Pitäisikö huolestua? En osaa enää syödä :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gumma

Vieras
Esimerkki tältä päivältä:

Aamupäivä: Maustamatonta jogurttia (noin pari desiä), seassa vähän mysliä ja viinirypäleitä.
Sämpylä jossa siivu kinkkua, siivu juustoa ja tuorekurkkua. Lasi appelsiinimehua

Lounaalla leipä pelkällä levitteellä

Iltapäivällä lämmin kuppi keitto ja ruisleipä ilman mitään levitettä/päällistä

Illalla viili

Ongelma siis se, että en osaa syödä kunnon aterioita kunnon ruokaa ollenkaan. Esimerkiksi tänään aamupala oli minun makuuni hyvin runsas, joskus en syö aamupalaa ollenkaan, enkä sitten lounaalla jaksanut syödä kuin tuon yhden leivän.
Sitten tuossa menikin tuntikausia, ennen kuin kippasin tuon keiton leivän kanssa. Ja pari tuntia sitten viili.

Syön ennemminkin koko päivän sellaista ruokaa, jonka moni laskisi vain välipalaksi :O Huomasin tämän vasta, kun aloin ihan mielenkiinnosta kirjoittaa ylös mitä päivän aikana syön.
Syön ihan "fiilispohjalta", eli kun verensokeri on niin alhaalla että se alkaa tuntua, heitän äkkiä huiviin jotain sammuttaakseni nälän. Jos yritän syödä kunnon aterian, tuntuu että räjähdän.

Esim. töissäkin yhtenä päivänä oli tarjolla jokin alkukeitto pääruuan lisäksi. Minähän en saanut alas kuin sen keiton leipäpalan kanssa, ei puhettakaan että se itse pääruoka olisi mennyt enää sen jälkeen alas.
Jonkinlaista ruokahaluttomuutta on ollut pidemmän aikaa, en tarkkaan osaa sanoa kuinka kauan, mutta syöminen muuttui jossain vaiheessa radikaalisti. Paino tippunut jonkun verran. En tiedä mistä muutos syömisissä johtuu.

Huolestunko vai enkö?

Ihan ekana mulle tuli mieleen että tota "syömättömyyttä" on jatkunu sen verran pitkään että sun mahalaukku on pienentyny.. En oo varma onko se mitenkään (lääketieteellisesti tms) oikeasti mahdollista,mutta näin mä tulkitsen tollaset.. Toinen on että onko sulla ollu kovin kiireistä viime aikoina? Voisko johtua osin siitä ettet ehdi pysähtyä syömään kunnolla. Tai sitten tosiaan "sammutat nälän" liian myöhään eli verensokeri on ollu turhan alhaalla jo liian pitkään ja varsinainen "nälän tunne" on menny ohi,jolloin virheellisesti koet olosi kylläiseksi pienenkin suupalan jälkeen.

Painon tippuminen varmaan johtuu ihan vaan siitä että oot jo pidemmän aikaa kuluttanu enemmän kun syöt,en siis usko että olis esim mitään sairautta syynä.

Kannattaisko yrittää nähdä vähän vaivaa syömisen eteen ja pysähtyä,syödä ns kunnollista ruokaa,vaikka aluks ihan pieniäkin annoksia?

Mulla on syömättömyyttä kans ollut aika pitkään..Yleensä syön ekankerran 4-5 aikaan i-päivällä. Enkä edes lämmintä ruokaa, vaan ehkä jogurtin, leivän tms

Yhteistyössä