Kanelisokeria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kanelisokeri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kanelisokeri"

Vieras
Lapsi oli päivähoidossa syönyt mannapuuroa ja päälle oli ollut laittaa kanelisokeria.
Tekis mieli itsekin kokeilla, mutta saako sitä ihan marketeista?
Dansukkerin sivuilta katsoin kyllä, mutta en ole tainnut ikinä nähdä tuollaista pakettia kaupassa!
Mitä tuo pölyämätön sokeri on, tietääkö joku?

Mikään muu ei nyt tietenkään kelpaisi, mannapuuroa ja kanelisokeria.

Kanelisokeri

Minä laitoin tavallista sokeria ja kanelia ja vaniliinisokeria itse sekaisin ja pojalle kelpasi hyvin... Hänkin oli hoidossa syönyt puuron kanssa ja kotonakin pyysi :)

Niin mutta mitä tuo pölyämätön sokeri oikein on, joka tuossa linkin selostuksessa mainitaan?
Ei kai se nyt siinä tapauksessa voi tavallista sokeria olla kun se kerran myydäänkin erilisessä pakkauksessa.

[QUOTE="Kanelisokeri";25514791]Niin mutta mitä tuo pölyämätön sokeri oikein on, joka tuossa linkin selostuksessa mainitaan?
Ei kai se nyt siinä tapauksessa voi tavallista sokeria olla kun se kerran myydäänkin erilisessä pakkauksessa.[/QUOTE]

Ihan samaa sokeria se on. Sokeri on sokeria ja maistuu makialle.

Alkuperäinen kirjoittaja hö;25514819:
Ihan samaa sokeria se on. Sokeri on sokeria ja maistuu makialle.

Oikeasti? Jäin kummastelemaan tuota mainintaa ja ajattelin että se on jotain erikoissokeria kun se ei pölyä... hih :D

Missä suhteessa tuota kanelia sokeriin sekoitetaan, ettei mene liikaa?
Ja voikohan syöttää tuollaisen sokerin kanssa puuroa lapselle joka toinen päivä vaikka? Kanelissahan oli sitä kumariinia ja ajattelin että jos ei joka päivä söis.

Meillä sattuu olemaan kaapissa kanelisokeria, joten oli ihan pakko tarkistaa... Kyllä se kanelisokeri on jokseenkin hienorakeisempaa kuin tavallinen kidesokeri, samoin väriltään tummempaa (tai sitten se kaneli värjää sokerin ruskeaksi). Hyvän makuista on ja erityisesti meillä lapset tykkäävät esim. riisipuuroon ripotella kanelisokeria. Leivonnassa myöls hyvä.

[QUOTE="vieras";25514858]Meillä sattuu olemaan kaapissa kanelisokeria, joten oli ihan pakko tarkistaa... Kyllä se kanelisokeri on jokseenkin hienorakeisempaa kuin tavallinen kidesokeri, samoin väriltään tummempaa (tai sitten se kaneli värjää sokerin ruskeaksi). Hyvän makuista on ja erityisesti meillä lapset tykkäävät esim. riisipuuroon ripotella kanelisokeria. Leivonnassa myöls hyvä.[/QUOTE]

No jos hienojakoista tahtoo, niin ostaa paketin erikoishienoa sokeria sitten ihan sokerihyllystä. Makuun ei tule mitään eroa.

Ap, kokeile itse sekoitussuhdetta. Ota vaikka desi sokeria ja pari tl kanelia, anna tenavan testata sitä puuron päällä tai maista itse. Ei ole sen vaikeampaa.

Kanelisokeri on mustapippuriketsupin lisäksi musta käsittämätön tuote, kun itse saa tehtyä niin helposti! Mies meinasi kerran sortua ostamaan ketsuppia, jossa luki etiksetissä, että "mukana mustapippuria." Piti näyttää hänelle hyllynkulmasta ero kilohinnassa ja opastaa, että kotoa löytyy sekä ketsuppia että pippuria. Sen kuin sekoittaa.

Kohta myydään leipäkin varmaan voideltuna :D

Eikös tämä ole tarkoitettu niille, jotka eivät viitsi itse sekoittaa kanelia ja sokeria? Vai oliko tää joku trolli, joka upposi muhun ihan täysillä?
Samaan kategoriaan menee kelluvien rusinoidenkin kanssa!😂

Niin mutta mitä tuo pölyämätön sokeri oikein on, joka tuossa linkin selostuksessa mainitaan?
Ei kai se nyt siinä tapauksessa voi tavallista sokeria olla kun se kerran myydäänkin erilisessä pakkauksessa.
Siitä sokerista on eroteltu pöly. Normaalistihan sokeri kasvaa pölypallerosta ja usein siihen lopputuotteeseen jää sitä pölyä.🤷‍♀️

Yhteistyössä