Kandidaatin tutkielma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katri2013
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse sain kandista vitosen. Näin siihen toki jonkin verran vaivaa, mutta en mitenkään poikkeuksellisen paljon. Kirjoittelin kandin parissa kuukaudessa suhteellisen rennolla vauhdilla.

Tein kolme kuukautta putkeen. En ollut töissäkään ja sain kolmosen. Tuli hiottua työtä tosi paljon ja oletin, että voisin saada nelosen, mutta tulikin kolme.
Olen pettynyt. Yritin kamalasti ja työ oli vaikeasta aiheestakin, josta ei ole tyhty tutkimuksia paljoakaan.

Aloitin aiheen miettimisen elokuussa, sain sen päätettyä lokakuussa, jolloin aloin kirjoittaa. Valmiiksi sain huhtikuussa eli aika pitkään meni. En kuitenkaan tehnyt edes viikoittain kuin lopuksi, jollon teinkin työtä jopa 8 tuntia päivässä. Moni tietenkin tekee enemmänkin, mutta itselleni tuo on paljon, koska en pysty keskittyä pitkään yhteen asiaan vaan ajatukset menevät mössöksi. Kolmosen sain ja olin todella tyytyväinen :) Muuten arvosanat olivat vaihtelevia 1-5 välillä, useimmiten kuitenkin 3 ja 4.

Aloitin aiheen miettimisen elokuussa, sain sen päätettyä lokakuussa, jolloin aloin kirjoittaa. Valmiiksi sain huhtikuussa eli aika pitkään meni. En kuitenkaan tehnyt edes viikoittain kuin lopuksi, jollon teinkin työtä jopa 8 tuntia päivässä. Moni tietenkin tekee enemmänkin, mutta itselleni tuo on paljon, koska en pysty keskittyä pitkään yhteen asiaan vaan ajatukset menevät mössöksi. Kolmosen sain ja olin todella tyytyväinen :) Muuten arvosanat olivat vaihtelevia 1-5 välillä, useimmiten kuitenkin 3 ja 4.

En ole kuullut koskaan kenenkään saavan kandista ykköstä tai kakkosta. Luulin, että saamani kolmonen on siitä huonommasta päästä.
Minä tein ihan hullunlailla kandiani koko kesän. Taisi mennä kesä melkein ohitse. Olin kauhean pettynyt kolmoseeni. Mietin jo, että olisinko saanut saman arvosanan vaikka en olisi niin paljon panostanut työhöni.
Kiitos vastauksista :)

Pohjavalmisteluja tein koko prosemman ajan, mutta itse kandityön väkertäminen meni ihan viime tippaan. Laskujeni mukaan tein kandityöni 36 tunnissa, sitten minä ja tietokone tiltattiin suunnilleen yhtä aikaa.

Sain nelosen ja olin iloisesti yllättynyt, koska kolmonenkin olisi ollut ihan mainio. Kandityöllä ja sen arvosanalla ei ole paljoakaan merkitystä, ei varsinkaan enää siinä vaiheessa kun pitäisi vääntää se iso G. Eikä silläkään ole niin hirveästi merkitystä.

Ole vain tyytyväinen siihen kolmoseen, ja jatka gradua samasta aiheesta jos vielä paukut riittää. :)

Yhteistyössä