pitää saada nukkua pienenä vaunuissa patjan päällä. Kantokoppa oli myös erittäin kätevä matkalla (korvasi matkasängyn).
 
No itse kuulun sitten varmaan vastuuttomien äitien ryhmään, eli mulla ei koppaa, vaan ns footmuff eli pehmeä pussi jossa fleece vuori ja sen sisällä olen pitänyt äitiyspakkauksen makuupussia. Kovalla tuulella olen myös pitänyt tarpeen mukaan rattaisiin kuuluvaa läpinäkyvää muovista sadesuojaa. Minulla olisi varmaan tuo kantolaukku jäänyt käyttöä vaille. Vauva syntyi siis helmikuussa tänä vuonna. Omakotitalossa asuessa en tarvitse vauvan kantamisen vuoksi "laukkua". Voithan tehdä niin, että ostat laukun sitten kun vauva on syntynyt jos sinusta jotenkin tuntuu että sitä kaipaat. Olen myös pitänyt vauvalla päätä hieman kohotettuna rattaissa alusta saakka. Makuualusta on siis suora, mutta pääpuoli hieman koholla.
 

Yhteistyössä