Kamalin naapurisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nti_Elokuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No onhan noita. Kai se lähinnä ketuttaa, että eräätkin mammat lapsineen ovat laajentaneet reviiriään tuohon rappuun asti repertuaareinaan mm. perheriidat ja toistensa nimittelyt, lasten leikit jne.

Juoppo mies seinänaapurina, joka näki milloin punaisia pupuja, milloin heitteli tikkoja parvekkeen väliseinään eli yli. Lopulta sai aikaan tulipalon mutta ei onneksi henkilövahinkoja. samaan aikaan alakerrassa asui toinen kiva tapaus, ja kun nämä kaksi yötä päivää "seurustelivat" niin oli hienoa nousta aamuvuoroon töihin!

Rivarin toisessa reunassa asuva vanha kiukkuinen akka, joka levittelee minusta perättömiä juttuja ja joka kerta kun tulee vastaan missä tahansa, hymyilee mielipuolisesti ja suhisee solvauksia.

Olen yrittänyt asiasta jutellakkin, mutta tuntui että yltyi vaan sen jälkeen. Et jos asut Järvenpäässä ja olet kuullut tarinaa koiran potkijasta, niin hei, se olin minä. Tosin en kyllä potkinut koiraa, mut se onkin ihan toinen tarina.

Meille on valitettu myös siitä, että lapset tuovat keppejä pihalle, että lapset leikkivät pyykinkuivausalueella ja että kun kouluikäiset lapset ovat keskenään pihalla.

Entinen juopponaapuri,soittivat musiikkia ulkona liian kovalla,riiitelivät,eukko uhkaili jotain tuttua naishenkilöä puhelimessa tyyliin " mä tulen sun luo kirveen kanssa,jos et jätä mun miestä rauhaan " yms,itse juoksi juomassa muiden äijien kanssa,sun muuta touhua.Kun mies jätti,alkoi eukko sitten etsimään meidän naapuria ja ystävää meijän luota,kaverin olis pitäny lähteä ostamaan eukolle lisää kaljaa ja myöhemmin viellä illalla soitteli meijän ovikelloo,n 22.30 monta kertaa,ehti taas meidän ystävää ja kyseli onko " mikko" meillä vai kotona ja tämän miehen puh.numeroa,mies ei siis halunnut olla tuon naapurin kanssa tekemisissä, nainen suuttu kun ei annettu numeroa ja alkoi rähistä portaiden pesusta yms.
Tämä " ihana " naapuri myös oli päiväkausia ryyppyreisuilla ja oli jättäny koirankin naapurin hoitoon,takaisin kotiin tuli monesti kännissä,vaatteet likaisina ja silmä mustana.
Kerran ryypättyään pyyteli viellä voileipää miun mieheltä.
Onneksi ei ole enää naapuri,en tosin toivonu itsaria tekevän.
Niin ja monesti kävi ambulanssi ja kerran tai pari poliisikin ton naapurin luona.

1. Juoppo äjä (tai oikeammin äijän kaveri se enemmän häiriköi).. Tämä kaveri kävi joka toinen päivä naapurin juopon ovella rimputtelemassa. Usein naapuri ei avannut ovea ---> jumalaton rimputus minuutti tolkulla. Ei avannut vieläkään ---> kaveri rupeaa huutelemaan juopon postiluukusta: "Peeeeeeraaaa! Peeeeraaa, avaa ooooooviiiii!" (juopon nimi muutettu tässä..). Ei jessus.. Monta kertaa kävin sanomassa, että painus ny kuuseen täältä rappukäytävästä meluamasta, kun se Pera ei avaa, niin se ei avaa!
Tämä Peran kaveri myös mm. sammui rappukäytävää, virtsasi rappukäytävään, erehtyi ovesta (tai siis kerroksesta. Luuli koputtelevansa Peran ovea, mutta oli kerrosta liian alhaalla) ja muuta mukavaa..:D

2.Alakerran tappeleva pariskunta. Ah! Mukava herätä keskellä yötä kovaääiniseen "ootko muka ite joku täydelline ihiminen?!?!?"-huutoon. Sama lause kiljutaan sata kertaa putkella.. Huudon ohella kuuluu mieletön ryminä, ihan kuin kirjahyllyjä kaadeltais.. varmaan niillä ei ole yhtäkään ehyttä huonekalua enää..

3. Aiemmassa asuinpaikassa, joka oli omakotitalo: ihana suurperhe naapurissa.
"Miks kaikki aina meidän lapsia vainoaa ja syyttää kaikesta?" No, koska teidän lapset nyt vaan on kurittomia ja juoksentelevat valvomatta hajottamassa paikkoja, naarmuttamassa autoja, sotkemassa postilaatikoita ja murhaamassa puutarhatonttuja!

Jos yksi naapuri syyttää teidän lapsia kaikesta, se voi olla vaan idiootti ja väärässä. Jos kaksi naapuria syyttää, niin ne molemmat voi olla väärässä. Mutta jos joka jumalan ihminen kilometrin säteellä syyttää teidän lapsia piruudenteosta, kannattais ruveta miettimään, että mistähän se mahtaa johtua! (vieläki nousee verenpaine, ku muistelee... ehkä huomasitte..:D)

(Muoks.: no, ehkä tuo Pera kavereineen ei kumminkaan menisi luokkaan "kamala".. Olihan ne hauskojakin välillä,.. eivät varsinaisesti resunneet tai tapelleet ja se kaverikin aina pyysi anteeksi meluamistaan ja häipy, kun asiasta sanottiin.. Ja se kaveri aina sano mua "kauniiksi rouvaksi" ja kerran antoi mulle kukankin, ja sillä saa paljon anteeksi..:D)

Viimeksi muokattu:
Naapurin pappa, joka aina muistaa kertoa, kuinka kaunis hymy, hyvät rinnat tai mehevä peppu minulla onkaan. Että kuulemma tekis mieli ihan tulla öiseen aikaan ovikelloa soittelemaan.

YÖK!

Tasapuolisuuden nimissä voisin itsekin aukaista sanaisen arkkuni...

Yhdessä talossa asui vanhempi yksinäinen rouva, joka valehtelematta kyttäsi menojani kuin viimeistä päivää. Aivan varmaan tiesi, kumpi oli aamulla ennen kotona - minä, vai Kaleva. Joko rouva norkoili parvekkeellaan tähystelemässä (vuoroin kiikareilla, vuoroin ilman) tai kyttäili sälekaihtimien väleistä. Välillä se sitten ihan tuli ovelleen kuuntelemaan menemisiäni. Ovisilmää sillä ei ollut, mutta aina kuului, kuinka väliovi aukaistiin. Useammat valitukset tuo rouva minusta teki milloin mistäkin syystä, suurin osa aiheettomasti.

Pahinta kaikessa oli, että kyseinen rouva asui itse samassa kerroksessa kuin minä, mutta hän omisti toisenkin asunnon samasta talosta - nimittäin minun alapuoleltani. En tiedä, asuiko siinä asunnossa vakituisesti ketään, mutta kovin rouva kävi valittelemassa, että kun hän oli nyt ollut tuossa alakerran asunnossaan yötä, niin häntä oli kovin häirinnyt minun öinen wc:ssä käyntini. Vuokranantajakin siitä sitten mulle soitteli, että kun vessassahan ei saisi oikein yöaikaan käydä... Olin niin ällistynyt, että en osannut sanoa tuohon mitään. Myöhemmin rouva oli valittanut samasta asiasta uudelleen, ja vuokraisäntä otti taas yhteyttä minuun. Äyskähdin sitten, että pottaanko tässä on tarpeensa tehtävä - vai pidäteltävä kiltisti aamuun saakka, ettei vain ketään häiritse?

Rouvaa häiritsi myös kovin, mikäli minulla kävi vieraita kylässä. (Heitä muuten kävi tosi harvoin muita kuin silloinen seurustelukumppanini, ja itse asiassa kaikki heistä osasivat olla todella hiljaa, kun niin pyydettiin.) Kerrankin sain postiluukkuuni rouvalta valituslappusen, jossa luki, että häntä häiritsee suunnattomasti, kun vieraani ramppaavat rappukäytävässä "yötä päivää". No eivät tasan rampanneet.

Vuokranantajalta kuulin tosin (kuten Kyylänaapuri- ketjussa kerroinkin) että ko. rouva oli savustanut aiemmatkin vuokralaiset kyseisestä asunnosta ulos. Itsekin siitä sitten muutin, aikani rouvan valituksia kuunneltuani.

Toisessa taloyhtiössä taas ei ollut rauhallista ei sitten päivän vertaa. Koko talo oli varsinainen kauhukammio. Kyseessä oli puinen luhtitalo, eli siis mitään rappukäytäviä ei ollut... No. Viereisessä kämpässä asui jo eläköitynyt nainen miespuolisen asuinkumppaninsa kanssa. Nämä tappelivat vähän väliä niin, että ikkunat (ja milloin mikäkin) helisi. Kerran olin lähdössä käyttämään koiraa lenkillä, kun nainen tuli veri päässä vastaan. Ukko oli kuulemma lotaissut häntä kirveellä päähän. (Myöhemmin tosiaan joku lapsi sen kirveen sieltä puskasta löysikin.) Mihinkään ei kuulemma saanut soittaa, ei edes apua. Nämä kaksi kävivät vähän väliä oven takan pummimassa milloin mitäkin. Parin kerran jälkeen lakkasin aukaisemasta oveani.

Toisella puolella asui noin kolmikymppinen pariskunta, jonka luona oli jatkuvasti vähintäänkin 15 henkeä juopottelemassa. Meteli oli sen mukainen. Välillä siellä kävi poliisit, välillä ambulanssi. Kerran palokuntakin.

Yläkerrassa asui eräs lapsiperhe, jonka lapset pyrkivät asukkaiden asuntoihin sisälle varastelemaan ja rötöstelemään. Olin aiemmin kuullut tästä toiselta naapurilta, mutta en ottanut uskoakseni, ennen kuin nämä lapset pyrkivät sisälle ollessani kotona (eivät siis tienneet, että asunnossani oli tuolloin ketään). Perheen äiti kulki pilleripäissään iltakaudet kyseisen paikan ostarilla touhuten milloin mitäkin. Monesti tuli todistettua omin silmin näky, kun äiti heiluen ja horjuen paineli paikalliseen kaljabaariin sisälle lapset mukanaan - illalla. Isukki ei paljoa kotona viihtynyt ja silloin kun viihtyi, kuului viinakin maistuvan. Välillä silmät mustana käveli perheen äiti, välillä vanhempi (tuolloin 13-vuotias) tytär. Perheen vanhin poika (liki 18) varasteli piripäissään parkkipaikalla olevista autoista mankkoja ja kaikkea muutakin, mitä irti sattui lähtemään. (Kyllä, otin ja tein lastensuojeluilmoituksen useampaan otteeseen, koska huolestutti kovin kyseiset lapset. Näihin ilmoituksiin ei kuitenkaan reagoitu, luultavasti johtuen erinäisistä seikoista, joita nyt en katso tarpeelliseksi tähän kirjoittaa.)

Asumista tuolla kesti viitisen kuukautta, kunnes vihdoin ja viimein pääsin muuttamaan pois vähin äänin. Rauhallinen ja inhimillinen taloyhtiö löytyi - vihdoin.

olin kerran ystävälle kylässä..heidän naapurissa oli nainen muksunsa ja sillä oli nais puolisia ja lapsia, kaikki aikuiset päissää ku ankat ja oli kesä +30 ja siinä oli mukana jopa vauva sitterissä..kun poliisit tuli, ehtivät huomata ja yksi heistä piilotti lapset komeroon piiloon, valehdellen että lapset on hoidossa..siis oli nii sydäntä särkevää

vuosiin ei oo kamalaa ollut, mut tää on paras :D

mummo, jolla oli ikää n 60v, tukka oli semmonen punainen afro ja mummo oli kokoa taskuraketti.
Olin 16v ja muutin poikakaverin kanssa yhteen.
Kutsui miestäni "pikku kullakseen" ja yritti aina rapussa tavatessa tarttua meistäni haarovälistä kiinni.
Oli kai alkoholisti. Me elettiin sitä hurjaa nuoruusaikaa ja bileet oli joa perjantai (joo, tosi fiksua meiltäkin..) no tätä mummoa se ei haitannu. Tuli pimpottelee ovikelloa ja syöksyi aina sisään eskelle menoa etsimään itelleen miestä. Pois sitä ei saanu, kun hiplasi jokaista miestä joka yritti viedä sen pois. Kerran miehen kaveri seisoi ovessa x- asennossa kun vahingossa avasi mummolle oven ja taskuraketti pyyhki sisälle haarovälistä, todeten "kivat kassit" kun konttasi siis ali.. OK..
Lähti sitten kun miehensä haki emäntäsä pois niskaperseotteella.

Asu meidän alapuolella.
Vieressä asu mies joka kiipesi aina hengailemaan meidän parvekkeelle. Jätti muistoksi itsestään mm. tulitikkuaskeja n 100kpl kerralla, josksu alko ikkuna tärähdellä niin naapuri oli viskonu meilel mm makakrapaketteja, leipää jne.
Tää ei ollu kamala, mut tosi hupaisa :D

• Tykkää
Reactions: SyysYö
vuosiin ei oo kamalaa ollut, mut tää on paras :D

mummo, jolla oli ikää n 60v, tukka oli semmonen punainen afro ja mummo oli kokoa taskuraketti.
Olin 16v ja muutin poikakaverin kanssa yhteen.
Kutsui miestäni "pikku kullakseen" ja yritti aina rapussa tavatessa tarttua meistäni haarovälistä kiinni.
Oli kai alkoholisti. Me elettiin sitä hurjaa nuoruusaikaa ja bileet oli joa perjantai (joo, tosi fiksua meiltäkin..) no tätä mummoa se ei haitannu. Tuli pimpottelee ovikelloa ja syöksyi aina sisään eskelle menoa etsimään itelleen miestä. Pois sitä ei saanu, kun hiplasi jokaista miestä joka yritti viedä sen pois. Kerran miehen kaveri seisoi ovessa x- asennossa kun vahingossa avasi mummolle oven ja taskuraketti pyyhki sisälle haarovälistä, todeten "kivat kassit" kun konttasi siis ali.. OK..
Lähti sitten kun miehensä haki emäntäsä pois niskaperseotteella.

Asu meidän alapuolella.
Vieressä asu mies joka kiipesi aina hengailemaan meidän parvekkeelle. Jätti muistoksi itsestään mm. tulitikkuaskeja n 100kpl kerralla, josksu alko ikkuna tärähdellä niin naapuri oli viskonu meilel mm makakrapaketteja, leipää jne.
Tää ei ollu kamala, mut tosi hupaisa :D

:D
Melko hupaisalta tosiaan kuulostaa. Olisipa omallekin kohdalle sattunut enemmän noita huvittavia tapauksia kuin niitä, jotka saivat ihon kananlihalle täysin muista syistä. :D

Kamalin naapuri oli varmaanki se ku seinän takana asu nuoripari joka pietti aina bileitä, soitin kaks kertaa sinne poliisitki... Karmivaa oli se et viimesen kerran jälkeen joku alko tuntemattomalla pommittamaan mua keskellä yötä just sen jälkeen ku poliisit oli viereisestä asunnosta poistunu...
Mietin olisko lie ne naapurit mun numeron jostain hankkinu ja sitten soittelivat?

Aika pian muutettiin onneks pois sieltä ku saatiin isompi asunto :)

Tässä tapauksessa taas kyse kokonaisesta naapurijoukkiosta...
Meillä kerrostaloilla on tälläinen "mammapiiri", johon kuuluu muutama mummelikin.. Mummelit lähinnä kyttää kaiken menon ja taas mammapiiri pitää niin että heidän lapset vaan saa leikkiä keskenään, mutta esim muiden lapset eivät ole tervetulleita tähän leikkiin.. ja sitten tämä konkkaronkka kokoontuu päiväksi juoruamaan kerrostalomme grillille. Itsellä lapsia on kolme ja kannustanut kaikkien kanssa leikkimään, mutta koska en kuulu tähän piiriin niin hyvinkin usein mun lapset leikkivät sitten keskenään taikka hakevat kavereita tuosta vähän matkan päästä.

Kyse ei ole siitä ettenkö olisi koittanut jutella ko mammojen kanssa, mutta kun en oikein sovi heidän "idylliseen joukkioonsa" x) Lähinnä lasten takia harmittaa, mutta eipä voi mitään.. onneksi noita kavereita löytyy muualtakin leikkeihin. Vaikka erään mammapiiriläisen mies on kuulemma kovasti yrittänyt nyt ajaa asiaa, että kukaan talon ulkopuolinen ei saisi tulla leikkimään tuohon meidän pihapiiriin.

Yhteistyössä