Kannattaako ottaa koiravakuutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koira vauvan omistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu tilanteesta kannattaako ottaa. Koskaan ei tiedä miten koira sairastuu tai loukkaa itseään. Kun meille tuli ensimmäinen koira niin oltiin vähävaraisia opiskelijoita ja otettiin koiralle eläinlääkärikuluvakuutus. Toisen koiran tultua taloon oli jo työpaikka ja vakitulot, mutta vakuutus otettiin sillekin ja pidettiin sen jälkeen molempien koirien vakuutuksia pari vuotta, mutta sitten lopetettiin kun maksoivat yhteensä 380e/ vuos,i ja säästöön saatiin rahaa mahdollisten sairastumisten varalta. Nyt vanhempi koira jo 7v ja eläinlääkärissä on pentuna käytettu silmä- ja suolistotulehduksen takia. Muuten normi rokotukset on käyty hakeen.

Riippuu tilanteesta, itse oon opiskelija ja omistan kaks koiraa (toinen avopuolison kanssa ''puoliksi''), nartulla on ell. kuluvakuutus ja urokselle otin juuri henki- ja vastuuvakuutuksen. Lähitapiolassa molemmat. Säästötili on myös, johon kerään (hitaasti, mutta varmasti) rahaa, jos äkillisiä ell. käyntejä tulee. :) lisäksii saan kyllä lainattua sukulaisilta, jos tilanne vaatii.

Kertaakaan ei oo tuon nartun ell. vakuutusta tarvittu, mutta hyvähän se on silti olla, maksaa sen n. 200e /vuos, mutta maksetaan avopuolison kanssa puoliksi, 4 erässä. Omavastuu on 90 + 25%.

Urokselle päätin sitte tänää ottaa vaan henki- ja vastuuvakuutuksen, maksaa sen 51e/vuos (4 erässä), tämän maksan itse, omavastuu 60 + 25%. :)

Lähitapiolassa saksanpaimenkoira 6 v. Vuosimaksu 320€. kuolemankorvaus 900€ ja lääkärikuluista omavastuu 60€ + 25%. Vastuuvakuutus 85000€.

Vakuutus kattaa eläinlääkärin kulut kuitenkin vain "käyntikertaa kohden", eli hyvin epämääräistä miten käsitetään käyntikerta. Kaikki hoidot ja tutkimuksetko siinä pitää samalla istumalta tehdä jos jotain tulee? Eihän tämä monesti ole edes mahdollista erikoistutkimuksia tai hoitoja vaativissa ei-akuuteissa jutuissa.

Epätodennäköisesti tuosta siis koskaan mitään korvauksia saa. Taidan irtisanoa, sen verran kalliiksi tullut tuo vakuutus kun ei ole vielä koiran elinaikana kertaakaan päässyt käyttämään.