kannattaako hommata tuplat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
lapsilla ikää 1v10kk ja 6viikkoa. kannattaako hommata tuplat vai selviänkö seisomalaudalla tai saako jostain vielä sisarusistuinta? kokemuksia kiitos kaipailen..

Riipppuu aivan siitä isommasta lapsesta?
Sekä aiotko käydä lasten kanssa vaunulenkillä, miten reippaan siitä haluat?

Meillä ikäero om 1v4kk ja oli tuplat tarpeen sekä 1v6kk ja kyllä silloinkin tuplia käytettiin siihen saakka kunnes vauva oli 8kk jolloin vanhempi siirtyi pulkan kyytiin.

Riippuu miten isompi viihtyy rattaissa ja pysyisikö seisomalaudalla. Meillä ikäeroa 2v2kk ja olin jo melkein ostamassa tuplia. Luulen että teillä jos paljon liikutaan rattailla niin tuplat olisivat järkevä ostos, on toi alta 2v sen verran pieni kuitenkin vielä.

Tuplat saa muutenkin myytyä helposti eteenpäin, eli vaikka käyttöaika olisi vain puolikin vuotta ei ne hukkaan mene.

Viimeksi muokattu:
Riippuu mihin oot menossa vaunujen ja lapsosten kanssa. Meillä pojilla ikäeroa 1v9kk ja seisomalaudalla pärjättiin. Tosin vaunuilla on menty vaan leikkipuistoon(500m) ja kauppaan johon matkaa 1km. Muuten oon suosiolla pysytelly sen matkan päässä kotoa, et tarvittaessa esikoisen jaksaa kantaa kotiin,jos alkaa sinnittelemään.

Itse ehdottomasti ostaisin tuplat. Meillä ainakin oli tosi kätevät. Lapsilla ikäeroa n. 1,5 v. Isompi kyllä tietty välillä voi ja haluaakin kävellä, mutta välillä ei jaksa, ja haluaa istua, ja vielä 3 vuotiaanakin usein nukahtaa rattaisiin. Kyytiin saa myös mukaan hyvin kauppakassin, tai pulkan talvella ulkoillessa.

Ei kun kyllähän tuon ikäinen jo kävelee ihan reippaasti kun vain opettaa ja kesällä voitte mennä polkupyörällä. Rattaat on paholaisen keksintö tämän palstan mukaan!

Ei vaan oikeasti kyllä ihan ehdottomasti hankkisin. En edes miettisi muuta vaihtoehtoa.

Meille tulee kesällä vauva, jolloin esikoinen on 2v9kk ja mä aion hommata tuplat. Luultavasti niitä käytetään vain ensi talvi, mutta en mä jonnekin Tampereen keskustaan voi lähteä esikoinen pulkassa... Saahan ne sitten myytyä.

Muksuilla oli ikäeroa juurikin tuo 1v10kk, ja tuplat olivat ahkerassa päivittäisessä käytössä noin vuoden. Lenkkeiltiin ja hoidettiin suurinpiirtein kaikki arkiasiat jalkaisin - julkisissa myös helpompi, kun saa molemmat lapset turvallisesti bussiin/junaan ja pois rattailla.
Jos olisin vielä ollut pidempään kotona, tuskin olisin luopunut vielä tuossa vaiheessakaan tuplista, mutta siirryttiin rattaisiin ja seisomalautaan, kun jalkaisin kuljettiin enää päiväkotiin ja leikkipuistoon, joskus harvakseltaan kauppaan.

Yhteistyössä