kannattaisiko ruveta tukiperheeksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jossuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jossuu"

Vieras
olen 30v nainen,minulla on 4,5v lapsi kotona ja olen yksinhuoltaja ollut koko ajan,olen tällä hetkellä työtön mutta aloittamassa todennäikösesti syksyllä työt kouluavustajan uudelleen,lasten parissa siis myös työskentelen.

olen aina hoitanut paljon ystävieni ja sukulaisteni lapsia ja minusta on ihanaa kun talossa on meteliä ja meininkiä.

toisesta lapsesta voin vain haaveilla kun ei ole miestä kuvioissa enkä tiedä haluankaan.olen nyt kuitenkin mietinyt voisinko tarjota jollekin vaikka yh äidille joka tuntee ettei jaksa niin apua,juuri tukiperheen muodossa.eli voisin olla kuukaudessa sen 1-2vkonloppua myös jonkun tälläisen lapsen kanssa,jotta esim tämä toinen äiti saisi levättyä,itse olen jaksanut aina hyvin lapseni kanssa vaikka onkin välillä rankkaa tietysti ollut,ja minsuta tuntuu että sitä kivepi touhuta ja tehdä asioita mitä enempi lapsia on talossa,se onnellisuus lapsien naamalla on aina vaan yhtä palkitsevaa :D

voinko siis itse totaali yhna edes päästä tukiperheeksi?

ja jos on jotain vanhempiä tääll' ketkä ovat olleet tukiperheenä kun on itsellä ollut alle kouluikäisiä lapsia niin miten omat lapset ovat reagoineet?

Voit päästä tukiperheeksi - totaali yh:na olo ei ole este käsittääseni. Lapsesi voisi saada kaverinkin mikäli heillä synkkaisi - voit siis joissain paikoissa määritellä, että minkäikäistä porukkaa haluat - oletko valmis varautumaan isoonkin lapsilaumaan - jos eri-ikäisiä sisaruksia on useita? Vai haluatko vain yhden lapsen ja vielä tietyltä ikähaarukalta? Toki lapsesi varmaan jossain vaiheessa osoittaa mustasukkaisuutta kun huomiosi TODELLA jakaantuu...ja jos lapsi havaitaan erityistarpeiseksi niin tilanne vaatii sinultakin aika paljon. Toki jos olet todella siihen valmis ja jaksat lastasikin kannustaa tällaiseen uuteen elämänmuotoon ja tehdä sen eteen töitä niin mikä jottei :-) hyvä ajatus siinä tapauksessa.

Ala vain tukiperheeksi, jos sinulla on siihen aikaa. Meillä oli tukipoika muutaman vuoden ajan ja hän oli omaa poikaamme vuoden nuorempi. Kaikki meni helposti ja saimme ennen pojan tuloa esittää toiveita myös lapsen sukupuolesta ja siitä saako olla erityistarvelapsi vaiko ei. Omalle pojallemme ne viikonloput kun tukipoika oli kylässä olivat todella mukavia ja hän sai opetella "isoveljen" hommia ja jakamista. TUkipoika kävi kanssamme myös mökkireissuilla kesällä ja vaikka hän oli aluksi hyvin arka, niin tottui nopeasti meidän talon tavoille ja reipastui. Ja vaikka nautimme itsekkin kovasti tukipojan vierailuista, lisäsi hyvää oloa se, kun hänen äitinsä sai kipeästi kaivatun hengähdystauon itsellensä. Suosittelen lämpimästi!

aikaa ja kiinnostusta ainakin löytyy,ja nimenomaan saisihan siinä omalle lapselle myös seuraa,etenkin nykyään tuntuu että pääsee helpommallakin kun on kaveri lapselle vaikka sillonkin osallistun leikkeihin mutta kivempaa se lapselle on kun on ikäistäänkin seuraa :D
onhan minulla nytkin täälllä vähän väliä ystävien lapsia hoidossa yön tai usien parikin,mukavasti menee vaikka välillä ollut 4 lastakin oman lisäksi vkonlopun ja ikäjakaumalla 6kk-9v..hyvin hommat aina sujuu ja tuntuu itsestäkin mielekkäältä kun on erilaista menoa ja tekemistä ja tietenkin on sitten vkonlopun jäljiltä myös ihanaa köllähtää sohvalle vaan sen oman lapsen kanssa ja nauttia kaksin olosta.

Yhteistyössä