Kannattaako 170cm/77kg laihduttaa? Häviääkö muodot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdintaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdintaa

Vieras
Olen siis 29-vuotias nainen. Terveystarkastuksessa terkka sanoi, että on hieman ylipainoa. No indeksin mukaan onkin, mutta mä olen aika aktiivinen liikkuja myös, että lihastakin on. Kolme kertaa viikossa 5 km lenkki ja päälle zumba ja pilates ja hyötyliikuntamatkat. En väitä etteikö rasvaakin vähäsen, mutta ei tosiaan niin paljon kuin monilla samanmittaisilla liikkumattomilla.

Otin tuon terkan sanomisen ikään kuin vihjeenä, että pari kiloa kannattaisi pudottaa painoa:/ Itse taas pelkään, että muodot häviävät. Mulla on ihanat d-kupin rinnat nyt ja pepussa muotoa, mutta jos laihdutan, niin pelkona, että musta tulee sellainen kuihtunut kasa, jota ei enää mieskään katsele:(

Mitä mieltä?

Mä olen 167cm ja painan 60kg ja kyllä mulla on muotoa pepussa nimittäin lihasta! :D Lihaksikkaat pakarat on paaaaljon paremmat ku sellaset löllöt.. Rinnat 70 C eli eihän nää mitkään isot ole. Nämä siis nykyiset mittani, joihin olen äärettömän tyytyväinen! Lastenteon jälkeen olin 25kg painavampi.

[QUOTE="Vieras";27333961]Mites sun vyötärö? Laita vähän mittoja, paljonko vyötärö, peppu, rintakehä. Miten kukaan muuten voi mitään vastata?[/QUOTE]

Ei ole mittanauhaa ja en kyllä yhtään muista mitä olivat, kun viimeksi on mitattu.

No läskin katoamistako pelkäät?? Sitähän sulla noilla mitoilla on ja reilustikin. Ja mitä tulee tuohon liikkumisessi, niin ei sulla kyllä tuolla liikuntamäärällä mitään oikeaa lihasta ole, anteeksi nyt vaan. Tuollainen 5km kävelylenkki nyt on ihan perusjuttu, mikä pitäisi tehdä joka päivä, eikä sekään kyllä mitään lihasmassaa kasvata. Ja zumba on kivaa, mutta mutta... Että kyllä se terkka nyt ihan oikeassa oli, laiharille vaan! Sulle sopiva paino vois olla 60-65kg, ei missään nimessä yli 70kg.

[QUOTE="aloittaja";27333986]Ei ole mittanauhaa ja en kyllä yhtään muista mitä olivat, kun viimeksi on mitattu.[/QUOTE]

Siis apua, sulle ei ole mittanauhaa? Mittaamalla saat kuitenkin selville totuuden vartalostasi. Jos vy on yli 80, niin ehdottomasti kannattaa laihduttaa.

[QUOTE="vieras";27333989]No läskin katoamistako pelkäät?? Sitähän sulla noilla mitoilla on ja reilustikin. Ja mitä tulee tuohon liikkumisessi, niin ei sulla kyllä tuolla liikuntamäärällä mitään oikeaa lihasta ole, anteeksi nyt vaan. Tuollainen 5km kävelylenkki nyt on ihan perusjuttu, mikä pitäisi tehdä joka päivä, eikä sekään kyllä mitään lihasmassaa kasvata. Ja zumba on kivaa, mutta mutta... Että kyllä se terkka nyt ihan oikeassa oli, laiharille vaan! Sulle sopiva paino vois olla 60-65kg, ei missään nimessä yli 70kg.[/QUOTE]

Mä kyllä ihan juoksen sen 5km:)

Olen siis 29-vuotias nainen. Terveystarkastuksessa terkka sanoi, että on hieman ylipainoa. No indeksin mukaan onkin, mutta mä olen aika aktiivinen liikkuja myös, että lihastakin on. Kolme kertaa viikossa 5 km lenkki ja päälle zumba ja pilates ja hyötyliikuntamatkat. En väitä etteikö rasvaakin vähäsen, mutta ei tosiaan niin paljon kuin monilla samanmittaisilla liikkumattomilla.

Otin tuon terkan sanomisen ikään kuin vihjeenä, että pari kiloa kannattaisi pudottaa painoa:/ Itse taas pelkään, että muodot häviävät. Mulla on ihanat d-kupin rinnat nyt ja pepussa muotoa, mutta jos laihdutan, niin pelkona, että musta tulee sellainen kuihtunut kasa, jota ei enää mieskään katsele:(

Mitä mieltä?

Sitä mieltä olen että mitä mieltä itse olet!
Älä välitä mitä muut sanoo, niin kauan kun itsestä hyvältä tuntuu ja olet terve, niin on hyvä!

Enemmänhän ne muodot tulee esiin jos laihdutat! :O
Olin 65kg ja painoisesi muodokas. Nyt 59kg ja siro kaunis hoikka, muotoja juuri sopivasti pienelle kropalle myös. Laihduta ny ihmeessä niin tulee muotoja edes muutakin kuin yksi suuri kurvi! Sairas nykymaailma kun kurvikas/muodokas=pullukka.

[QUOTE="huhhuh";27334092]Enemmänhän ne muodot tulee esiin jos laihdutat! :O
Olin 65kg ja painoisesi muodokas. Nyt 59kg ja siro kaunis hoikka, muotoja juuri sopivasti pienelle kropalle myös. Laihduta ny ihmeessä niin tulee muotoja edes muutakin kuin yksi suuri kurvi! Sairas nykymaailma kun kurvikas/muodokas=pullukka.[/QUOTE]

Siis ei painoisesi vaan saman pituinen! :D

Olen sun pituinen ja mun ihannepaino on n.63 kg. Nyt 7. kuulla raskaana ja paino 75 kg ja ihan norsuolo. Eli todellakin laihduttaisin jos olisi sä. Rintoihin ei hirveesti oo mulla vaikuttanu, c-d kupit oli 63-kilosenakin ja nyt.

[QUOTE="aloittaja";27334021]Mä kyllä ihan juoksen sen 5km:)[/QUOTE]

No silti, ei ole kovin pitkä matka 5 km. Ja vaikka juokset, ei se silti lihasmassaa tuo niin että sillä voisit selitellä noita kilojasi.

Itse laihduttaisin ainakin, sillä ei muodot häviä, ehkä vähän rinnoista mutta en usko että sitä huomaa jos laihtuu muualtakin. Itsellä on käynyt säkä, laihduin 20kg, muodot parani, tissit ei hävinneet ja pepun jumppasin salilla entistäkin paremman näköiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27334184:
olen huomannu että palstalla kun kysyy painoi asiaa niin joka ikiselle on vastattu että 50-60 kiloa on se maksimi. oli muut mitat mitä hyvänsä.
turha niitä numeroita on tuijotta. kato peilistä miltä näyttää.

Mä oon taas huomannut, että palstalla miehet jotka on epävarmoja omasta ulkonäöstään, pitää lihavemmista naisista. Tietävät, ettei hoikan kanssa olisi mahdollista.

[QUOTE="Vieras";27334211]Mä oon taas huomannut, että palstalla miehet jotka on epävarmoja omasta ulkonäöstään, pitää lihavemmista naisista. Tietävät, ettei hoikan kanssa olisi mahdollista.[/QUOTE]

mistä sinäki tiedät toisten pitämisistä ?
mulla ei ainakaan ole yhtään epävarmuutta omasta ulkonäöstä.
rumuus on kuulema miehekästä. :D

Yhteistyössä