kananfileen parasta ennen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja roskaruokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

roskaruokaa

Vieras
Aavistuksen verran menee aiheen ohi: piti laittaa kananfileistä vauvalle ruokaa tänään mutta huomasin että päiväys oli mennyt jo eilen umpeen eli vauvan ruokaa siitä ei enää voi tehdä. Osaisiko joku sanoa tohtiiko itse syödä - ettei turhaan tulisi viskattua menemään 400g filerasiaa...

kananfileessä ei ole "parasta ennen" päivämäärä vaan "viimeinen käyttöpäivä". tarkistahan vaikka :). maitotuotteissa päivämäärä on "parasta ennen" ja niitä voi käyttää muutaman päivän vanhoinakin. liharuuissa päiväys on aina "viimeinen käyttöpäivä" ja itse en tohtisi sellaisesta ruokaa tehdä -edes itselleni.

Kyllä olen tehnyt parikin päivää vanhoista lihoista ruokaa ja mitään oireita ei ole tullut. Sama juttu eineksissä. Ei ne heti seuraavana päivänä mene pilalle, uskon ma. Aina kannattaa hieman haistella lihoja ennen kuin niistä mitään tekee. Joskus on kaupasta tullut lihaa missä paha haju vaikka päiväykset ihan kunnossa. Niitä en ole käyttänyt. Mutta jokainen ihan oman tapansa mukaan.

en tekis kanasta, varsinkin jos on suolatonta lihaa. Suolattua kanaa voisin vielä itsellenikin tehdä. Haista sitä kanaa ja päättele hajusta.

Vinkki: kalan tuoreuden pystyy tarkistamaan pimeässä. Jos kalaa hohtaa pilkkopimeässä se on pilalla !

Yhteistyössä