Kansiollinen täytettävä vauvakirja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IceP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IceP

Vieras
Haluaisin ostaa tulevalle vauvallemme kansiollisen täytettävän vauvakirjan. Tarkoitan sellaista kansioo, mihin voisi sitten itse lisätä sivuja tai jotain. En ole löytänyt mistään semmoista myynnissä. Osaako joku neuvoa ja sanoa mistä on löytänyt ja paljon on mahdollisesti maksanut?

en ihan tiedä mitä tarkoitat, mutta eikö tuollainen olisi aika helppo tehdä itse? askarteluliikkeissä ja tiimarissa myydään valmiita vauva-aiheisia ja ihan vieläpä nättejä leikekirjasivuja. ja tietsikalla saat tehtyä fontilliset täyttösivut painolle, nimille, milloin oppi mitäkin jne.
ainakin olisi omanlainen ja yksilöllinen.

ja saisit käyttää kaikki vapaat hetkesi askartelun, leikkelyn ja liimailun merkeissä :)

Mitkä vapaat hetket? ;) Itse olen kovasti yrittänyt askarrellapaskarrella, mutta aika heikolla menestyksellä. Tulee aina jotain "tärkeämpää" tekemistä... Tuollaiseen ei omaa aikaa juuri ole. Ehkä sitten saa tehtyä kun neiti on vanhempi, eikä yritä enää "auttaa" äitiä :D Tyttö siis nyt vuoden ja 1½kk.

Mä ostin kauniin kangaskantisen tyhjän kirjan marimekosta ennen vauvan syntymää. Siihen olen liimannut kuvia, kirjoittanut kuukausittain tärkeimpiä oppimisia, tekemisiä jne... Lisännyt vauvarunoja ja aforismeja ym. Ei se paljoa vaadi jos kerran vaikka kuussa kirjoittelee ja liimailee juttuja. Ihana kirja siitä on tullut!:)

Nimenomaan. Osta tyhjä kirja, jossa on kaunis kansikuva. Sinne sitten on helppo (ja mukava!) liimailla oman mielenkiinnon mukaan esim. uutisia, kauppakuitteja, syntymäpäivän TV-ohjelmat, sää jne. Ja vierailijat voivat jättää omat tervehdyksensä...

Ja onnittelukortit vaan samaan kirjaan niin eivät katoa. Itse kirjoittelin vauvan syntymän jälkeen tulleet tekstiviestitkin sinne muistiin kun muuten olisivat kadonneet.

Kirjasta tulee mukava muisto ja taatusti valmiita vauvakirjoja kivampi "ajankuva"!

Vielä sitä, että kirjaahan voi täytellä sopivina vapaahetkinä, sitten kun "alkukaaos" helpottaa... Lippuja, lappuja ja kortteja on kuitenkin helppo kerätä talteen ja pistää kirjan väliin odottamaan inspiraatiota.

Mäkin innostuin nyt vasta tollasta tekemään vaikka vauva jo kohta 9kk, tai siis en ole vielä ees alottanu, suunnitteluasteella päänupissa:) Ostin kyllä jotain niitä skräppäysjuttuja tiimarista mutta kansioo en oo vielä löytäny.

Ootteko tehneet sellaseen kansioon missä sivut laitetaan muovitaskuihin vai sellaseen missä kartonkiset sivut valmiina?

Muitakin vinkkejä alottelija ottaa mielellään vastaan!:)

Mä käytän kirjaa, jossa on tyhjät, kartonkiset sivut. Sain sen työkavereilta häälahjaksi, joten oli valmiina. Sitä on tosi mukava tehdä ja täytellä. Jonkun mielestä esim. kauppakuittien liimailu vauvakirjaan on varmaan sekopäistä touhua ;-))) mutta 30-50 vuoden päästä on ihan kiva kun silloinen aikuinen voi tarkistaa mitä vaikkapa maitolitra maksoi. Olen myös vauvanruokapurkeista irrotellut etikettejä, säästänyt sinne vauvan lentoliput, joitakin neuvolan ohjelehtisiä, museoiden, joissa on yhdessä käyty, pääsyliput ym.

Ja isovanhempia voi pyytää kirjoittamaan kirjaan vanhojen rakkaiden tuutulaulujen, runojen ym. sanoja.

Mahdollisuudet ovat rajattomat... En ole normaalisti mikään askartelijatyyppi mutta vauvakirja on mieleinen ja mukava projekti:-)

Yhteistyössä