Kanta-Hämeen masun kasvattajat!!

Tervetuloa mukaan !Täällä pinossa on jonkin aikaa ollut aikasta hiljasta. Yritin nostaa tätä uudestaan ja onnistuinhan ainakin saamaan sinut mukaan Kiraki =)
Sulla ei sitten ookkaan enää itkä aika h-hetkeen. Itellä on vasta tuolla jouluulla. Ja kolmatta odottelen.

Heippa=)

Tyttö syntyi 3.4 klo: 21:28. Pituutta löytyypi 50cm ja painoa 3650g.
Neiti on vielä sairaalassa vastasyntyneiden teholla, meidän yhteinen viikon mittainen taival on ollut kovin monttuinen :( Mutta pitää vaan jaksaa uskoa parempaan ja terveempään huomiseen. Tarinamme löytyy huhtihipuista, eiliseltä päivältä, jos haluatte käydä lukemassa.

Joanna

Joanna kävin lukemassa teidän tarinan ja en voi oikein muuta sanoo kun kovasti jaksamista teille molemmille ja kovasti onnea ihanasta ja kauniista lapsesta.
Kirakille tervetuloa mukaan!
ite en oo nyt jaksanu kirjotella, etitään tässä asuntoo (jota ei tunnu löytyvän!) ja kouluhommat kasaantuu....eikä kyllä olossa oo mitään muutoksia, ens keskiviikkona rakenneultraan, vähän jännitää että onko kaikki hyvin.Sukupuolesta ei aijota kysyä, pidetään yllärinä loppuun saakka :)
Hauskaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Kiva,kun löytyi meille Hämäläisille oma ketju :)
Kummasti noi ilmat vaikuttaa mielialaan, sais vaan se aurinko taas paistaa, niin olis ehkä myös energiaa johonkin...Olen koittanut käydä joka päivä lenkillä ja hyvää se tekee, mut ei viittis millään.
Meille odotellaan pikkukakkosta. LA on elokuun lopussa. Puolet vielä edessä. Edelleen vaan lasken viikkoja, et koska vauva selviäis hengis jos syntyis ym. tosi fiksua :snotty: Täytyis jo alkaa ihan iloitakin tästä. Kivaa on, ku masu alkanut kasvaa ja liikkeet tuntuu tosi hyvin. Ens viikol on rakenneultra

Masunkasvattaja ja ötökkä 19+5

Joanna Onnittelut vauvan johdosta :flower: Aivan ihana käärö :heart: Ja voimahali :hug: Onneksi olen jo raskaana tai muuten tulisi kova vauvakuume.
Ja tervetuloa uudet :) Kiva jos saataisiin tästä ketjusta vähä aktiivisempi.
Kiraki Mukavaa että täälä muitakin loppuvaiheen odottajia.
Masunkasvattaja Täällä kanssa tonen äiti joka on ottanut noita väletappeja ja juhlinut sitten kun ne on saavuttanut. 24 viikko oli tosi iso tavote =) Tiedän hyvin tuon tunteen. Ei sitä oikein uskalla laitella vauvalle mitään valmiiksi ja muutenkin ei osaa nauttia. Nyt kun mulla näin monta viikkoa kasassa niin nyt alka pelottaan et miten menee synnytys ja loppu raskaus. Eli ei sitä osaa nauttia ees lopusta =) Kumma tää ihmismieli.

Mintsi+ lepakkovauva 33+6

Heippa kaikille ! Alkaa oireita ilmeneen täälläkin. Tai oikeestaan en tiiä mikä johtuu mistäkin. Mulla on ollut viikon tätä flunssaa, kurkkukipua ja nyt vielä aivan kamala yskä. Tai oikeestaan niistä ei oo jäljellä kuin hirvee yskä. Välillä meinaa oksentaa kun vaan yskittää ja yskittää. Mut sit mua kuvottaa sillei välillä. Aamulla kun en heti syönyt aamupalaa, alkoi kuvotus ja ei meinannut lopulta tehdä mieli syödä sitä ollenkaan. Söin kuitenkin ja olo helpottui joksikin aikaa. Mulle suklaa on yks vastustamaton kiusaus, mut eilen kaupassa kun piti ottaa suklaapatukka alkoi etoon ihan hirveesti. Otin kuitenkin, mut se on vielkin tuolla kaapissa syömättä ja mieli ei tee. Normaalisti se ois syöty jo autossa matkalla kotiin. Tänään mies toi kaupasta mulle suklaamuffinsin, kun aatteli piristää mun päivääni. Pystyin syömään siitä pari palaa kun alkoi taas etoon. Ihan hyvä oikeestaan jos tuo suklaahimo hellittäs, kyl se välillä on niin karmee =)
Nyt on ihan hyvä olo, ei kuvota ja kun tää yskäkin tästä hellittäs jaksais jotain tehdäkin. Apteekista hain yskänlääkettä, jota raskaana saa ottaa, jos se jotain auttais. Apteekissa piti kuikuilla, ettei kukaan tuttu ole lähistöllä, kun pyysin sellasta lääkettä, jota raskaana saa ottaa. Onneks oli aika hiljasta siellä. Töissä on kyllä ollut pari kertaa tilanne, jossa on meinannut lipsahtaa, et oon raskaana. On puhuttu jo jotain ens vuoden alun juttuja ja oon meinannut sanoo, ettei koske mua, en mä oo töissä =)
Nyt meen saunaan, hauskaa lauantai-iltaa kaikille !

tervetuloa mukaan masunkasvattaja, mennäänkin aika samoissa, meillekin tulossa pikkukakkonen ja LA 2.9.Minkä ikäinen esikoinen sulla on? meidän poitsu täyttää kesäkuussa 2v.
Kauheesti jännittää keskiviikon rakenneultra, tyhmästi sitä aina vaan aattelee niitä pahimpia vaihtoehtoja.Mies jo tokas et taidan viettää liikaa aikaa kaksplussalla kun tuskailin sille et kuin monta viikkoa vielä menis ennen kun vauva vois selvitä jos syntyis..tyhmiä aatoksia!
aurinkomamma mulla ei esikoisesta ollut lainkaan pahoinvointia, tästä sitten oksentelinkin ihan 24/7 ekat 15 viikkoo :x onneks meni ohi!Kauheesti ei voinu naamaansa missään näyttää, koulussa kyllä arvasivat kun jouduin ramppaan oksulla.
nyt tarvii lähtee viemään labraan pissaa, taitaa olla virtsatietulehdus...inhottavaa!

Daydreams ja pipana 19+6

Maanantaita kaikille ! Väsyttää kun olen yskinyt lähes koko viime yön. Daydreams mullakaan ei ole aikaisemmissa raskauksissani ollut minkäänlaista pahoinvointia, mut nyt on jonkinlaista. Toivottavasti tää ei pahene tästä ihan oksentamiseen asti. Aikaisemmin mulla ei myöskään ole ollut mitään himoja tai et jotakin ei pystyis syömään. Nyt on tullut tuo suklaa joka yököttää. Mutta alkumetreillähän tässä vasta ollaan, joten mitä vaan voi ilmetä =)

Aurinkomamma ja tipu 5+6

Heippa vaan kaikille ! Täytyy välillä nostella tätä pinoo, ettei ihan huku =)
Ihanan aurinkoinen päivä. Täällä sisältä käsin näyttää tosi lämpöiseltä, mut työkaveri sanoi, et aika viileetä kummiskin on.
Mulla on sellasta vaihtelevaa pahoinvointia. Joinain päivinä on ja taas ei. Eilen meinas laatta lentää ja tänään ei oo ollut mitään. Mulla on kyl yhä tää kaks viikkoo jatkunut flunssa, joten en tiiä voisko tuo kuvotus johtua tästäkin ?
Tulkaahan taas kertoon kuulumisianne.

Heippa vaan! Olo on niiiin onnellinen ja helpottunut, kun rakenneultrassa kaikki hyvin :heart: Nyt sitä jaksaa taas olla luottavainen pari viikkoa ehkä :headwall: Se on kyllä totta, et netti lisää tuskaa, ku osuu silmiin kaikkia kauhujuttuja, plääh. Nyt tietoisesti koitan olla miettimättä niitä.
daydreams juu meillä LA siis 31.8. Puoliväli ollaan ohitettu
:D Meillä ehtii esikoinen täyttää just 4 vuotta, jos tää siis aikataulussa syntyy. Ollaan jo vauvasta kerrottu, mut ei se sitä tietty oikein käsitä.
aurinkomamma toivottavasti ei tule pahempaa pahoinvointia! Mä oksensin rv 18 asti ja vieläkin on toisinaan huonoaoloa, mut lievää enää. Ei ole mikään kiva vaiva.
Mites onko muita vaivoja?? Mulla on tässä raskaudes vaikka mitä! Hirveet liitoskivut, ihon kuivuminen, närästys +ummetus+pahoinvointi, huono hemoglobiini, mielialanvaihtelut...viimeks oli paljon helpompaa. Nyt olis vissiin tulos tyttö ja viimeks tuli poika, vaikuttaiskohan se??
Masunkasvattaja ja ötökkä 20+4

heips!
eilen käytiin rakenneultrassa ja tulokkaalla oli kaikki hyvin, oli ihan kaksinkerroin siellä joten en nähnyt ees vilausta et kumpi vois olla....enpä tosin kysynytkään :)
Harmitti kyllä se lääkäri kun ei antanut kuvan kuvaa matkaan!esikoisesta saatiin jopa videot kuvien lisäks ja np-ultrassa (eri lääkäri) saatiin varmaan 6 kuvaa.no eipä sille mitään voi kun en kehannut mitään sanookaan.
muuta uutta tänne sit ei kuulukaan, just tultiin pojan kaa kaupungilta ja nyt pitäis sille jotain ruokaa kehitellä...aurinkoista päivää siis kaikille!!

Kävitkö daydreams eilen äitiyspolilla ultrassa? Mihin aikaan olit? Minä olin siellä puolen päivän aikoihin kaksosten kontrolliultrassa. Me saatiin paljon kuvia rakenneultrasta. Tosin onhan siinä kahden vauvan kuvat. Hassua, että te ette saaneet ollenkaan. :/

Joannalle onnittelut vauvasta. Taisitte olla laitoksella samaan aikaan, kun meillä oli sairaalaantutustuminen (5.5.). :)

Tsemppiä kaikille alkuraskauden pahoinvoinnin parissa pyöriville ja meille liitoskivuista ja muista säryistä kärsiville!!!

SatuKa 28+2

SatuKa Juu täällä Forssan ä.polilla oltiin, tosin jo 10 aikaan :) kyllä se munkin mielestä niin outoa oli mutta oon kyllä kuullut että tää kyseinen lääkäri on ennenkin jättäny kuvat antamatta jos on mies mukana, sit kuulemma niitä ei tarvii :/ ihme logiikkaa, kai niitä kuvia vois muillekin näyttää ja onhan ne ihania muistoja.Varsinkin kun ei oo varaa mennä mihinkä 4D-ultraan.
Masunkasvattaja mulla eka raskaus oli TÄYSIN oireeton, vasta rv 30 jälkeen alko kaameet närästykset mutta ennen sitä ei ollut mitään.Nyt tosiaan oksentelin rv15 asti, alussa oli hirveitä päänsärkykohtauksia ja selkäkipuja ja nyt kun niistä pääsi niin tuli kans jotain ihmeellisiä liitoskipujen tapasia jotka tulee varsinkin kun tota poikaa nostelee...Mä täällä toivoisin et jos nyt tuliskin sit tyttö... :D vaikka ei sillä, olis se poikakin ihan tervetullut :)
Huh, onneks alkaa viikonloppu, mukavaa kun näkee tota ukonrutjakettakin :)
Hauskaa alkavaa viikonloppua siis kaikille!!

Daydreams ja pipana 20+3

Lauantai-iltaa kaikille ! Mulla nuha ja ennenkaikkea kamala yskä jatkuu. Etovaa oloa ei ole nyt ollut kolmeen päivään. Liekö ne aiemmat johtuneet tästä flunssasta, jos on ollut seassa vaikka jotain lievää vatsatautia ? Pe kävin lääkärissä, mut virusperäiseksi ne tän taudin totes ja ei voi sit paljo millään lääkkeillä lievittää näin raskaana ollessa. Resilar on yskänlääke jota voi ottaa, mut eipä tuo mitään auta. No, on tänään ehkä paras päivä pariin viikkoon, et jospa tää tästä. pääsis nauttiin odottelustakin :)
Meillä täällä ainakin viimeks ja on sen jälkeen raskaana olleet ystävänikin saaneet kuvat 2 - 4 kpl sekä videon mukaansa, molemmista kaupungin tarjoamista ultrista. Oma vhs-kasetti pitää ottaa mukaan, jos sen videon haluaa. Mut tuli mieleeni, et milläs niitä joskus tulevaisuudessa keinustuolissa kattellaan, kun nuo vhs-laitteet alkaa harvinaistuun ? Kaippa ne sairaalat siirtyy pian dvd aikaan =)
No, taidan mennä tästä saunaan paranteleen tätä köhääni ja odottelemaan miestä, joka on laittamassa nuorimmaista nukkumaan. Vanhempi poitsu piirtelee huoneessaan futiskentän kuvia. On pikkuisen jalkapallofani =)

daydreams
Oletko Forssasta? Mä sain kuvat mukaan mut varmaan on ollu eri lääkäri. Mulla ainakin näillä kahdella kertaa kun olen siellä käyny niin ollu eri. Kysyin sieltä että saako ultraan tulla iteksiin niin ei kuulemma ilman hyvää syytä. Eli sit vaan odotellaan kesäkun loppuun jollon on viiminen ultra

jontturi juu, täältähän minä! mekin saatiin tosiaan np-ultrasta varmaan 6kpl (oli sellanen nuori nainen) ja esikoista oottaessa sain kuvia mukaan (lääkäri tais olla se österberg..semmonen mies siis) mutta nyt sit ei!esikosta saatiin videollekin ultrakuvaa mut sillon ekalla kerralla saatiin kai siks kun mies ei päässyt mukaan (vein kyllä ite vhs mukanani) ja nytkin otin kyllä videon mukaan mutta en sit kehannu ees kysyä että saadaanko nauhalle.
täällähän tosiaan onkin se käytäntö että vaan np-ultra, rakenneultra ja sit se synnytystapa-arvio on ainoot kerrat kun ultraan pääsee..alkuraskaudessa voi kans päästä jos ei varmuutta että kuin pitkällä raskaus on.kivahan se ois jos useemmin pääsis, joillain paikkakunnilla kun ultrataan joka neuvolakäynnillä!
hyvähän se oli kun tummensit, huomasin ainakin vastata :D

daydreams, joo mulla oli kans toisella kertaa sellanen nuori nainen. Ensimmäisellä kerralla, kuten ensimmäisen ja toisenkin lapsen kohdalla, oli Ella.
Nyt onkin tän alkuviikon ollut aika myllerrystä vattassa kun aikasemmin on ollu aikas hiljasta.

Onkohan Joanna ehtinyt käydä täällä? Toivottasti heilläkääntynyt kaikki parahiksi! =)
Mulla oli tänään ultra ja vauveli painoi 2900g (siis arvio) kaikki oli hyvin.. Olin kovinkin huolissaan siitä ku oon nukkunut selällään pitkään ja sitä samalla kyselin niin ei siitä mitään haittaa vauvalle ole..huh kuuleminen helpotti ku jostain oon kuullu että vauvalle siitä ois haittaa ja sen jälkeen oon nukkunut kyljelleen mikä ei oo yhtään hyvä..

Kiraki Täällä minä parhaillaan syön yöpalaa. Alkoi huikomaan kun vihdoinkin sain tytön takaisin unille. Täällä kaikki on ok =) Kolmen viikon päästä on taas sairaalassa kontrolli ja jos silloin aivosähkökäyrä on normalisoitunut niin lääkitys voidaan lopettaa ja selvisimme isolla säikähdyksellä. Jos taas siellä edelleen on jotain häikkää.. niin sitten en tiedä kuin tässä käy!! Mutta usko on kova sen suhteen että voidaan aloittaa vielä "normaali" elämä :D

Tyttö on ihana kuin enkeli, vaikka välillä vään ränttääkin, mutta se johtuu ihan ilmavaivoista :( Imetys lopultakin lähti kunnolla sujumaan ja nyt olen tämän viikon pärjännyt jo ilman lisämaitoa... tai siis tyttö on :LOL:

voikaahan paksusti =) Mä lähden nukkumaan hetkeksi kunnes taas tissitakiainen alkaa vaatimaan huomiota =)

Ihanaa kuulla hyviä uutisia näin aamutuimaan :hug: Kolmen viikon päästä määkin toivottavasti olen jo sairaalassa, synnäri osastolla..Vaikka eipä tää oo mitään vielä itsestään ilmoitellut..hyvin tuntuu viihtyvän.. Sisko viihtyi niin että käynnistettiin 41+4.
MIRACLE..pidän peukkuja :heart:

Yhteistyössä