Kannattaako kuukupin hankkiminen?

  • Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti
näin
Alkuperäinen kirjoittaja vois kokeilla:
Kuppien kokoasiaa... Onko sectiolla lapsensa saanut kuukuppimarkkinoilla ei-synnyttänyt? Menikö ne koot myös jotenkin iän mukaan? Ruohonjuuressa muistelen näin nähneeni.
Ei ole. Kroppa valmistautuu synnytykseen löysyttämällä rööriä eikä tekemällä mahaan vetoketjua. Samoin yli 3-kymppisille suositellaan isompaa kuppia koska ikä löysyttää paikkoja kanssa.

Tosiasiassa lähes kaikille käy kuppi kuin kuppi ja niissä on muutenkin kokoeroja. Pienempi Mooncup on yhtä leveä kuin muiden kuppien isommat mallit.

 
vois kokeilla
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja vois kokeilla:
Kuppien kokoasiaa... Onko sectiolla lapsensa saanut kuukuppimarkkinoilla ei-synnyttänyt? Menikö ne koot myös jotenkin iän mukaan? Ruohonjuuressa muistelen näin nähneeni.
Ei ole. Kroppa valmistautuu synnytykseen löysyttämällä rööriä eikä tekemällä mahaan vetoketjua. Samoin yli 3-kymppisille suositellaan isompaa kuppia koska ikä löysyttää paikkoja kanssa.

Tosiasiassa lähes kaikille käy kuppi kuin kuppi ja niissä on muutenkin kokoeroja. Pienempi Mooncup on yhtä leveä kuin muiden kuppien isommat mallit.
No sit mulla on kaksi syytä ostaa isompi kuppi:D
 
KANNATTAA!! Pois en omaani enää antaisi millään! Lunette on mulla ja ei voi kun suositella.

Täältä: http://www.pientenparhaaksi.fi/product_details.php?p=252 ainakin saa ja on ihan sikahyvä palvelu!!!
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä kannattaa jos sopii. Mulle ei "erikoisen" anatomian vuoksi sovi, Mutta olen yksi harvoista: useimmille sen pitäisi sopia.
Mitä tuo erikoinen anatomia tarkoittaa? Jos saa udella.
On siis ihan todettu että jokin on erilailla kuin muilla?
 
heips
Suosittelen. Alku oli mulle hankala, kun sen laiton opetteleminen vei jonkun aikaa. Nyt kun laitto sujuu rutiinilla, niin en kyllä pois tätä vaihtaisi. Mulla nää kuukautiskupit ovat olleet pomminvarmoja, ikinä ei ole ohivuotoja tullut. Sellanen puhdas ja freshi olo on ollut ennen kuukuppia kuukautisten aikana kaukainen utopia, nykyään se on arkipäivää myös kuukautisten aikana.
 
Sanna
Alkuperäinen kirjoittaja Iituliina:
Te tässä pääasiassa kehuitte tuota kuukuppia, mitä nyt päätön ja Timppa oli vähän muilla linjoilla...
Siis onko se oikeesti hyvä? "kestääkö" se sellasia superhyper vuotoja miten hyvin?
Ei kestä. Koko ajan pitää pelätä, että kohta huljahtaa yli. En pysytnyt käyttämään, ensimmäiset pari päivää piti tyhjennellä tunnin välein - ei todellakaan olis kestänyt yön yli.

Ja kun koko ajan piti olla tyhjäämässä, paikat meni ihan kipeiksi. Jäi kaappiin muutaman kk:n yrityksen jälkeen. :(
 
ei se sinne unohdu
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Gilda:
Kuppia käytettäessä kuukautiset oikeasti unohtuvat. Aivan loistava kapine!!
juu kiva unohtaa se kuppi pariksi päiväksi sisälle :x.
Siksi mulla onkin kuppipussi vessan peilikaapissa muistutuksena, että kuppi ei ole sen sisällä vaan minun sisälläni.
 
tuike
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Iituliina:
Te tässä pääasiassa kehuitte tuota kuukuppia, mitä nyt päätön ja Timppa oli vähän muilla linjoilla...
Siis onko se oikeesti hyvä? "kestääkö" se sellasia superhyper vuotoja miten hyvin?
Ei kestä. Koko ajan pitää pelätä, että kohta huljahtaa yli. En pysytnyt käyttämään, ensimmäiset pari päivää piti tyhjennellä tunnin välein - ei todellakaan olis kestänyt yön yli.

Ja kun koko ajan piti olla tyhjäämässä, paikat meni ihan kipeiksi. Jäi kaappiin muutaman kk:n yrityksen jälkeen. :(
Mulla oli pieniä kuukautishäiriöitä yhdessä välissä ja jouduin kolmen viikon ajan tyhjäämään kuppia 1-2, maksimissaan kolmen tunnin välein ja ihme kyllä paikat kesti :) Minä kyllä käytin ihan reilusti silloin intiimialueille tarkoitettua öljyä. Liekö sitten sillä ollut vaikutusta asiaan...
 
mää
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Iituliina:
Te tässä pääasiassa kehuitte tuota kuukuppia, mitä nyt päätön ja Timppa oli vähän muilla linjoilla...
Siis onko se oikeesti hyvä? "kestääkö" se sellasia superhyper vuotoja miten hyvin?
Ei kestä. Koko ajan pitää pelätä, että kohta huljahtaa yli. En pysytnyt käyttämään, ensimmäiset pari päivää piti tyhjennellä tunnin välein - ei todellakaan olis kestänyt yön yli.

Ja kun koko ajan piti olla tyhjäämässä, paikat meni ihan kipeiksi. Jäi kaappiin muutaman kk:n yrityksen jälkeen. :(
Ikävä kyllä mulla samanlaisia kokemuksia. Kohta taas menkat alkaa ja ehkä vielä yritän. Mutta siis pitää tyhjentää liian usein, paikat tulee kipeeksi siitä jatkuvasta kupin runnomisesta sisään ja ulos.
 
mites
miten tuo tyhjennys onnistuu työpaikan vessassa jossa ei joka kopissa omaa lavuaaria/käsisuihkua? Eikö se sotke käsiä tuo lotraaminen sen verran ettei kehtaa käsienpesullekaan mennä ennenkuin on varmistanut, että muut pesijät on lähteneet..luulevat muuten, että murhasin jonkun vessaan :D
 
tuike
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Ikävä kyllä mulla samanlaisia kokemuksia. Kohta taas menkat alkaa ja ehkä vielä yritän. Mutta siis pitää tyhjentää liian usein, paikat tulee kipeeksi siitä jatkuvasta kupin runnomisesta sisään ja ulos.
Turhaa varmaan edes kysyä :) mutta onhan kuppi märkä kun laitat paikoilleen sen? Minulla auttoi tosi hyvin ceridalin intime-öljy (vai mikä se nyt oli) tuohon ongelmaan kun tyhjäsin melkein jatkuvasti kuppia kolmen viikon ajan.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mites:
miten tuo tyhjennys onnistuu työpaikan vessassa jossa ei joka kopissa omaa lavuaaria/käsisuihkua? Eikö se sotke käsiä tuo lotraaminen sen verran ettei kehtaa käsienpesullekaan mennä ennenkuin on varmistanut, että muut pesijät on lähteneet..luulevat muuten, että murhasin jonkun vessaan :D
Mä en tyhjennä työpaikalla, laitan kupin aamulla ja tyhjennän siinä kuuden aikaan, kun olen kotona. Mutta mula ei olekaan superrunsas vuoto..
 
tuike
Alkuperäinen kirjoittaja mites:
miten tuo tyhjennys onnistuu työpaikan vessassa jossa ei joka kopissa omaa lavuaaria/käsisuihkua? Eikö se sotke käsiä tuo lotraaminen sen verran ettei kehtaa käsienpesullekaan mennä ennenkuin on varmistanut, että muut pesijät on lähteneet..luulevat muuten, että murhasin jonkun vessaan :D
Ei mulla kyllä pahemmin sotke ja sen mitä sotkee pyyhkäsen ensin paperilla ja sitten pesen kädet. Tarvittaessa kupin voi pyyhkiä paperilla puhtaaksi tai sitten kantaa vesipulloa mukana jolla voi huuhtasta siellä työpaikalla sen kupin :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä kannattaa jos sopii. Mulle ei "erikoisen" anatomian vuoksi sovi, Mutta olen yksi harvoista: useimmille sen pitäisi sopia.
Mitä tuo erikoinen anatomia tarkoittaa? Jos saa udella.
On siis ihan todettu että jokin on erilailla kuin muilla?
Kohdunsuu ei ole siellä ylhäällä emättimessä kuten pitäisi vaan voimakkaasti oikealla puolella vinoon ja takana. Kuukautisten aikana laskeutuu niin alas että kuukuppia ei voi asettaa silloin ollenkaan. Isompi Lunette kuppi ei mahdu, pienempi kuppi ei käy enää kahden lapsen jälkeen. Lääkärikin sanonut, että hyvin voi olla mahdollista ettei minulle kuppi sovi rakenteeni vuoksi.
Jos joskus kehitellään paremmin muotoutuva kuppi, niin ehkä :)
 
VT
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja VT:
Pysyykö se paikallaan varmasti, jos on lantionpohjalihakset vähän huonommassa kunnossa. Ettei valahda pois, jos ei pääse tyhjentämään....
itse asiassa kupin käytöllä on vähän samaa vaikutusta kuin geishakuulilla, että siinä treenaantuu lihaksetkin samalla vähän kuin itsestään. En kyllä tiedä, mitä tarkoitat tuolla huonokuntoisuudella? Itellä kun alkoi menkat vasta 1v päästä synnytyksestä, niin sillon ei ainakaan enää huomannu mitään eroa. Jälkivuotoon kun kuppia ei tullut käytettyä...
Siis jos esim geishakuulat pysyy sisällä max 15min ja sit valuu ulos kun ei jaksa puristaa tarpeeks lujaa. Ja tämä siis just menkkojen aikaan. Kohtukin on aika alhaalla... Miten pitkä tuo kuukuppi on?
 
Lunette
Kannattaa! Itseä vähän harmittaa kun pillereiden myötä vuoto on niin niukkaa etten kuppia tarvitse, seisoo tyhjän panttina kaapissa.
Olen joutunut tyhjentänyt kupin muuallakin kuin kotona ja enkä ole kokenut sitä ongelmaksi. Pönttöön vähän paperia ja siihen päälle kun kippaa niin ei jää pönttöönkään vauhtiraitoja. Paperilla oon enimmät pyyhkinyt veden puuttuessa, kotona sitte pessyt saippualla.
Kattokaa Lunette.fi ja http://www.kuukuppikunta.net/
 

Yhteistyössä