kannattaako...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitoralla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitoralla

Vieras
...opiskella lähihoitajaksi vanhustyöhön? Kiinnostaisi, sen verran tuntumaa tuohon työhön hoitoapulaisen ominaisuudessa,että mitään ruusuisia kuvitelmia ei ole. Palkka olisi kai kuitenkin parempi kuin nykyään siivoojana käteen jäävä vajaa tonni...

Itse olen työssä kotihoidossa ja opiskelen työn ohella lähihoitajaksi suuntautumisvaihtoehtona vanhustyö. Suosittelen.
Toisaalta jos haluat opiskella varman päälle, sairaanhoito- ja huolenpito-suuntautumisella on ehkä enemmän erilaisia vaihtoehtoja työpaikkoja valitessa, mutta sopii myös hyvin vanhustyön tekemiseen :)

Kannattaa! Ite haluan ehdottomasti työskennellä vanhusten parissa. Koska mun kotiseudulta ei löydy terveydenhoitajan töitä, niin teen perushoitajana sijaisuuksia vanhustentaloilla, ja voisin tehdä vaikka eläkeikään saakka :)

Alkuperäinen kirjoittaja stranger:
Itse olen työssä kotihoidossa ja opiskelen työn ohella lähihoitajaksi suuntautumisvaihtoehtona vanhustyö. Suosittelen.
Toisaalta jos haluat opiskella varman päälle, sairaanhoito- ja huolenpito-suuntautumisella on ehkä enemmän erilaisia vaihtoehtoja työpaikkoja valitessa, mutta sopii myös hyvin vanhustyön tekemiseen :)

Eli jos suuntautuisi sairaanhoitoon-ja huolenpitoon missä voisi työskennellä ?

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Arvostan vanhustyön tekijöitä.
Itsekin sitä eittämättä tulee vanhaksi.
Musta ei tuohon homaan KOSKAAN olisi.
EN vaan pystyisi.Hyvä, että joku pystyy. =)

sama juttu mulla,mulla on kyllä paljon tuttavia hoitoalalla,tykkäävät,mutta kovin ovat väsyneitäkin.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Palvelutaloissa, kotipalvelussa, vanhainkodeissa ja sairaalan vuodeosastoilla, kaikki sairaaloihin ei silti enää palkata lähihoitajia vaan koitetaan saada sairaanhoitajia.

Alkuperäinen kirjoittaja Nirppurotta harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Palvelutaloissa, kotipalvelussa, vanhainkodeissa ja sairaalan vuodeosastoilla, kaikki sairaaloihin ei silti enää palkata lähihoitajia vaan koitetaan saada sairaanhoitajia.

Ja terveyskeskuksien vastaanotossa, hoivakodeissa, kuntoutussairaaloissa/osastoilla... yleensä kaikkialla, missä työskentelee entisiä perushoitajia

Ja suuntautumisvaihtoehdosta riippumatta perusopinnothan ovat kaikilla lähihoitajilla samat. Kyllä meillä kotihoidossa on työntekijöitä, joilla suuntautumisvaihtoehtona ollut lapset ja nuoret...

Yhteistyössä