"Kansanedustaja Onni Rostilan analyysi median valikoivasta värisokeudesta: Miksi George Floydista sai suuttua, mutta Englannin lapsipuukotuksesta ei?"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Anteeksi töykeä vastaukseni.
Jos tutkit historiaa niin asia ehkä selviää sinulle.
Konservatiivit kannattivat orjuutta, mustat ja liberaalit poistivat ja poistavat sitä.
Se niin monien vihaama ”woke” on asialla.
Jotkut ihmiset haluavat tasa- arvoisuutta ja toiset taasen eivät.
Ehkä se tasa-arvoisuuden etsintä on mennyt liian pitkälle joidenkin mielestä.
Itse asiassa Jenkeissä sisällissodan yhtenä syynä oli se, että republikaanit halusivat lopettaa orjuuden ja demokraatit halusivat säilyttää sen. Hävittyään ja republikaanien lopetettua orjuuden perustivat KKK:n pitämään mustat kurissa. Tätä tosiasiaa ei jostain syystä kerrota missään.



Puolueeton Tarkkailija
 
vierailija
Itse asiassa Jenkeissä sisällissodan yhtenä syynä oli se, että republikaanit halusivat lopettaa orjuuden ja demokraatit halusivat säilyttää sen. Hävittyään ja republikaanien lopetettua orjuuden perustivat KKK:n pitämään mustat kurissa. Tätä tosiasiaa ei jostain syystä kerrota missään.



Puolueeton Tarkkailija
Mielenkiintoista, tätä en tiennytkään. Näyttää kuitenkin olevan totta.
 
vierailija
Ihan hyvä kolumni ja oivaltava näkemys. Itse en ole suuri mellakoiden tai mielenilmausten ystävä, mutta todellakin kaksoistandardi näihin suhtautumisessa on ilmeinen. Jos puukotetut olisivat mamuja, media olisi mukana tukemassa "oikeutettua" mielenosoitusta ja mellakkaa.
 

Yhteistyössä