Kani sotkee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kemmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kemmi

Vieras
Heippa!

Ajattelin kysellä onko kellään ollut näin suttaista kania? Mulla kaksi ja puoli vuotias luppis poika. Sillä on maha niin herkillä, että meinaa keinot loppua.

Kani saa altromin pellettejä, kuivaa heinää ja vettä. Tuoretta ruokaa ei voi ajatellakaan, lyö mahan pikkupalastakin kuralle. Pupu loikkii melkein joka päivä vapaana.

Kani haisee ja sotkee ulosteellaan koko takamuksensa niin, että sitä saapi sitten pestä ahkeraan. Olen pitänyt myös pelkällä heinällä ja vedellä mutta ei tulosta. Myös pellettimerkkiä kertaalleen olen vaihtanut.

Ajattelin kasvaimen mahdollisuuttakin. Kani on tietysti laihtunut mutta virkeä ja syö hyvällä halulla annetut ruuat. Vien kyllä eläinlääkäriin mutta jos jollain on kokemusta näin mutkikkaasta kanin suolesta niin kerro.

Käypä puput.netissä ja kokeile sieltä esim. haun kanssa etsiä vastaavaa. Tuolla puput.netissä on asiantuntevaa porukkaa ja voipi olla että joku heistä olisi vastaavaan törmännyt. Esim.krooninen ripuli/jatkuva ripuli yms. sanoilla näytti tulevan paljonkin juttua aiheesta.

Pupuhan on niin pieni eläin ettei kovin kauaa tilannetta kannata seurailla. Jatkuva ripuli voi kuitenkin aiheuttaa kanin kuivumisen. Ettei kanilla olisi matoja? Tai oletko yrittänyt vaihtaa myös heinämerkkiä tuon pelletin lisäksi? Muuta ei tosiaan tule mieleen, jos paastot ja muut olet jo kokeillut.. Toivottavasti pupu paranee :hug:

Kiitoksia vastauksesta!

Kävin sivustoilla ja paljon sain tietoa vaivasta. Yleinen on mutta onneksi todennäköisesti vaaraton.

Onneksi saamme vielä nauttia omasta pupustamme!

Yhteistyössä