T
"Tintus"
Vieras
Hieman taustaa; sain esikoiseni jo vähän vanhemmalla iällä, 33-vuotiaana. Sitä ennen, lapsettomana sinkkuna ja myöhemmin seurustellessa sekä myös naimisiin mentyäni olen aina ollut aidon kiinnostunut sukulaisteni sekä ystävieni lapsista. Olen hoitanut, leikittänyt, käynyt tapaamassa lapsia - omasta aloitteestani, koska minulle tärkeiden läheisten lapset ovat myös tärkeitä. Ja tottahan toki lapset ovat aina ihania. Jo 13-vuotiaana hoidin kesätöikseni pientä serkkuani. Sen jälkeen olen hoitanut ja leikittänyt kummilapsiani, vanhempien serkkujeni lapsia ja ystävien lapsia.
Entä kun sain oman lapsen? Kukaan, ei niin kukaan tule katsomaan oma-aloitteisesti. Ei ota yhteyttä, ei kaipaa meitä tai halua tavata kuten minä halusin tavata heidän lapsiaan ja tutustua. Se loukkaa! Ei näköjään tässäkään asiassa elämä ole reilua. Luulisi, että jossain takaraivossa olisi ajatus, että niinpä... tuokin hoiti minun lastani monet monituiset kerrat...
Epäreilua!
Entä kun sain oman lapsen? Kukaan, ei niin kukaan tule katsomaan oma-aloitteisesti. Ei ota yhteyttä, ei kaipaa meitä tai halua tavata kuten minä halusin tavata heidän lapsiaan ja tutustua. Se loukkaa! Ei näköjään tässäkään asiassa elämä ole reilua. Luulisi, että jossain takaraivossa olisi ajatus, että niinpä... tuokin hoiti minun lastani monet monituiset kerrat...
Epäreilua!