Kannabis

  • Viestiketjun aloittaja Talvikki
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Talvikki:
Hyväksytkö pilven polttelun?
Oletko kokeillut tai käytätkö?
Kuinka usein poltat ja paljonko?
Millaisia kokemuksia sinulla on? Oletko vetänyt övereitä?
Kyllä
Kokeillut olen mutta en käytä.
Alkoholiin verrattuna miedompaa eikä tule krapulaa. Eikä ole tullut vedettyä övereitä.
 
repe
oon kokeillut kerran ja elämäni oudoin olo mutta ei mitenkään paha, hymyilimme ja nauroimme kaverin kanssa lähes koko ajan ja söimme suklaata ja fantaa ja kokemus ikimuistoinen. hyväksyn siinä missä oluenkin. mutta pitää muistaa että vaikkei hampusta oikein yli annostusta voi saada on liika liikaa joten pitäisi osata pysyä joissain rajoissa. itse hyväksyisin sellaisen viikonloppu pössyttelyn jolloin voisi katsoa kavereiden kanssa telkkua ja poltella hieman kertoa viimeviikon tapahtumista ja nauraa niillle. Hamppua en kutsuisi itse huumeeksi koska se saa silloin väärän kuvan. Huumeet tappaa Hamppu ei vaan päinvastoin.
 
Kyllä.
Olen kokeillut ja käyttänyt myös ennen esikoisen syntymää useamman vuoden ajan..päivittäin..
Ei ole esikoisen syntymän jälkeen tullut koskettuu..
Ei ole huonoja kokemuksia ei omia eikä lähipiirissäkään..enkä oo vetänyt övereitä..

Muiden päihteiden kanssa ollu kaikilla mun tutuilla enempi ongelmia..
 
Kukkuu
Mun lääkäri heitti ilmaan kannabiksen vaihtoehtona kaikille kolmio lääkkeille joita pakko syön. Auttaako oikeasti? Kun särkee aikuisten oikeasti ja vatsa ei kestä, ei kipua eikä lääkkeitä. Epäilyttää kovasti. On niin outo homma. Olen kai liian lainkuuliainen tjtn.
 
pia
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkuu:
Mun lääkäri heitti ilmaan kannabiksen vaihtoehtona kaikille kolmio lääkkeille joita pakko syön. Auttaako oikeasti? Kun särkee aikuisten oikeasti ja vatsa ei kestä, ei kipua eikä lääkkeitä. Epäilyttää kovasti. On niin outo homma. Olen kai liian lainkuuliainen tjtn.
Hyväksyn, en käytä ite päihteitä. olen kokeillut.

Semmonen kun hamppu.net, siellä aika hyvää tietoa kannabiksen lääkekäytöstä =)
 
arzka
hyvaksyn. hamppu ei ole huume se on luonnon tuote joka on luotu meidan ihmisten iloksi. en voi ymmartaa ihmisia jotka ovat sita vastaan ja mielestani ihmisille ei kuuluisia antaa nistin mainetta tai H-merkintaa... merkintakin nakyy 4-vuotta jos oikein ymmarsin..
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja arzka:
hyvaksyn. hamppu ei ole huume se on luonnon tuote joka on luotu meidan ihmisten iloksi. en voi ymmartaa ihmisia jotka ovat sita vastaan ja mielestani ihmisille ei kuuluisia antaa nistin mainetta tai H-merkintaa... merkintakin nakyy 4-vuotta jos oikein ymmarsin..
Merkintä missä? Mä sekoitan hampun siemeniä salaatteihin ja leipätaikinaan. Onks musta tullut nyt sitten narkkari?

 
Carlos74
Alkuperäinen kirjoittaja Talvikki:
Hyväksytkö pilven polttelun?
Oletko kokeillut tai käytätkö?
Kuinka usein poltat ja paljonko?
Millaisia kokemuksia sinulla on? Oletko vetänyt övereitä?
No en oikein läheisilleni hyväksy, muut saa tehdä mitä lystäävät.

Olen pössytellyt joitain kertoja. En ole käyttänyt noin 10-15 vuoteen.

En polttele/syö.

On kokemuksia hyviä ja huonoja. Huonot lähinnä ovat juuri noita övereitä.
 
Olen poltellut - paljonkin. Enka silloin tietty osannut itse nahda millaista hallaa se sai aikaiseksi omassa elamassani. Nyt kun olen taistellut oman pojan huumeriippuvuuden kanssa, EN hyvaksy. Siita se alkaa,,, ja vaikka ei siirtyisikaan muihin huumeisiin on se jatkuvassa pilvessa oleminenkin tosi 'unproductive'. Ei mistaan tule mitaan, on vaan kiva poltella, ei mitaan intohimoa, ei mitaan tavotteita, ei mitaan odotuksia eika myoskaan saavutuksia, masennusta, syomis ja nukkumis hairioita, ihmissuhteitten tulehtuminen, ei vakituista tyopaikkaa,, listaa voisin jatkaa aamukuuteen saakka!
 
kunnnonkukkuu
polttelen melkein päivittäin, eikä siinä mun mielestä mitään pahaaakaan ole ;o hyvä, rento fiilis ja hauskaa on. pari kertaa oon överit vetässy, muttaku nukkuu tunnin pari niin se on ohi
 
m^^m
"Hyväksytkö pilven polttelun?"
-Kyllä hyväksyn jos sen myyminen on hallinnassa siten ettei sitä tyrkytetä alaikäisille tai muutenkaan alle 22 vuotiaille. Polttelua ei hyväksyttäisi julkisilla paikoilla kuten ei päihtyneenä toilailuakaan.

"Oletko kokeillut tai käytätkö?"
-Olen polttanut

"Kuinka usein poltat ja paljonko?"
-Joskus paljonkin, en enää koska se ei ole sallittua täällä

"Millaisia kokemuksia sinulla on? Oletko vetänyt övereitä?"
Mieluummin överit kuin vajarit. Hyviä kokemuksia pelkästään, rentoa menoa ja tuo piristystä tai lepoa päivään. Hyvä sunnuntaisavuiksi raskaan työviikon jälkeen, voin suositella varauksettomasti kaikille.
 
m^^m
Olen poltellut - paljonkin. Enka silloin tietty osannut itse nahda millaista hallaa se sai aikaiseksi omassa elamassani. Nyt kun olen taistellut oman pojan huumeriippuvuuden kanssa, EN hyvaksy. Siita se alkaa,,, ja vaikka ei siirtyisikaan muihin huumeisiin on se jatkuvassa pilvessa oleminenkin tosi 'unproductive'. Ei mistaan tule mitaan, on vaan kiva poltella, ei mitaan intohimoa, ei mitaan tavotteita, ei mitaan odotuksia eika myoskaan saavutuksia, masennusta, syomis ja nukkumis hairioita, ihmissuhteitten tulehtuminen, ei vakituista tyopaikkaa,, listaa voisin jatkaa aamukuuteen saakka!
Tuotahan se pakkaa olemaan jos ei pysty pitämään päihteiden käyttöä kurissa. Pilven polttaminen kun on vaan liian helppoa verrattuna alkoholin jatkuvaan juomiseen.
Lupauksia että voin olla koska vain kuukauden polttamatta, kuitenkaan koskaan polttamatta olematta :)
Mutta loppuviimeeksi ihan kaikkeen tulee riippuvuus jos ei pysty tekojaan tai tarpeitaan hallitsemaan.
 
niimpä-niin
Olen polttanut, vetänyt överit ja katsonut vierestä kun tutut polttaa. Olen myös nähnyt kuinka moni muuttuu sen myötä, olen nähnyt myös että kuinka moni pärjää sen kanssa mutta kaikenkaikkiaan en kyllä voi sanoa suosittelevani sitä kellekkään. Vaikka olisi kuinka luonnontuote ja "vaarattomampi" kuin viina niin siltikkään en suosittele, en kannabista enkä viinaa mutta jokainen tyylillää...
 
En hyväksy, paitsi...
En hyväksy polttelua, paitsi lääkekäytössä, josta on ihan tutkimustenkin mukaan saatu vitteitä, että auttaa.
En myöskään ole koskaan kokeillut. Kerran teininä meinasin, mutta jäi kokeilematta. Kokemusta sen verran että olen läheltä nähnyt muutamia tapauksen, jotka pilvestä ovat siirtyneet kovempiin aineisiin. Kaksi näistä omia veljiä, joista toinen saatettu jo haudan lepoon.

Jos sairastuisin parantumattomaan syöpään tms. Saattaisin kokeilla lääkekäyttönä. Muutoin ei tee mieli kokeilla ja ajatuskin pelottaa. Toivon, ettei omatkaan lapseni tee kokeiluja huumeiden kanssa. Ne kun lähtee lapasesta, niin siinä onkin sitten taisteltavaa loppuelämäkseen (kaksi tuttua, jotka ovat päässeet irti ja sitten retkahtaneet jälleen ja siinä on mennyt sitten perhe ja lapsetkin).

Noin muuten päihteenä pilvi on vaarattomampaa kuin alkoholi, minun mielestäni. Mutta muut riskit huumeisiin nähden suuremmat, kuin alkon kanssa läträtessä.
 
-Hyvaksyn suurimmaksi osin marin polttelut. Tietysti riippuu kuka polttaa ja miten polttaa. Jos ottaisimme mallia keski-Euroopasta, olisi se enemman kuin hyvaksyttavaa (vrt. alkoholin kaytto). Esim. saksalaisten/sveitsilaisten/ranskalaisten ystavieni vanhemmat tai jopa isovanhemmatkin saattavat esim. juhlissa polttaa yhden marisatkan. Ja juoda sen lasin viinia. Kohtuus kaikessa.
-Olen kokeillut, ennen lapsia poltin joskus (tyyliin kerran kahdessa kuukaudessa). En ole polttanut pitkaan aikaan, ei ole tullut tilannetta vastaan. Jos polttaisin, tulisi sen olla pieni maaraa puhdasta maria.
-Teinina vedettiin tahallaan overeita. Kaytettiin jotais hasissekoitusta jota vedettiin alyamparista. Ihan vaan paansekoitusmielessa. Vahan vanhempana sitten tajusin olla koskematta muuhunkuin puhataaseen luonnontuotteeseen.

Mainittakoon nyt viela, etta aiemmin tuli alkoholiakin otettua lahes joka viikonloppu, eika mitenkaan kavyesti. Lasten aikana olen oppinut kohtuun kaikessa, nautin lasillisesta viinia ja voisin nauttia vaikka vaniljasikarista, vaikken enaa poltakaan.
 
ei muuten pidä paikkansa
Olen poltellut - paljonkin. Enka silloin tietty osannut itse nahda millaista hallaa se sai aikaiseksi omassa elamassani. Nyt kun olen taistellut oman pojan huumeriippuvuuden kanssa, EN hyvaksy. Siita se alkaa,,, ja vaikka ei siirtyisikaan muihin huumeisiin on se jatkuvassa pilvessa oleminenkin tosi 'unproductive'. Ei mistaan tule mitaan, on vaan kiva poltella, ei mitaan intohimoa, ei mitaan tavotteita, ei mitaan odotuksia eika myoskaan saavutuksia, masennusta, syomis ja nukkumis hairioita, ihmissuhteitten tulehtuminen, ei vakituista tyopaikkaa,, listaa voisin jatkaa aamukuuteen saakka!
miten sit miun mies, jolla on vakkari työpaikka, on tavoitteita, unelmia, ystäviä. jaksaa touhutua pihalla ja töissä ynnämuuta. polttaa pilveä jatkuvasti vapaa-ajallaan, ei häästä ees välillä huomaa että on pilvessä enää kun toleranssit on niin isot. nukkuu ja syö normaalisti... että eiköhän tää sun kuvaukses ole aika tapauskohtasta.
 
"sondersson"
Hyväksyn samalla tavalla ku alkoholinkin. Eli kohtuukäytön ja ei lasten läsnäollessa. Oon kokeillut, pari kertaa meni vähän överiksi, en pystynyt liikkumaan ja oksentelin. Nykyisin en käytä kun se alkaa ahistaa mua, ihan ku kurkku turpoaisi tai jotain (voikohan moukulle olla allerginen?).
 
MeMyselfAndI
Todellakin hyväksyn. Pilvessä porukka harvemmin käyttäytyy aggressiivisesti kun alkoholin vaikutuksen alaisena..
Olen kokeillut ja kolahti meikäläiselle heti.en niinkään pidä seurassa pössyttelystä mutta ei ole mitään niin mukavaa kun kääriä jointti itselle ja poltella se kaikessa rauhassa kotona.samalla voi tehdä vähän kotitöitä,kuunnella hyvää musaa ja vaan kelailla kaikkee.
Nykyään tulee poltettua epäsäännöllisen säännöllisesti. Noin kerran viikossa tai harvemmin
Kokemukset vaihtelee ja nykyään tietää mikä sopii itselle parhaiten..överit on tullut vedettyä ehkä kolmisen kertaa..kuumotusta,vainoharhaisuutta,sydämentykytystä ja aistiharhoja.
 
Läheteeraaja
Mulla on huono kuva kannabiksesta sen vuoksi, että se mun kuvani on muotoutunut päihde/mielenterveystyössä. Moni on aloittanut sillä huumeiden käytön, se on saattanut lisätä riskiä sairastua psyykkisesti, jne. Mutta kamalaa tuhoa se alkoholikin tekee. Parashan se olisi elellä kokonaan ilman päihteitä.
Jahas, että nää kaikki kaverit eivät ole juopotelleet eivätkä tupakoineet, vaan siirtyivät SUORAAN kannabikseen? Niinkö?

PORTTITEORIA!
 
dddd
Todellakin hyväksyn. Pilvessä porukka harvemmin käyttäytyy aggressiivisesti kun alkoholin vaikutuksen alaisena..
Olen kokeillut ja kolahti meikäläiselle heti.en niinkään pidä seurassa pössyttelystä mutta ei ole mitään niin mukavaa kun kääriä jointti itselle ja poltella se kaikessa rauhassa kotona.samalla voi tehdä vähän kotitöitä,kuunnella hyvää musaa ja vaan kelailla kaikkee.
Nykyään tulee poltettua epäsäännöllisen säännöllisesti. Noin kerran viikossa tai harvemmin
Kokemukset vaihtelee ja nykyään tietää mikä sopii itselle parhaiten..överit on tullut vedettyä ehkä kolmisen kertaa..kuumotusta,vainoharhaisuutta,sydämentykytystä ja aistiharhoja.
Kiva kun kirjoitat tämän ihan julkisesti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei muuten pidä paikkansa;26317308:
miten sit miun mies, jolla on vakkari työpaikka, on tavoitteita, unelmia, ystäviä. jaksaa touhutua pihalla ja töissä ynnämuuta. polttaa pilveä jatkuvasti vapaa-ajallaan, ei häästä ees välillä huomaa että on pilvessä enää kun toleranssit on niin isot. nukkuu ja syö normaalisti... että eiköhän tää sun kuvaukses ole aika tapauskohtasta.
Mitenhän sitten kävisi, jos miehen pitäisi olla polttelematta vapaa-ajallaan kokonaan? Alkaisiko näkymään Gloria Mundin mainitsemia asioita?
 
Johnny_Thunder
Kannabis ei tule koskaan tule olemaan kaikkia varten, mutta sen pitäisi olla vaihtoehto täysi-ikäisille aikuisille. Olen työssäkäyvä mies ja itse aloitin vasta kaksikymppisenä. Alkoholi on vaikuttanut työpanokseeni seuraavana päivänä monesti, mutta kannabis ei koskaan kielteisesti. Lievä masennus joka varjosti elämääni nuoreksi aikuiseksi asti tuntuu nyt etäiseltä elämältä ja tämä ei edes vaadi jokapäiväistä sauhuttelua. Synteettiset masennuslääkkeet saattavat toimia joillain, mutta itse haluan pysyä niistä erossa.

Kannabis on myös työkalu monelle luovalle henkilölle, koska se tarjoaa kokeneelle polttajalle uusia näkökulmia ja luovuutta. Monta Kertaa olen myös käyttänyt sitä työkaluna, kun olen istunut illalla sohvalla ja tehnyt päätöksiä tulevaisuuden/ihmissuhteiden suhteen.

Vaikka se on uusi asia meidän kulttuurissa, niin sitä on käytetty monissa maailman kulttuureissa onnistuneesti jo tuhansien vuosien ajan. Jätetään vanhat propagandat taakse ja tutustaan tähän kasviin vuoden 2014 lääketieteen tiedoilla.

https://www.youtube.com/watch?v=hrVXRZY1_x0


Tehkää skeptiset ihmiset itsellenne palvelus ja katsokaa tuo dokumentti! CNN:n Dr. Sanjay Gupta selvittää kannabiksen lääkehyötyjä lapsille/aikuisille Amerikassa ja vetää kyllä herkäksi aikuisen miehenkin. Esim. synteettiset epilepsialääkkeet ovat hyvin vaarallisia lapsille. Jos kannabiksesta johdetut lääkkeet voivat estää edes yhden lapsen kuoleman epilepsia-kohtaukseen, niin ei eikö kannattaisi tutkia tämän kasvin hyödyt perinpohjaisesti?

Hyvää Syksyä
 

Yhteistyössä