Kannattaisiko suostua vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninaTT

Aktiivinen jäsen
13.09.2007
18 922
0
36
Työnantanajani, eli siskoni, on toistuvasti rikkonut meidän sopimuksia. Mä en enää jaksais ainaista venkoilua ja olen jo hakenu muita töitä. Oon siis hoitanut siskoni kolmea poikaa 2 x 8h / viikko. Sanoin siskolle, että haen muita töitä nyt syksyksi ja sisko kysyi, että enkö voisi harkita vielä jos hän maksaisi enemmän.

Mä en siltikään jaksaisi, mutta olishan tuossa kuitenkin etunsa. Ajattelin pyytää 8?/h + ruokiin rahaa ja sitten pistettäisiin (vihdoinkin) paperille muut ehdot (esim hoitoajat, joista ei sitten poikettaisi). Voisin tienata siis 600?/kk tästä. Ei kuitenkaan ole mitään takeita siitä, että tällä kierroksella ehdoista pidettäisiin kiinni. Sen lisäks oma kämppä pitää aina siivota lasten jäljiltä ja työ on vähän yksinäistä.

Toisaalta voisin mennä ulkopuolisille töihin ja tienata ehkä n 400?/kk, mutta silloin olisi vähemmän tunteja, kevyempää työtä, oma koti ei kärsisi ja ehdot olisivat selkeät. Pääsis myös vähän kotoota pois. Kyseessä siis lapsiparkkitätinä ja puistotätinä työskentely.

Mitä mä teen? Juoksenko rahan perässä ja autan siskoani vai teenkö niinku oikeasti haluaisin? Kiltti tyttö sisälläni sanoo, että pitäähän mun auttaa mutta uhmakkaampi minä on sitä mieltä, että ei ole mun ongelma vaa mun pitää ensisijaisesti huolehtia omasta hyvinvoinnistani ja sisko saa hoitaa omat ongelmansa.

Ehkä menisin muualle töihin jos kerran sellainen mahdollisuus on. Vai voitko luottaa siihen että siskos alkaa pitämään kiinni sovituista hoito-ajoista jne? Lisäksi jos työ tuntuu yksinäiseltä ja kotoakin vois välillä poistua, kuulostaa tuo puistotätin homma erittäin hyvältä sulle :)

Helppo juttu, ota sieltä siskoltas kaiken mitä tarviit ja syöt mitä haluat, kotia llähtiessäsi pakkaat kassin täyteen ruokaa ja viet kotia, pyydät rahaa aamulla jätskiin sun muuhuh juttuihin ja pistät omaan taskuun.

Mä haluaisin kieltäytyä mutta miten :| Kokoajan vaa ajattelen sitä, että siskolle tulee tosi vaikeaks järjestää poikien hoitoa mitenkään muutoin... Se EI ole mun ongelma, mutta silti se kalvaa mua. Eikä oo kiva pojillekaan jos ne nyt joutuuki johonkin pk:seen väliaikasesti (muuttavat vuoden päästä eri kuntaan) BLAAH.

Ja toisaalta ku pojat on meillä niin tyttö saa olla ruotsinkielisessä ympäristössä ja äidinkieli vahvenee... Kun taas puistossa ja lapsiparkissa puhuttaneen lähinnä suomea. Ja olishan se kiva että serkukset sais jatkossakin toisistaan seuraa.

Mutta mä en välttämättä vaa jaksais. Huonoäiti, huonosisko, huonotäti :D

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä haluaisin kieltäytyä mutta miten :| Kokoajan vaa ajattelen sitä, että siskolle tulee tosi vaikeaks järjestää poikien hoitoa mitenkään muutoin... Se EI ole mun ongelma, mutta silti se kalvaa mua. Eikä oo kiva pojillekaan jos ne nyt joutuuki johonkin pk:seen väliaikasesti (muuttavat vuoden päästä eri kuntaan) BLAAH.

Ja toisaalta ku pojat on meillä niin tyttö saa olla ruotsinkielisessä ympäristössä ja äidinkieli vahvenee... Kun taas puistossa ja lapsiparkissa puhuttaneen lähinnä suomea. Ja olishan se kiva että serkukset sais jatkossakin toisistaan seuraa.

Mutta mä en välttämättä vaa jaksais. Huonoäiti, huonosisko, huonotäti :D

Siis oikeastihan se ei ole sinun ongelmasi, päinvastoin voit olla itseesi tyytyväinen kun olet tähän asti häntä noin auttanut. =) Loppupelissä nuo läheisten ihmisten lastenhoito-suhteet vaaan tuppaa olemaan vähän hankalia, varsinkin jos toinen ei meinaa pysyä sopimuksissa...

Kyllähän te varmaan muutenkin voitte viettää aikaa yhdessä ilman tuota hoito-suhdettakin?

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Siis oikeastihan se ei ole sinun ongelmasi, päinvastoin voit olla itseesi tyytyväinen kun olet tähän asti häntä noin auttanut. =) Loppupelissä nuo läheisten ihmisten lastenhoito-suhteet vaaan tuppaa olemaan vähän hankalia, varsinkin jos toinen ei meinaa pysyä sopimuksissa...

Kyllähän te varmaan muutenkin voitte viettää aikaa yhdessä ilman tuota hoito-suhdettakin?

Siinä osa ongelmasta piileekin... Ei meidän seura jostain syystä enää kelpaa. Vain lastenhoitoapu. Sisko on kehittäny ittellensä niin paljon tekemistä ettei se enää jaksa nähdä ihan muuten vaa. Poikia nähdään jatkossakin lähinnä jos ja kun otan heitä hoitoon.

Kaikki olis niin vallan hyvin jos sisko pitäis oman puolensa sopimuksesta, eli ottaisi mun tytön hoitoon sen x määrä tunteja mitä sovitaan. Se vaa ei koskaan ole kunnolla toteudu, aina on jotain "muuta" just sillä kertaa, aina sekä alusta että lopusta pyöristetään tunteja... Mutta sanoi nyt, ettei se asia tule muuttumaan, että hoitoavun sijaan hän voi tarjota lisää rahaa.

Yhteistyössä