Kannattaako huutonetissä myydä lasten vaatteita mieluummin pakettina vaiko yksitellen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokematon myyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokematon myyjä

Vieras
Olen joitakin lastentavaroita mm.vaunut, turvakaukalo, rintareppu myynyt yksittäin huutonetissä. Nyt ajattelin että laittaisin lastenvaatteita myös myyntiin. Lapsi on jo ehtinyt kokoon 122cm, joten sitä pienempää kokoa aina sieltä 74cm ylöspäin löytyy ja reippaasti.
Mietin että kannattaako tehdä paketteja (esim. 74-80cm yhteen pakettiin) vai myydä yksittäin? Kumpiakos ostajat mieluummin suosii? Vaatteet pääasiassa hyväkuntoisia käyttövaatteita (mm. D&J, H&M, Lindex), huonokuntoisemmat säästän suosiolla esim. kirpparille.
En ole rekisteröitynyt käyttäjä, kannattaisiko rekisteröityä ensin jotta sais määriteltyä mm. hintavarauksen? tulisiko myyntikohde nostaa esim. näyteikkunaan vai meneekö kaupaksi ilman nostoakin?

Itse en jaksa noita yksittäisiä lastenvaatteita katsella ollenkaan, yhden paketin olen ostanut.

Vai onko jotain muuta paikkaa netissä missä kannattaa myydä lastenvaatteita?
Noita fb:ssa olevia muksukirppareita olen myös katellut, mutta en haluaisi mitään hirveetä kuva-albumi hirviötä omiin kuviin lisätä.

Uudenveroiset ja tai erittäin halutut lastenvaatteet (mm. ruskovilla, metsola yms.) olen myynyt yksittäin.

Yhden paketin jaksoin väsätä käyttövaatteista.

Älä laita hintavarausta. Aseta hinta sellaiseksi, että olet tyytyväinen, jos tulee yksikin huuto.

Rekisteröidy ihmeessä.

Merkkivaatteet yksitellen, peruskama paketteihin. Eikä noinkaan laajoja kokohaitareita mitä joku sanoi, vaan 74-80, 86-92 jne. Hintavarauksista ei oikein "kukaan" tykkää, ite laitan usein lähdön nollasta. JOs haluat että menee kaupaksi, niin kuvailet jokaisen vaatteen hyvin (kaikki pikkuviatkin) ja kuvaat jokaisen vaatteen. Ite en koskaan osta sellaista pakettia, jossa vaan yleiskuva ja sitten luettelo mitä on.

Yksittäin jos saa myytyä, voi saada parempaa hintaa - mutta ei niitä oikein saa myytyä, ellei ole loistokuntoisia merkkivaatteita. Paketit menee paremmin. Muista tarkat kuvaukset ja hyvät kuvat!

Hintavaraukset ovat sietämättömiä, on minun mielipiteeni... Ja olen kuullut muistakin, jotka jättävät huutamatta kokonaan, jos on hintavaraus.

Olen ostanut vain yksittäisiä vaatteita, koska paketissa on aina sellaisia mukana jotka ei miellytä, joten käyttämättä osa aina jäisi. Mutta kyllähän niitä pakettejakin ostetaan. Ja myyjällä pienempi vaiva ja pääsee varmasti eroon kaikista vaatteista, kun taas yksittäin myydessä yleensä ostetaan ensin vain parhaat päältä.

Mä ostan yksittäisiä vaatteita tai pieniä paketteja. Paketeistakin todennäköisemmin esim. semmoisen, jossa on myynnissä pari kolme paitaa tai housuja. Jos samassa paketissa on uimapukua, mekkoa, paitaa, housua, ulkotakkia niin en osta. Meillä kun aina tuppaa loppumaan vain joku tietty vaate, eli hyviä housuja voi olla jäljellä mutta kaikki paidat ja bodyt ovat heikossa jamassa. Ostan myös mieluummin pelkän villaneuleen tai t-paitoja, eli yhden ja saman sesongin vaatetta.

Eri asia sitten, jos on saman setin paita ja housut tai muuten yhteensopiva vaatepaketti, ostan mieluusti semmoisenkin.

Kannattaa kokeilla ensin pakettina (helpompaa jos menee kaupaksi ja tarvitsee lähettää vaan yksi/muutama paketti kuin että postittaisit yhden vaatteen kerralla) Jos sitten ei mene paketteina niin sitten yksitellen.. Mutta tässä on tehomyyjän vaara jos menee se yli 100, meillä ainakin lastenvaatteita on aika paljon kun on eri kokoja.

Nyt käytin väärää sanamuotoa, siis toki olen jo rekiströitynyt, mutta en ole tunnistautunut? Onko siitä jotain hyötyä, kannattaako tunnistautua?

Ja kannattako ostaa lisänäkyvyyttä?

juuri niinkuin joku neuvoi; 92-98 paketti ja sitten en itse ainakaan ikinä huuda kamoja joissa hintavaraus. Se ärsyttää. Alhainen lähtöhinta, lyhyt huutoaika ja ei hintavarausta. Huonokuntoiset vaatteet tai muuten vaan rumat jätän huutamatta.

Mä ostan aina paketin (ellei ole sitten joku tosi nätti mekko kyseessä :D), mua ärsyttää selailla sataa tavaraa ja tilailla yksittäin ja maksaa postarit yksittäin.

Mä myyn paketissa myös merkkivaatteet, koska olen laiska postittamaan monelle. Mua ei haittaa, vaikka niistä saisi paremman hinnan yksitellen tai jos huudon voittanut huudattaa ne uudestaan yksitellen. Hintavarausta en käytä, mun mielestä parhaan huudon pitää myös voittaa.

Olipa hyödyllinen ketju minullekin :) Olen miettinyt millä lailla laitan myyntiin pojan vaatteita. Kaikki on ostettu uutena tai saatu lahjaksi. Olin ajatellut että ns. perusmerkit (Lindex, KappAhl, H&M ym) kannattaa myydä vähän isompana pakettina ja kalliimmat merkit (Tommy Hilfiger ym.) joko yksittäin (takit, ulkoiluhupparit) tai parin vaatteen kokonaisuuksina.

Kannattaisikohan esimerkiksi Benettonin vaatteita myydä omana kokonaisuutenaan vai ujuttaa niitä perusmerkkien sekaan? Vai yhdistää kalliimpien merkkien kanssa samaan pakettiin? Benetton ei toki mikään huippukallis merkki ole, mutta ei kyllä halvimmastakaan päästä. Sama homma Name it:n vaatteissa.

Kyllä kannattaa tunnistautua, antaa luotettavamman kuvan, kun henkilöllisyys on "varmistettu". Ja jos on paljon kohteita, niin usein riittää että yhteen kohteeseen ostaa jonkun lisänäkyvyys-jutun, ja laittaa sen kohteen tietoihin, että myynnissä paljon muutakin.

Olipa hyödyllinen ketju minullekin :) Olen miettinyt millä lailla laitan myyntiin pojan vaatteita. Kaikki on ostettu uutena tai saatu lahjaksi. Olin ajatellut että ns. perusmerkit (Lindex, KappAhl, H&M ym) kannattaa myydä vähän isompana pakettina ja kalliimmat merkit (Tommy Hilfiger ym.) joko yksittäin (takit, ulkoiluhupparit) tai parin vaatteen kokonaisuuksina.

Kannattaisikohan esimerkiksi Benettonin vaatteita myydä omana kokonaisuutenaan vai ujuttaa niitä perusmerkkien sekaan? Vai yhdistää kalliimpien merkkien kanssa samaan pakettiin? Benetton ei toki mikään huippukallis merkki ole, mutta ei kyllä halvimmastakaan päästä. Sama homma Name it:n vaatteissa.

Itse etsin värikkäitä poikien vaatteita, ja myös myyjänä olen huomannut, että värikkäät menee yksittäin paljon paremmin kuin ne perussiniset vaatteet. Esim. Espritin tummansiniset sammarit ei menneet edes 0e lähdöllä, kun taas vaikkapa Metsolan pöksyistä saa kulahtaneenakin ihann hyvän hinnan.

[QUOTE="miima";25600337]Itse etsin värikkäitä poikien vaatteita, ja myös myyjänä olen huomannut, että värikkäät menee yksittäin paljon paremmin kuin ne perussiniset vaatteet. Esim. Espritin tummansiniset sammarit ei menneet edes 0e lähdöllä, kun taas vaikkapa Metsolan pöksyistä saa kulahtaneenakin ihann hyvän hinnan.[/QUOTE]

Jep. Eli ne perussiniset kannattaa myydä paketteina. Ostin pojalle pari aivan ihanaa kirkkaanpunaista Tommy Hilfigerin fleecehupparia (koot 92 ja 98) ja oletan että aikanaan saan ne kyllä huutiksessa kaupaksi :)

Yllätyin kyllä vähän tuosta että tummansiniset Espritin housut eivät kelvanneet!

Yhteistyössä