Kansanedustaja ehdotti kreationismia kouluihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua henkilökohtaisesti jopa hieman pelottaa tuo Niikko.

Tuomittu rikollinen,joka on tullut uskoon, helluntalainen, persu...

Huhhui, ei ole kyllä kansanedustaja mun makuun.

[QUOTE="vieras";28480841][QUOTE="vieras";28480732]

En halua ja siksi pitäisi järkeistää nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa.[/QUOTE]

Miten tämä kommentti edes liittyy ketjun aiheeseen?

[QUOTE="vieras";28480575]Juu, takaisin keskiajalle vaan. Totuushan on myös, että maa on litteä pannukakku ja aurinko kiertää maata, nekin opetukset takaisin.[/QUOTE]

Raamattu ei näin opeta.

Mä haluaisin kysyä teiltä mahdollisilta kannattajilta, MIKSI kreationismia pitäisi opettaa koulussa, eikö riitä että ko. asioita käsitellään uskonnontunneilla, ja jos taas yleisopetukseen tällaiset asiat haluatte, tuodaanko samalla muidenkin uskontojen luomisopit jakeluun rehellisen vertailun vuoksi?

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
Yllättäen persujen ehdotus. Jopa kristilliset tajuaa, että moista ei voi ehdottaa. Mutta persut jatkaa sammakkoilua viimeistenkin uskottavuuden rippeiden rapistessa. Siis kyllähän koulussa pitääkin käsitellä tätä(kin) asiaa. Käsitelläänhän siellä fasismiakin. No, onneksi tämmöset lausunnot vähentää persujen ääniä ja leimaa puoluetta yhä idioottimaisemmaksi. Kun puolue kärsii, niin se vaarallisempikin osasto kärsii.

[QUOTE="Diipadaapa";28482137]Yllättäen persujen ehdotus. Jopa kristilliset tajuaa, että moista ei voi ehdottaa. Mutta persut jatkaa sammakkoilua viimeistenkin uskottavuuden rippeiden rapistessa. Siis kyllähän koulussa pitääkin käsitellä tätä(kin) asiaa. Käsitelläänhän siellä fasismiakin. No, onneksi tämmöset lausunnot vähentää persujen ääniä ja leimaa puoluetta yhä idioottimaisemmaksi. Kun puolue kärsii, niin se vaarallisempikin osasto kärsii.[/QUOTE]

Mikä hiton "persujen" ehdotus? Kuuluuko kreationismi persujen puolueohjelmaan, vai mitä yrität selittää?

[QUOTE="vieras";28482157]Mikä hiton "persujen" ehdotus? Kuuluuko kreationismi persujen puolueohjelmaan, vai mitä yrität selittää?[/QUOTE]

Olikos sulla joku mielipide tähän asiaan? Haluaisitko että muitakin luomisteorioita käsiteltäisiin uskonnontuntien ulkopuolella?

[QUOTE="vieras";28482238]Eli ei ole "persujen" ehdotus, vaan yksittäisen kansanedustajan. Joko ymmärsit?[/QUOTE]

Muista sitten tämä, kun seuraavaksi puhut jonkin muun puolueen edustajan toimista tai ehdotuksista, että ei pidä yleistää "kokoomuslaiset, demarit, vasemmistolaiset, vihreät sitä ja tätä" ja ota kantaa asiaan. Tasapuolista, eikö?

:)

[QUOTE="vieras";28482246]Muista sitten tämä, kun seuraavaksi puhut jonkin muun puolueen edustajan toimista tai ehdotuksista, että ei pidä yleistää "kokoomuslaiset, demarit, vasemmistolaiset, vihreät sitä ja tätä" ja ota kantaa asiaan. Tasapuolista, eikö?

:)[/QUOTE]

Ei ole ollut tapana yleistää.

[QUOTE="vieras";28482229]Mun mielipide: kansanedustajilla on oikeus esittää kaikenlaista ja sitten yhdessä päättävät onko ehdotuksessa jotain järkeä vai ei. Näin tässäkin asiassa.[/QUOTE]

Eli sulla ei ollut mielipidettä itse asiaan. Niin tyypillistä..

Minusta kansanedustjan ehdotus oli aivan järkevä ja aiheellinen, mutta pakanuuteen ja saatanismiin vajonnut maamme ei halua toimia Jumalan oppien mukaan. :(

Mitä tämä Niikko siis itse asiassa haluaa? Kyllähän luomiskertomus on koululaisille tuttu asia jo nyt. Biologian tunnilla sitä ei tietenkään voi opettaa, koska se ei ole tieteellisesti todistettu teoria, vaan vain yksi satu muiden joukossa.

Mikä siinä on, että kristityt eivät millään kykene tajuamaan, että luomiskertomus ei ole mikään tieteellinen teoria, vaan yksi kertomus muiden joukossa? Miksi ei samantien opetettaisi lapsille sitten Kalevalan luomiskertomusta? Teidän uskontonne ei ole muihin uskontoihin verrattuna mitenkään ylivertainen muiden kuin teidän itsenne mielestä eikä siksi sen kertomuksia ole tarpeen lapsille opettaa sen enempää kuin muidenkaan uskontojen tarinoita.

Jos minun lapsilleni alettaisiin koulussa opettaa luomikertomusta jonakin totuutena, joutuisin luultavasti ottamaan lapseni kotiopetukseen. Kertomuksenahan he sen toki jo tuntevat, vaikka elämänkatsomustiedon opetuksessa ovatkin.

[QUOTE="vieras";28480575]Juu, takaisin keskiajalle vaan. Totuushan on myös, että maa on litteä pannukakku ja aurinko kiertää maata, nekin opetukset takaisin.[/QUOTE]

Steiner-koulun alaluokilla opetetaan, että aurinko kiertää maata. Siis ihan oikeasti.

[QUOTE="vieras";28482738]Steiner-koulun alaluokilla opetetaan, että aurinko kiertää maata. Siis ihan oikeasti.[/QUOTE]

No ei kyllä opeteta. :D t. Steiner-koulun käynyt

Moni kristillinen koulu sinnittelee oppilaspulan kanssa. Voisiko ajatella, että ne vanhemmat, jotka haluavat, että lapsilleen opetetaan kreationismia "totuutena" laittaisivat lapsensa niihin, ja jos tungosta tulee, niin sitten pitää miettiä muita toimenpiteitä.
On jo olemassa kouluja, joissa opetetaan kreationismia, meillä Suomessakin. Esim. Helsingin kristillinen koulu.

Yhteistyössä