Kannattaako korjuuttaa vanha ompelukone?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Riipputisurupuska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Riipputisurupuska"

Vieras
Olisi tarjolla perikunnan vanha ompelukone, siisti, mutta ei vissiin käytetty vuosiin..Kenties 70-80 luvulta...
Kyseltiin ompelukoneliikkeestä ja siellä kyllä korjattaisiin, mutta 70-80 euroa korjaus, mutta arveli ,että voitaisiin saada myymällä 150-200 euroa..muuten olisi parilla kympillä itse ostanut koneen...

siis ostaako kukaan enää vanhempia ompelukoneita????

Miten voisi noin paljon saada vanhasta koneesta? Itse ostin uuden Janomen, joka maksoi postikuluineen n. 190 euroa. En ostaisi vanhaa konetta, vaikka olisi kunnostettu.

Nuo vanhat koneethan on parhaita! Ei nuilla nykyajan muovikoneilla tee mitään, nehän hyppää syliin kun painaa kaasua. Mulla on uusi kone, mutta mieluummin haen äidiltä vanhan sillä uusilla ei ompele kuin verhoja. Jotka enemmän ja vaativampia töitä ompelee, he varmasti osaavat arvostaa noita.

mulla isäniäidin vanha jostain 60 tai 70luvun singeri.toimii kuin unelma.osat sisällä metallia. nyt poljin on alkanut savuttamaan ja kone lähtee toimimaan omia aikojaan jos sähkö jäänyt päälle =) uusi poljinmaksaa noin 60e ja meinaan sen ostaa. jos kone on ollut toimiva niin korjata kannattaa.jos kone ollut sellainen että temppuilee niin pois vain. mikä siinä on vikana?

Siis toden totta, tuon aikakauden koneet on monesti ihan huippuja ja voittaa nää nyky-halpis-muovirunkohärpäkkeet mennen, tullen ja palatessa! Ne on vahvoja ja luotettavia koneita.

Uusi yhtä hyvä peli maksaa monta sataa.

mun aiti ompelee tyokseen ja kayttaa vain noit vanhoja koneita. ja usein huolto tarkoittaa putsausta ja oljya. taas mennaan. ja itsellanikin on juuri vanha kone. painaa ihan pirusti mut toimii!

Yhteistyössä