kamomilla teetä 11-kuukautiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Mutta jokaisella ihmisellähän voi olla eri mielipiteet siitä, mitä käytetään lääkkeenä ja pitäisi myydä apteekeissa ja mitä ei. Jonkunmielestä inkivääri voi olla lääke, toinen näkee sen vaa mausteena.

Typerää yrittää laittaa kukkasia ja muita luonnossa kasvavaa apteekkeihin myytäväksi.
,

Mä tarkoitan sitä että kaikki mitä myydään erilaisiin sairuksiin tai tauteihin luontaistuoteliikkeissä,ne pitäisi saada jonkinlaisen valvonnan alle ja pitäisi todistaa että niistä on tosiaan hyötyä. Inkivääri kuuluu, hunaja ja persilja on ihan tavallisia tuotteita ruokakaupassa miksi ne pitäisi kieltää?

Siis inkivääri kuuluu kumpaan?

Kamomillatee on myös ihan tavallinen tuote ruokakaupassa. Miksi se pitäisi kieltää?

Inkivääri kuuluu hevi osastolle. Myydäänhän kaupassa kahviakin mutta en sitä lapsilleni anna. Apteekkiin haluaisin kaikki luontaistuotteet joita myydään sairauksiin auttavina.

En anna lapsilleni mitään teetä, en kamomilla en hedelmä enkä muitakaan teetä.

Mutta inkivääriä, hunajaa ja valkosipulia käytetään sairauksien hoidossa ja ehkäisyssä :xmas: Miten kamomillatee on jotenkin eri juttu?

Mä käytän niitä kaikkia ruoan laitossa mut jos joku niistä troppeja keittelee niin ei mulla mitään sitä vastaan ole.:)

Tavalliset teet sisältää kofeiinia siinä missä kahvikin ja luonnontuotteita mä en lapsilleni anna. Musta kaikki luonnontuotteet ja homopaatit ym, pitäisi lailla kieltää lapsilta, aikuiset sitten saa mitä itse haluaa.
Luonnontuotteita et anna *pyrsk* :D Mitäs sitten annat, synteettistä ruokaa ja vessapaperia suuhun?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tavalliset teet sisältää kofeiinia siinä missä kahvikin ja luonnontuotteita mä en lapsilleni anna. Musta kaikki luonnontuotteet ja homopaatit ym, pitäisi lailla kieltää lapsilta, aikuiset sitten saa mitä itse haluaa.
Luonnontuotteita et anna *pyrsk* :D Mitäs sitten annat, synteettistä ruokaa ja vessapaperia suuhun?
Anteeksi virheellinen sana valinta siis LUONTAISTUOTTEITA, voi mua harvapäätä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Elora Dana:
Ja tosta vauvojen teen juonnista, tien yhen joka pisti hunajaa vastasyntyneen vauvan teehen kun ei muuten sitä teetä juonut :o

Aika kammottavaa mutta ei tästä nyt niin montaa vuotta ole kun Suomessakaan ei tiedetty hunajan sopimattomuudesta pienelle vauvalle vaan sitä suositeltiin jopa neuvolasta lisäämään maidon joukkoon.

ei kamomilla tee ole yhtään sen erikoisempaa kuin mustaherukkamehu tai hunaja, joita myös käytetään johonkin vaivaan, lasketko nekin luonnontuotteiksi?
Itseasiassa hunajaa ei saa antaa alle 1vuotiaille, se saattaa sisältää bakteereja joita vauvan suolisto ei kestä, nää kyseiset bakteerit vapauttaa myrkkyä ja lapsi saattaa joutua jopa osastolle! Neuvolasta saa halutessaan hyvän listan kielletyistä ruoka aineista ja mausteista!