Kansanedustaja estänyt lastensa isää tapaamasta heitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "outoa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"outoa"

Vieras
ja saanut tahtonsa läpi. ei taustalla väkivaltaa tai vastaavaa. aivan normaali hyvä isä.

Miksi kukaan äiti haluaisi että oma lapsi ei saa tavata omaa isäänsä?

voiko ihminen ajatella, että isä on huono ja soveltumaton isäksi ja kasvattajaksi, jos isä on vaikka halunnut erota tai pettänyt?

en osaa ajatella mitä itse ajattelisin. Siis, suuttuisinko niin paljon ja pettyisinkö niin paljonmieheen, jos hän päättäisi erota ja viedä lapsiltamme ehjän perheen, että tällöin hän olisi mielestäni niin huono ihminen ja isä, että ei ansaitse nähdä lapsiaan?

vai pystyisnkö ajatella, mikä on lasten etu? ja olisiko lasten etu tavata ihmistä, joka olisi halunnut rikkoa heidän perheen?
apua... en tiedä mitä tuntisin itse.

Mä olen tätä asiaa miettinyt ja itselleni sen kirkastanut, että eron kohdatessa en ikinä vie lapsilta isää (jos ei siis väkivallasta tms kyse). Itse en varmaankaan pysty suhtautumaan ex mieheen neutraalisti jos ero olisi riitaisa. Saattaisin sähistä pahastikin ja syyllistyä muuten lapsellisuuksiin, mutta lapset jättäisin ulkopuolelle.

Mistä tän niin varmaksi sitten tiedän? Siitä näistä tapauksista joissa lapsilla kiristetään mitä milloinkin on nähty jo ihan tarpeeksi ja ulkopuolisen silmiin se näyttää ja kuulostaa ihan kauhealta. Katkeruuskin on tahdon asia. Se ruokkii itse itseään.

Tähän on helppo mennä sanomaan "minä en koskaan", ennenkuin elää itse siiinä tilanteessa, jossa esimerkiksi molemmille niin tärkeät lapset onkin vaikka isän viestinviejinä erinäisissä asioissa ja kärsivät siitä silminnähden. yllättäen ne fiksutkin isät saattavat mennä ihan mielipuolisiksi esim mustaukkaisuudessaan ja piheydessään ja lasten paras jää oman egon pönkityksen alle. eihän kukaan kai edes eroisi, jos ei toisesta jotain ikävää olisi esiin tullut! se ei aina vaan ole niin näkyvää kaikille muille...

minä tiedän yhden "fiksun" miehen joka alkoi erottuaan puhumaan teini-ikäisille lapsilleen että hän kuolee sydänkohtaukseen sen takia kun äiti hänet jätti, kävi sairaalassa useita kertoja ja hyvästeli lapsensakin aina ja siis mitään vikaa ei läydetty , mutta tapasi sanoa lapsilleen illallakin että soittakaa aamulla ruumisauto jos isä ei herää...

kesti aikansa ennenkuin lapset kertoivat asiasta äidilleen, jolloin asioita alettiin tutkia ja kävi ilmi että toisella lapsista oli ihan paniikkihäiriötä iänsä puheiden takia ja halu muuttaa kokonaan isälle (olivat vuoroviikko-systeemillä) johtui siitä että pelkäsivät isänsä kuolevan sinne yksinään, kuten tämä oli sanonut.

että tämmötä sairasta menoa, ja tämä isä toimi opettajana vielä.

[QUOTE="outoa";27308779]ja saanut tahtonsa läpi. ei taustalla väkivaltaa tai vastaavaa. aivan normaali hyvä isä.

Miksi kukaan äiti haluaisi että oma lapsi ei saa tavata omaa isäänsä?

voiko ihminen ajatella, että isä on huono ja soveltumaton isäksi ja kasvattajaksi, jos isä on vaikka halunnut erota tai pettänyt?

en osaa ajatella mitä itse ajattelisin. Siis, suuttuisinko niin paljon ja pettyisinkö niin paljonmieheen, jos hän päättäisi erota ja viedä lapsiltamme ehjän perheen, että tällöin hän olisi mielestäni niin huono ihminen ja isä, että ei ansaitse nähdä lapsiaan?

vai pystyisnkö ajatella, mikä on lasten etu? ja olisiko lasten etu tavata ihmistä, joka olisi halunnut rikkoa heidän perheen?
apua... en tiedä mitä tuntisin itse.[/QUOTE]

Mistäs näistä kukaan ulkopuolinen voi varmaksi tietää...

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä