Kannattaako hoitovapaan ja uuden äitiysloman välillä käydä välillä töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja aave:
Meidän työpaikalla olisi kannattanut jos olisin tiennyt. Ei uusi äitiysloma kerryttänytkään lomia kun ei ollut välillä töissä. Yhtä suuren äitiyspäivärahan silti sai.

On tainnut työnantajasi vetää sua valitettavasti höplästä...

Vuosilomalaista:
Työssäolopäivien veroisina pidetään myös niitä työpäiviä tai työtunteja, jolloin työntekijä työsuhteen kestäessä on estynyt tekemästä työtä:
1) työsopimuslain (55/2001) 4 luvun 1 §:ssä säädetyn äitiys-, erityisäitiys-, isyys- tai vanhempainvapaan aikana, 6 §:ssä säädetyn tilapäisen hoitovapaan ja 7 §:ssä säädetyn pakottavista perhesyistä johtuvan poissaolon aikana;

Itselläni on juuri vastaava tapaus, että työnantaja ei antanut keskeyttää hoitovapaata kun olin hoitovapaalla viime syksynä, mutta nyt sain takautuvasti koko palkan ja vuosilomat. Olkaa tarkkana asian kanssa ja varmistakaa asia liitosta. Asia on niin uusi että monikaan työnantaja ei sitä tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Itselläni on juuri vastaava tapaus, että työnantaja ei antanut keskeyttää hoitovapaata kun olin hoitovapaalla viime syksynä, mutta nyt sain takautuvasti koko palkan ja vuosilomat. Olkaa tarkkana asian kanssa ja varmistakaa asia liitosta. Asia on niin uusi että monikaan työnantaja ei sitä tiedä.

Koskeeko tämä vain tiettyjä aloja vai kaikkia?

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Itse olen kunnalla töissä, mutta tietääkseni koskee kaikkia aloja koska eu on antanut siitä ton päätöksen.

Löysin vain, että koskisi ainakin kuntaa ja valtiota. Pitää itse kysyä liitosta, kun olen yksityisellä töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Minun olisi pitänyt käydä välillä töissä. En tuota tiennyt ja jäi 3 kk:n palkka saamatta :(

No eikö se ole Kelasta melkein yhtä paljon, mulla ainakin oli ja toisen aikana enemmänkin kun tein osa-aikasena siinä välissä, joten oli sitten palkkakin pienempi.

Yhteistyössä