kannattaako aloittaa kuntoilu raskauden alussa näin-...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yxäippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yxäippä

Vieras
eli haluisin kovasti menne sellaseen kuntoilukeskukseen , MUTTA sinne täytyy liittyä vuodeksi ja joka kuukausi maksaa 57e.. mitä sitten ku en jaksa enää lopussa/synnytyksen jälkeen paljon käydä.. niin onko ihan turha.. mitä sellaisessa saa raskaana oleva tehdä.. ei ainakaan aerobicata..ym.. täällä meillä päin ei ole yhtään sellasta paikkaa mihin pääsisin tyyliin ilman et liittyy vuodeksi.. tai pääsee just tonne mut kerta maksu on 15e.. nyt olis vihdoinkin kivaa aloittaa joku liikunta.. mut mikä sit jos ei tämä? viikkoja 9+4..

Niissä säännöissä on, ett sopimuksen voi purkaa esim.raskauden takia.Ite olin alottanu kuntoilun ja hommannu vuoden sopimuksen, kunnes tulin raskaaks. Alkuongelmien vuoks jouduin purkaa sopimuksen, ku sitä oli jäljellä ehkäpä 3kk.

taidan mennä huomenna kysymään et saisko sit purettua jos ei jaksa/pysty käymään.. uinti olis kans ihan ok.. oon entinen kilpauimari.. mut jotenkin vaan se on jääny.. nyt on tullut niin paljon kiloja ekan jälkeen et ei paljon enään sais tulla tässä raskaudessa..

Sopimuksen saa purettua raskauden vuoksi tai pistettyä tauolle. :) Valitse semmoinen kuntokeskus, jossa on lapsenvahtimahdollisuus. ...esim. elixialla on ilmainen lapsiparkki, siellä on hoitajat vahtimassa eikä se maksa elixian jäsenille mitään. Pääset tunnille lapsen kanssakin ;)

Itse olen siis Elixialla ja kyllä siellä on tunnilla raskaanaoleviakin. Jokainenhan tekee vointinsa mukaan. Ihan aerobic-tunneilla, tanssitunneilla yms. käyvät, mutta voihan siellä käydä vaikka kävelemässä matolla (jos ulkona on liukasta) ja tapaamassa ihmisiä. Itselläni on myös aikomus jatkaa siellä käyntiä niin pitkään kuin se on mahdollsita (raskauksista ei tiedä).

..olikohan sulla vielä joku kysymys..

ei oo ton nimistä.. enkä usko et on mitään lapsi parkkeja.. on joku ihan yksityinen pieni firma.. mut tosi hyvät laitteet.. mut tota just mietein et ku kävin toisesta paikkaa kysymässä niin sano et saa ainoastaan purettua jos muuttaa toiselle paikkakunnalle..

Mä suosittelen kuntoilemaan ihan vaikka synnytykseen asti :) Ja sen jälkeen saa melkein heti aloittaakin uudestaan, jos on jäsenyys valmiina, on ehkä enemmän motivaatiota jatkaa. Lapsiparkeissa on yleensä ikäraja noin 2 v.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä on tuo esiko vasta puolisen vuotta et voi olla välillä aika kiven alla lähdöt.. mut mitä siellä sit saa tehdä?

Jotkut jumpat voi olla loppuvaiheessa liian raskaita vaikka kaikissa voi jättää hypyt yms tekemättä. Monesti on tarjolla rentouttavia venyttelytunteja tai pilatesta. Spinning-pyöräily sopii hyvin, voi itse säätää kuinka rankka treeni on. Kuntosalilla on melkein, tai oikeastaan kaikki, laitteet ja liikkeet turvallisia tehdä myös raskaanakin. Kaikki voi tehdä kun muistaa kuunnella omaa vointia!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä on tuo esiko vasta puolisen vuotta et voi olla välillä aika kiven alla lähdöt.. mut mitä siellä sit saa tehdä?

Oma suosikkilajini oli koko raskausajan Body Pump. Kävin myös erilaisilla venyttely ja Bodylogic jne tunneilla. Vaikka mitä voi tehdä, jos kunto sen kestää. Ei raskaus ole mikään sairaus. Hyväkuntoisena synnyttäminen on helpompaa ja toipuminenkin nopeaa.

Noista lapsiparkeista sen verran, että itse petyin rankasti Elixian parkkiin. Kosiskeltiin liittymään jäseneksi sillä, että 6 kk alkaen saa lapsen viedä. Ikäraja nostettiin 1 vuoteen. Yleisön painostuksesta rajaa laskettiin taas niin, että sinne sai viedä 5 kpl 6 kk ikäisiä kerrallaan -se oli aina täynnä. Kerran onnistuin viemään, kun poika oli noin vuoden ikäinen, kävivät hakemaan tunnilta kesken kun poika itki. Eivät resurssit kuulemma riittäneet hyssyttelyyn, mutta eivät myös esim. vaihda vaippoja, jos vahinko tulee. Ei mitään koulutusta tai kokemusta juurikaan, aika avuttoman tuntuista oli meno siellä. Isomman lapsen ehkä juuri ja juuri voisin sinne jättää katsomaan videoita.

Yhteistyössä