Kannattaako avoimet hakemukset työpaikan etsimisessä?

Aloitin työnhaun nyt, kun tarkoitus on vuoden sisällä työllistyä. Alallani ei tällä hetkellä ole avoimia työpaikkoja tällä seudulla (tai sellaisia joita haluaisin hakea). Isoilla firmoilla on netissä noita lähetä avoin hakemus juttuja ja kiinnostaisi tietää, onko joku oikeasti saanut työpaikan tuota kautta? Kiitokset jo etukäteen vastauksista ;)
 
nappi
Niin "ne" väittää että on hyötyä. En kuitenkaan ole kuullut kenenkään saaneen niin työpaikkaa : /
Ainakin perään pitää soitella ahkerasti, mutta mulla on sellanen käsitys etteivät pystymetästä ota kuitenkaan. Aina jollakin on joku kaverinkumminkaima joka on työtä vailla...
 
myymä
Kyllä niistä on apua :) Tai riippuu varmaan paikasta. Ystäväni juurikin pääsi töihin avoimen hakemuksen kautta. Itse olen aiemmin myös pistänyt ihan avoimia hakemuksia paikkoihin ja natsannutkin on :)
 
Mun mies pääsi avoimilla hakemuksilla 6:een haastatteluun, josta yhdessä oli firman kakkosvalinta, työpaikka löytyi kyllä tällä kertaa sitten ihan firman nettisivuilla eikä missään muualla ilmoitetusta työpaikasta. Eli tämä kertoo sitten sen, että niillä nettisivuillakin kannattaa pyöriä.
 
töitätöitä
Minä olen parhaiten saanut työpaikan, kun olen mennyt suoraan firman pomon juttusille ja kysynyt töitä. Kyllähän se ovella alkaa hirvittämään kun toinen ei tiedä että millä asialla puheille tulet, mutta tämä kokemus minulla. Suosittelen!! =)
 

Yhteistyössä