kannattaako erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "1234"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

"1234"

Vieras
Jos suhteessa tuntuu että tehnyt väärän valinnan puolisokseen. Puoliso ei mitenkään halua muuttua sinun toivomusten mukaisesti mihinkään suuntaan. Läheisyyttä ei ole ja se melkein inhottaa minua. Nytkin tuntuu että vähän yli 30v vuotiaana elämä on ohi kun en tehnyt oikeaa valintaa 20v ikäisenä miehestä. Lapsetkin saa huonon parisuhdemallin ja eivät pysty tasapainoista parisuhdetta saamaan kun vanhemmatkaan eivät pysty. Olen masentunut ja osittain syynä parisuhde. Mies on hieman narsistinen luonne kaiken lisäksi.

Kyl mä lähtisin eka setvimään sitä että josko onkin vaan vähän vaikeampi aika ja koittaisin muistella mihin siinä puolisossa rakastui ja löytää ne tunteet takasin.

Paljon puhumista puolison kanssa ja omaan masennukseen hakisin apua ulkopuolisilta tahoilta. ja voisin jopa parisuhdeterapiaa harkita/niitä leirejä

Käyn puhumassa. Miehen kanssa jos yrittää puhua niin eipä siitä mitään tule. Hiljaa melkein on koko ajan. Sanoo vaan että minä aina nalkutan. Niin varmaan teenkin. Mutta ei tee mieli sänkyyn 100kg ja tukka leikkaamatta miehen kanssa. Voi miksi miksi edes olen hänet ottanut. Olin nuori epävarma ym. kaikkea paskaa ja otin tuon ekan miehen. Ei vaan yhtään kehtaa liikkua sen kanssa.

narsistinen=arvostelee minua jos teen jotain väärin, itse ei huomaa kuitenkaan omia virheitään. Kääntää asiat aina koskemaan minua jos yritän puhua hänen tekemisistään. Jos minun pitää jotain tehdä niin se pitää tapahtua heti tai mies suuttuu. Jos minä pyydän häntä tekemään niin se tapahtuu ku miehelle sopii. Arvostelee sukuani ja vanhempiani ja haukkuu heitä. Tälläistä..

[QUOTE="viuhti";24676707]Hiljaisuus ja ulkonäostä huolehtimattomuus eivät ole minusta syitä erota, jos siis vielä rakastat häntä? Vai oletko koskaan rakastanutkaan?[/QUOTE]

Ok, sun mielestä. Ehkä en sitten tiedä mitä rakkaus on. En osaa sanoa olenko rakastanut koskaan häntä. Tuntuu pahalta.. =(

Onko tuo käyttäytyminen ja ajattelu molemminpuolista? Jos et pidä miestäsi arvossa, niin sitä samaa on luvassa toisinkin päin. Varmastikin vikaa on teissä molemissa? Mitä haluatte tehdä? Jos haluatte jatkaa yhdessä, niin kummankin pitäisi muuttaa suhtautumista. Itseään on helpompi muuttaa kuin toista, joten muutos on aloitettava itsestä.

Arvostan ja pidän häntä hyvänä isänä. Mutta muuten meillä menee arvot eritavalla kun itse tykkään huolehtia ulkonäöstä ja se ollut aina tärkeää. Mies vähät välittää mistään. Se rasittaa. Kyllä se seksihaluihin vaikuttaa ja paljon!! Hänelle myös aivan sama minkä näköisenä kävelen kotona. Ei huomaa tai kommentoi ulkonäköäni koskaan positiivisesti. Minä olen joskus kommentoinut hänen ulkonäköään mutta ei oikein pidä positiivisista kommenteista edes. On tämä vaikeaa...ei helppo suhde ollut meillä koskaan ja ollaan kituutettu yhdessä jo pitkään.

Hei 1234,

Suosittelen Väestöliiton parisuhdeneuvontaa, jota saa myös netin kautta. Täällä elellään samankaltaisessa tilanteessa, ja tuolta olemme saaneet jonkinlaisia työkaluja tilanteen käsittelyyn.

Olisi kiva vaihtaa ajatuksia kanssasi, kun tuo teksti vaikutti kuin omasta näppiksestäni lähteneeltä. :) Jos painit vielä samojen ongelmien kanssa, vaihdetaanpa yht. tietoja jotenkin?

Tsemppiä, ja onnea ensi vuoteen ap:lle!

Yhteistyössä