kananmunaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saa antaa alk 6kk. Itse annoin silloin ja lapseni sai allergian, nyt ei ole vuoteen sitä syönyt. Soitin aikoinaan Allergiasairaalaan asiasta. Siellä suosittivat vuoden ikää kananmunan ja kalan aloitusiäksi, vaikka neuvola neuvoi muuta!!! Itse pitäytyisin tässä ja olisin niin tehnyt, jos olisin silloin tiennyt.

Meillä annettiin sekä kananmunaa että kalaa 6kk alkaen eikä kummastakaan ollut mitään haittaa. Meillä vanhemmilla ei ole mitään allergioita eikä tähän päivään mennessä lapsillakaan. Tosin toinen on vasta 3,5kk ;)

mä annoin jossain 8kk paikkeilla ekat muruset perunan seassa, aluksi määrät oli ihan pieniä just sen takia kun tiesin että kananmuna saattaa olla kovin allergisoiva. MEillä ei kuitenkaan tullut mitään ja jatkossa on saanut kananmunaa sillloin tällöin ruuassa, mutta ihan tosiaan pieniä annoksia. Nyt vuotiaallekkin annan vaan puolikkaan vaikka vois kait jo antaa kokonaisia? Meillä ei neuovla neuvonut näissä asioissa pätkääkäään.

Eemelinna: minkälaisia oireita teille tuli? Meilläkun on syöty munaa on tullut vatsaan sellaisia ""kuivia paloläiskiä"" jotka häviää kyllä 2 päivän päästä, muuta oireita ei oo tullu.

kyllä 7-kuiselle saa jo antaa kananmunaa. määristä en tiedä.
itse en antais siksi paljoa, kun kananmuna kovettaa vatsaa ja meillä on aika kovavatsainen vauva muutenkin.

mutta mitään ruoka-ainetta en jättäisi antamatta siksi että lapsi EHKÄ on sille allerginen... eriasia vois tietty olla jos sisarukset esim. olis tosi moniallergisia. mut normaalitilanteessa on musta vähän hätävarjelunliioittelua...

Yhteistyössä