Kannatti huudattaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ronya Royce
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ronya Royce

Aktiivinen jäsen
25.05.2007
1 023
0
36
Aloitimme eilen unikoulun yhden aloituksen innoittamana. Vesi tuli itsella silmiin, kun huudatin noin 15 minuuttia illalla kello 7.30. Vauva nukahti viimein, ja herasi vain kerran (kello 2), annoin maitoa, kun oli rinnat piukeena. Nukahti sitten uudelleen (tassuttelin), herattiin sitten aamulla virkeana 6.30! Olen kuin uusi ihminen, ensimmainen hyvin nukuttu yo 3 kuukauteen!

Viimeiset 3kk vaavi heraillyt 5-8 kertaa yossa ja vaatinut maitoa joka kerta. Esikoiseni oli alusta asti hyva nukkumaan, joten taman vauvan tavat olleet shokki systeemille!

Meilläkin unikoulun alotus ois paikallaan.. Poika (9kk) heräillyt vauvasta asti sen 5-10x yössä ja rauhottuu vaan pullolla.. Kerrostalossa kun asutaan niin en oo sit yöllä oikein viittiny rueta huudattamaan.. Kohta varmaan korpeen muutto edessä ja pojalla alkaa unikoulu.

Meillä oli esikko tuollainen ja mies ei oikein antanut tuota unikoulua käyttää, nyt toinen nukkuu hyvin ja on kyllä oikein ihanaa, että saa nukkua yöt yleensä kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja eeve:
Meillä oli esikko tuollainen ja mies ei oikein antanut tuota unikoulua käyttää, nyt toinen nukkuu hyvin ja on kyllä oikein ihanaa, että saa nukkua yöt yleensä kunnolla.

Valvoko mies sitten että saat nukkua?

Mulla kaks huonosti nukkuvaa lasta. Esikoista aikoinaan yhtenä iltana huudatettiin jonka seurauksena mä itkin myös koko illan ja lapsi heräili yöllä normaaliakin enemmän. Sen jälkeen en viitsiny kiduttaa ketään. Ja meillä heräilyt johtuu mahakivuista, 3 vuotiaallakin niin herkkä maha että pierettää yöllä ja itkun kans pieree :/ allergioita ei kai ole, ei ainakaan päästä pelkkien yön itkupierujen kans tutkimuksiin. Siihen valvomiseenkin sit tottuu, tuskin saan muutamaan vuoteen nukkua... Eikä meillä nuku mieskään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hui:
Mulla kaks huonosti nukkuvaa lasta. Esikoista aikoinaan yhtenä iltana huudatettiin jonka seurauksena mä itkin myös koko illan ja lapsi heräili yöllä normaaliakin enemmän. Sen jälkeen en viitsiny kiduttaa ketään. Ja meillä heräilyt johtuu mahakivuista, 3 vuotiaallakin niin herkkä maha että pierettää yöllä ja itkun kans pieree :/ allergioita ei kai ole, ei ainakaan päästä pelkkien yön itkupierujen kans tutkimuksiin. Siihen valvomiseenkin sit tottuu, tuskin saan muutamaan vuoteen nukkua... Eikä meillä nuku mieskään.

Olen huomannut, etta mulla hermot olleet pinnassa tuon valvomisen takia. Tulee sitten tiuskittua ja raiskittya vanhemmalle laposelle ja miehellekin. Olis parempi koko perheelle jos yot alkais sujua paremmin.

Joo hermot on kyllä välillä kireällä, jos oikeen huono yö takana. Nykyään meillä on jo helpottanut huomattavasti, ja joutuu heräämään vaan ehkä 3-5krt yössä :D ja silleen myös helpottanut, Ettei enää tartte sit valvoa heräilyjen aikaan vaan nukahtavat yleensä parin minuutin päästä uudelleen. Toivottavasti teillä alkaa yöt jatkua tuolleen, että saisitte nukkua :) voit kuvitella varmaan, että mä olen kade :P yleensä en jaksa kadehtia muita, mutta yöunia mä kadehdin. Toivossa elän, ettei enää 15 vuotiaita tartte yöllä jumppauttaa pierujen takia :D

Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
Meilläkin unikoulun alotus ois paikallaan.. Poika (9kk) heräillyt vauvasta asti sen 5-10x yössä ja rauhottuu vaan pullolla.. Kerrostalossa kun asutaan niin en oo sit yöllä oikein viittiny rueta huudattamaan.. Kohta varmaan korpeen muutto edessä ja pojalla alkaa unikoulu.

Me laitettiin ilmoitustaululle viesti lapsen unikoulusta. Eka yönä itki noin vartin. Sittemmin tuli joitain takapakkeja, mutta olisiko yhteensä parin viikon sisään mahtuneet pahimmat yöhuudot. Meillä mies hoiti unikoulun. Oli kerran niin paha tilanne, että mun piti käydä kävelyllä, muuten olis pää mennyt sekaisin. Tai siltä se tuntui silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hui:
Joo hermot on kyllä välillä kireällä, jos oikeen huono yö takana. Nykyään meillä on jo helpottanut huomattavasti, ja joutuu heräämään vaan ehkä 3-5krt yössä :D ja silleen myös helpottanut, Ettei enää tartte sit valvoa heräilyjen aikaan vaan nukahtavat yleensä parin minuutin päästä uudelleen. Toivottavasti teillä alkaa yöt jatkua tuolleen, että saisitte nukkua :) voit kuvitella varmaan, että mä olen kade :P yleensä en jaksa kadehtia muita, mutta yöunia mä kadehdin. Toivossa elän, ettei enää 15 vuotiaita tartte yöllä jumppauttaa pierujen takia :D

Toivottavasti lasten massuvaivat lievenee ja tekin saatte nukkua! Voimia! Tiedan milta valvominen tuntuu, kun aamulla heraa ja ei ole varma onko ollenkaan nukkunut, paa ja silmat kipeana!

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Me laitettiin ilmoitustaululle viesti lapsen unikoulusta. Eka yönä itki noin vartin. Sittemmin tuli joitain takapakkeja, mutta olisiko yhteensä parin viikon sisään mahtuneet pahimmat yöhuudot. Meillä mies hoiti unikoulun. Oli kerran niin paha tilanne, että mun piti käydä kävelyllä, muuten olis pää mennyt sekaisin. Tai siltä se tuntui silloin.

Jatitteko yosyottamiset kertalaakista? En uskaltanut keskella yota huudattaa, kun tuolla 5-vuotiaalla on aamulla koulu, ja pelottaa herattaa tuo vanhempikin.

meillä kanssa unikoulu menossa 9kk pojulle.meillä ollu ongelmana omaan sänkyyn nukahtaminen,ollaan sitten nukutettu syliin tai rattaisiin.sunnuntaina sitten päätin et se saanyt loppua.sunnuntai iltana tapeltiin 1,5h nukahtamisen kanssa,eilen poju nukahti jo 30min jälkeen =)
kolmen edellisenkin kanssa ollaan jouduttu käymään unikoulu,vajaassa viikossa ollaan aina selvitty siitä,toivottavasti nytkin =)

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
meillä kanssa unikoulu menossa 9kk pojulle.meillä ollu ongelmana omaan sänkyyn nukahtaminen,ollaan sitten nukutettu syliin tai rattaisiin.sunnuntaina sitten päätin et se saanyt loppua.sunnuntai iltana tapeltiin 1,5h nukahtamisen kanssa,eilen poju nukahti jo 30min jälkeen =)
kolmen edellisenkin kanssa ollaan jouduttu käymään unikoulu,vajaassa viikossa ollaan aina selvitty siitä,toivottavasti nytkin =)

Syoko vaavi viela oisin? Mun 6kk haluaa maitoa joka yo...

Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Alkuperäinen kirjoittaja v:

Jatitteko yosyottamiset kertalaakista? En uskaltanut keskella yota huudattaa, kun tuolla 5-vuotiaalla on aamulla koulu, ja pelottaa herattaa tuo vanhempikin.

Ensin päätin, että aamuyöstä voin vielä imettää (vauva oli 6 kk kun aloitettiin). Meni hetken ihan hyvin, imetin noin klo 4-5 ja sitten nukkui vielä pätkän. Jossain vaiheessa herääminen alkoi aina vain aikaistua eikä imettäminenkään oikeastaan auttanut itkuun. Silloin pidettiin unikoulun kakkosvaihe, eli mies tassutteli taas. Tuossa meni muutama yö.

ei syö.tais olla joku vajaa 4kk kun jätti yösyömisen,samoihin aikoihin aloitettiin kiinteet ruuat et oisko se sitten vaikuttanu siihen...

:hug: Varmasti olet kuin eri ihminen. Niin minäkin, meidän vauva täyttää muutaman päivän päästä 9kk ja viime yö oli eka kokonaan nukuttu yö :D Taivaallista vaikka ite heräsinkin kaks kertaa ihmettelemään että miten pimu ei oo heränny. Tähän asti herätty 2-16 kertaa yössä =)

Täällä taitaa olla ihme tapahtunut! Yleensä poika 7,5kk syö noin 3kertaa yössä, kunnes juuri kahtena viime yönä ei ole lainkaan herännyt syömään!!! Eilen heräs kyllä 6.30 jolloin imetin ja jatkoi unia k.8.30 asti. Tänään heräs k.7.10 ja imetin niin jatkoi unia k.9.00 asti! Eli on syönyt ekan kerran vasta aikaisin aamulla. Illalla viimeinen imetys on ollut noin k.20.00. Hurjaa! Pitäsikö jatkaa unikouluna jos herää esim. ens yönä niin en imettäis?!

ei syö.tais olla joku vajaa 4kk kun jätti yösyömisen,samoihin aikoihin aloitettiin kiinteet ruuat et oisko se sitten vaikuttanu siihen...

Me ollaan nyt just aloitettu kiinteat. Mutta kun ne ei oikein maistu. Sulkee suunsa tiukasti, oikee minigrip...! Maito vaan maistuis. Taytyisko aloittaa saannostely...?! Olen yrittanyt lypsaakin, etta mies sais valilla syottaa. Pullokaan ei kelpaa... :headwall:

Me ollaan nyt just aloitettu kiinteat. Mutta kun ne ei oikein maistu. Sulkee suunsa tiukasti, oikee minigrip...! Maito vaan maistuis. Taytyisko aloittaa saannostely...?! Olen yrittanyt lypsaakin, etta mies sais valilla syottaa. Pullokaan ei kelpaa... :headwall:

Meillä oli pakko tämä kuopus opettaa tuttipullolle vielä 8kk iässä. Siihen asti ei kelvannu millään. Mutta kun jätti päivisin tissittelyn pois sillon ja öisin pari kerta kelpas vaan tisu niin nestettä sain menemään ihan hirveän vähän. Juo kyllä mukista ja nokkamukista mutta ei tietenkään desitolkulla. Kuitenkin 6 dl nestettä pitäis vuorokaudessa saada menemään pikku ihmiseen.
Ja hyvin osaa nyt juoda pullostakin :D Tissittely jääny kokonaan pois.

Niin, ihanalta tuntuu nukkuneet, eiko? Mulla oli jo harkinnassa, etta palkkaan kantajan noille silmapusseilleni...!

:laugh: :D Kyllä se kummasti olo tuntuu erilaiselta kun on saanu nukkua rauhassa =) Meillä kuopus oli nyt sellanen että kun ei enää tissi kelvannu niin pieni hetki piti kantaa ees taas. Vauva oli siis ihan pystyssä sylissä, ei nukutettu syliin tai mitään mut kaipas sitä syliä pari kertaa yössä ainakin. Ja sit takas sänkyyn ja nukahti itsekseen ( on aina nukahtanut itsekseen ). Ja kyllä se itseä vähän sillon kesken unien piristi kun hiippaili ympäri asuntoa vaikka ei kauaa tarvinukaan kävellä.
Vaikka viime yönäkin heräsin kelloa katsomaan ja ihmettelemään ettei vauva ole herännyt vielä ollenkaan niin saman tien sitä kuitenkin nukahti uudestaan =)

Toivotaan että muutos on pysyvää niin teillä kuin meilläkin :D

Niin, ihanalta tuntuu nukkuneet, eiko? Mulla oli jo harkinnassa, etta palkkaan kantajan noille silmapusseilleni...!

mä varmaan joudun sen tekeen..en jaksa unikoulua käydä läpi koska 4kk valvonut pojan kans..nyt poika 7kk...

kyllä se siitä vielä,usko pois =) mulla kokemusta 4 lapsen kanssa ja kaikkien kanssa ollaan onnistuttu,siis mikäli toi nelonen nyt alkaa nukkumaan kunnolla,alku ainakin vaikuttaa hyvältä =)
jaksuja sulle :hug:

kyllä se siitä vielä,usko pois =) mulla kokemusta 4 lapsen kanssa ja kaikkien kanssa ollaan onnistuttu,siis mikäli toi nelonen nyt alkaa nukkumaan kunnolla,alku ainakin vaikuttaa hyvältä =)
jaksuja sulle :hug:

kiits! :wave: Eikohan se tasta..

Oli pakko tulla kertomaan...5 minsan huutamisen jalkeen meilla nukuttiin koko yo (yhdella maitoheraamisella kello 2.45), yolla ei huudettu ollenkaan! Vaavi nukkui siis 19.30-7.00!

Wau! Kaksi hyvin nuykuttua yota takana! Jaba tais tajuta heti, mika on homman nimi...!!!

Yhteistyössä