kannattaako jättää korvatulehdus hoitamatta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2:n äite
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2:n äite

Vieras
meillä on lapsilla varmaan molemmilla korvatulehdus. Eivät ole kivuliaita, mutta kuumetta on ja flunssa ollut, jälkitautia siis pukkaa. Mietin vaan, että kyllä kai ne tarttee viedä lekuriin hakemaan antibiootit?

Mä oon tehny silleen, et olen vienyt lääkäriin ja yleensä sit saanut sen antibiootti reseptin. En oo aina hakenu. Vanhemmalla 3v. on menny monesti ohi särkylääkkeillä. Pienempi 2v. on yleensä kuurin tarvinnu kun ei muuten mee ohi.

Juu kyllä kysyn, tai vähän niinkuin retorisesti :) Enhän mä satavarma oo, että on korvissa, etenkään, kun eivät valita. Mietin vaan, kun annetaan niitä antibiootteja turhaankin. Toki tottakai mä hoidan nuo. Jotenkin ois vaan "helpompi" mennä lekuriin, jos oisivat kivuliaita nuo lapset.

Kannattaa käydä lääkärissä näyttämässä vaikka ei halua antibioottia. Jos korva ei oo todella pahasti tulehtunut (märkii tmv) niin en ite ottais antibioottia. Olen pari kertaa jättäny kuurit apteekkiin ja särkylääkkeellä ja puuduttavilla tipoilla hoitanu korvatulehdukset. Ja kk päästä siitä mennyt näytille: parantuneet on. Antibiootti ei vie kipua ja särkyä. Ja se ehkä parilla päivällä nopeemmi parantaa mutta se jää elimistöön ja vie sen oman pöpö kannan pois.

Mä jutskasin tosta lekurin kanssa ja hän sanoi,ettei tosiaankaan tarvi sitä antibioottia puskea heti.Voi odotella josko menee ohi ilmankin mut tietenkin jos lapsi kovasti kärsii niin sitten kuuria...
Usein menee ohi itekseen ja kokemusta löytyy =)

lääkäri sano viimeksi että 85%korvatulehduksista paranee itsestään. poika ei näet suostunut syömään antibioottikuuria, vaikka kahta erimakuista kokeiltiin. 4vuotias osaa olla nielemättä, ja tosi sitkee tapaus tää poika, itseppäisyydessään jalostunut :) mut korvat parani ilmankin

Alkuperäinen kirjoittaja äite:
Juu kyllä kysyn, tai vähän niinkuin retorisesti :) Enhän mä satavarma oo, että on korvissa, etenkään, kun eivät valita. Mietin vaan, kun annetaan niitä antibiootteja turhaankin. Toki tottakai mä hoidan nuo. Jotenkin ois vaan "helpompi" mennä lekuriin, jos oisivat kivuliaita nuo lapset.

Me käydään aina ekana terkkarilla ja se kattoo korvat ja jos jotain on ni sit varaan lääkärin.

Yhteistyössä