Kännäävä äiti lapsilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietityttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietityttää

Vieras
Pitäiskö mun tehdä tässä tilanteessa jotain?
On yks äiti, jolla parikymppinen lapsisarja ja sitten uusi sarja, jotka nyt 9 ja 10v.
Äiti on usein, hyvin usein paikallisessa räkäläbaarissa ja heiluu kännissä ostoskeskuksen käytävilläkin ja baarin edessä. Hän on useimmin iloinen ja nauravainen, rehvakas, mutta en millään jaksa uskoa, että olisi mikään kohtuukäyttäjä.
Lapset notkuvat ostarin ympärillä ja käyvät joskus pitsalla siellä myös.
Lapset eivät näytä erityisemmin kärsivän, mutta ovat hiljaisia ja kilyttejä, niinkuin alkoholistiperheen lapset usein ovat.
Vanhemmat ovat eronneet ja isä asuu lähellä, minulla ei ole tietoa, kuinka paljon lapset ovat keskenään kotona tai onko siellä ketään aikuista koskaan.
en tiedä sitäkään, ovatko lapset usein isällään. kaikkea voi vain arvailla, paitsi sitä, että äiti heiluu juopporemmissä ja ryyppää kesäisin ostarilla ulkonakin.
pitiäskö jotenkin puuttua? en tiedä äidin nimeäkän, lapsilla on isän ulkomaalainen sukunimi, jota en myöskään tiedä, tiedän vain suurinpiirtein talon missä asuvat?

Tiedätkö edes sitä asuvatko lapset äitinsä kanssa ja ottaako äiti sillon ku itse hoitaa lapsia.
Sain vaan käsityksen että todellisuudessa et tiedä yhtään mitään, vaan päättelet ainoastaan asioita ja yhdistelet sit niitä itekses ja jos niin on niin en ymmärrä miks tarttis jotain ilmotella.

Kuuluu todellakin sulle. Nuo lapset kärsivät aivan valtavasti juoposta äidistään vaikka ei sitä ulospäin näytäkään. EHDOTTOMASTI kuuluu tuollaisessa tapauksessa tehdä ilmoitus lastensuojeluun ja koittaa pelastaa nuo lapset. Jos vaan jotenkin saat tietoja äidistä, niin ole kiltti ja soita. Nuo lapset on opetettu pitämään kulisseja yllä ja toisaalta ne raukat ei tiedä paremmasta. Meidän jokaisen velvollisuus on puuttua tuommoisessa tilanteessa asiaan ja koittaa auttaa lapsia.

Soita ja tee äidistä ilmoitus.

Kannattaisiko tarkkailla vähän tilannetta ja voithan tehdä soskuun ilmoituksen jos kovasti huolettaa...lasten parasta kai tässä ajattelet ja se paras ei ole se että ohikulkijat sulkevat silmänsä.

Ymmärrän huolesi, kuulostaa siltä että lapset eivät saa tarvitsemaansa turvaa vanhemmiltaan. Toki tuon ikäinen jo pärjää aika hyvin itse, saa otettua ruokaa kaapista tai mentyä pitsalle jos on nälkä, mutta lapsi tarvitsee muutakin. Turvallisessa kasvuympäristössä aikuinen on läsnä, ja ostarilla kännäävä äiti ei ole. Jos et tiedä lasten tai vanhempien nimiä, niin sitten on tietysti vaikea tehdä ilmoitusta mihinkään. Lastensuojelun sijaanhan voisi esim. kouluterveydenhoitajaan tai opettajaan ottaa yhteyttä, ja hän voi jututtaa lapsia ja seurata tilannetta tarvittaessa. Terkkarihan on sitten velvollinen tekemään lastensuojeluilmoituksen jos katsoo sen tarpeelliseksi.

no kyllä mä sen tiedän, ettei äiti niitä ehdi hoitamaan, koska viettää aikansa siinä baarissa, mutta koska en tiedä, onko näillä lapsilla mummua tms hoitamassa koskaan vai ovatko vaan keskenän, niin on vähän hankala ilmoitella. ja miten mä ilmoitan minnekään, kun en tiedä nimeä tai tarkka osoitetta, en asu samassa talossa.
siellä ne ostarilla hiippailee ne lapset ja kaveriporukoissa näyttävät liikkuvan. ja äiti vetää kymmenen metrin päässä ukkoporukassa nestettä.
voihan se olla niinkin, että äiti tulee joka ilta kahdeksalta kotiin ja suukottelee lapset unten maille?? kun en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Kuuluu todellakin sulle. Nuo lapset kärsivät aivan valtavasti juoposta äidistään vaikka ei sitä ulospäin näytäkään. EHDOTTOMASTI kuuluu tuollaisessa tapauksessa tehdä ilmoitus lastensuojeluun ja koittaa pelastaa nuo lapset. Jos vaan jotenkin saat tietoja äidistä, niin ole kiltti ja soita. Nuo lapset on opetettu pitämään kulisseja yllä ja toisaalta ne raukat ei tiedä paremmasta. Meidän jokaisen velvollisuus on puuttua tuommoisessa tilanteessa asiaan ja koittaa auttaa lapsia.

Soita ja tee äidistä ilmoitus.
täys peesi. et tiedä mikä on tilanne. voi olla että lapset eivät edes asu äidillään tai sitten kukaan ei tiedä vielä mistään mitään ja lapset kärsivät.

tee ilmoitus ja sossun ihmiset päättävät itse miten reagoivat, toimivat tarkkailevat jne. tarkkailu ja päättely ei ole enää sinun tehtäväsi.

eihän ne sinne heti rynnäkkökiväärin kanssa pompi vaikka ilmoitus tehdäänkin

Saattaa juu osatakin ottaa kaapista itse ruokaa,mutta onko siellä ruokaa?! Ja se joka ei välittäisi tällaisesta on kylmä ja toivottavasti lapseton. Jokaisen velvollisuus on tehdä ilmoitus lastensuojeluun jos on aihetta! Tiedän tarkalleen millaista elämä on kun isä ei asu kotona,ja äiti ryyppää päivät.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
taidat itekki istuu siel baarissa ku noin paljon tiedät...

Miksi täytyy näin ilkeillä? Kunpa kaikki ihmiset huolehtisivat lapsista ja niiden hyvinvoinnista samalla tavalla kuin ap. Jos meidän perheen tilanteeseen olis joku puuttunut, niin muksut olis otettu huostaan ja oltais kaikki kolme saatu ehyempi lapsuus. Kunpa ap olisi asunut jossakin meidän lähellä...

Alkuperäinen kirjoittaja Jennan äiti:
Saattaa juu osatakin ottaa kaapista itse ruokaa,mutta onko siellä ruokaa?! Ja se joka ei välittäisi tällaisesta on kylmä ja toivottavasti lapseton. Jokaisen velvollisuus on tehdä ilmoitus lastensuojeluun jos on aihetta! Tiedän tarkalleen millaista elämä on kun isä ei asu kotona,ja äiti ryyppää päivät.

ilmoitus ilmoitus ilmoitus!

se ei vielä ketään vahingoita, mutta se vahingoittaa jos kukaan ei koskaan ilmoita ja lapsiet elävät miten taitavat.

ihmetteleen sitä samaa että ihmiset olettavat kaiken olevan hyvin jos lapset ovat hiljaa.

ei siellä kaapissa välttämättä ole sitä ruokaa..

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
taidat itekki istuu siel baarissa ku noin paljon tiedät...

no se nyt sattuu olemaan tuossa ostarin keskellä se baari ja siellä on kaupat ja posti sun muut ja aina kun siellä käy, näkee sen äidin, kun ei se juurikaan sitä ryyppäämistään peitttele, rehvakkaasti huutelee ja nyt kun pitää polttaa ulkona, niin nehän juopot notkuu siinä baarin edessä aika paljon.
enkä mä uskaltais siellä baarissa kydkään, on sen verran ankaraa porukkaa siellä asiakkaana.

Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
täys peesi.

ootkohan sä paras neuvomaan, jos ei sulla ole lapsiakaan?

sen verran tiedän, että jos toisen tekemisiin nokkansa tunkee niin huonosti käy. Että äläpä vanhapiika yritä.

mulla on kylläkin 4 lasta ja mies, joka on jopa näiden lasten isä.
oisko sulle flow87 jotain sopivampaa palstaa? jotain demiä tai muuta? onko suosikilla keskustelupalstaa?

täys peesi.

sen verran tiedän, että jos toisen tekemisiin nokkansa tunkee niin huonosti käy. Että äläpä vanhapiika yritä.

oisko sulle flow87 jotain sopivampaa palstaa? jotain demiä tai muuta? onko suosikilla keskustelupalstaa?

sä voit varmaan itse mennä kyyläämään sitä kännäävää äitiä sinne baariin niin saat jotain muuta sydämelles ku mun palstailuni..................

täys peesi.

sä voit varmaan itse mennä kyyläämään sitä kännäävää äitiä sinne baariin niin saat jotain muuta sydämelles ku mun palstailuni..................

tää nyt kuitenkin on aikuisille tarkoitettu "vauva"lehden palsta..

Yhteistyössä