kantokoppa vai duopussi

Olen kierrellyt kauppoja katselemassa.. yllätys ylätys emmaljunga vaunuja. Tiedän suurinpiirtein minkälaiset vaunut tarvitsen, mutta tämä kantokassi vai kantokoppa päätös on vaikea. Kantokassi kestää pitempään, mutta voiko sitä käyttää kesällä pienelle vauvalle, jos vauva nukkuu siinä esim. matkoilla. Vauva syntyy toukokuun alussa ja kantokassissa vielä mietityttää onko se liian lämmin kesällä. Jos kantokopan ottaa, niin sitten ei ole lämpöoussimahdollisuutta. Ja vauva kasvaa kopasta yli, mutta millä ajalla.

Toivottavasti jollakin olisi kokemuksia kantokopan käytöstä. :headwall:
 
Meillä on brion combit kovalla kantokopalla. ja koppa aivan turhaan. ei nimittäin tyty sopinut siihen puoli vuotiaana kun alkoi talvi ja ois tarvinnut lisää lämmikettä. nyt jos saisin valita uudestaan ja tietäsin ettei sovi puoli vuotiaana niin ottaisin kantokassilla. =)
 
Meillä myös kova koppa oli melko turha. Seuraavalle taidan ottaa kyllä samoin tein pehmeän pussin.... tai riippuu vähän vuoden ajasta. Kesävauvalle taitaisi koppa sittenkin viedä voiton, ehkä. En oikein tiedä. Mutta talvivauvalle pehmeä olisi ollut kyllä täysin riittävä ja kätevämpi.
 
Meillä oli pehmeä kantokoppa ja se oli ihan hyvä meidän käyttöön, menee pieneen tilaan autossa ja kesällä syntynyt lapsi mahtu kyllä koko talven vielä siihen. tosin neiti oli aika pieni kokoinen että ison kokonen lapsi ei varmaan kovin kauaa mahdu. Ja ei ollu kesällä liian kuuma.
 
äti ihmeissään
pehmeässä kantokopassa on kova pohja ja siinä voi vauvaa kuljettaa pieniä matkoja..minä esim kun meni neuvolaan rattaiden kaa niin jätin rattaat pihalle ja kuljetin tyttöäni tässä..en ees oikeen tajunnu tota matkustaa mitenk...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2004 klo 23:49 nella kirjoitti:
Onko kokemuksia matkustamisesta? Voiko vauva nukkua pehmeässä kopassa?

:headwall:

Miksi ei vois? Ilman muuta voi. Samanlainen se on käyttää kun kovakin, mutta kevyempi ja (mun mielikuvan mukaan) talvella lämpöisempi.
 
Mä ostin emaljungan coronette rattaat huhtikuu vauvalle -99 ja siihen lämpöpussin..sillä pärjäsin todella hyvin alun ja se lämpöpussi palveli myöhemminkin vähän isompaa lasta rattaissa.... Nyt ostin sitten samoihin rattaisiin kantokopan sillä tilanne on muuttunut ja joudun jollain tapaa kantamaan uuden tuolokkaan tänne kolmanteen kerrokseen ja siinä on kantokoppa oivallinen apuväline.... mutta jos saat rattaat sisälle suoraan eikä ole tarvetta vauvaa erikseen kannella niin suosittelen lämpöpussia.
 

Yhteistyössä