Kamaliin tarjoiluihin en ole törmännyt mutta tuli mieleen vierailu mieheni sukulaisen luona.
Ruoka oli katettu pöytään ja lapset pyydettiin syömään ensin. Kun ipanat oli saaneet mahansa täyteen, mieheni kutsuttiin ruokapöytään..
noooh... ei mulla niin nälkä olisi ollutkaan kun katselin sitä herkullisen näköistä liha-pataa ja muussia mitä muut söivät
=D
P.S. Pullakahvit sain nautiskella kuitenkin
Vähän samantapainen tilanne
Meitä pyydettiin muutto avuksi talkoisiin,
itse kun olinkin jo silloin viimeisilläni paksuna en tietenkään voinut osallistua ja pahoittelin tuota heille.
Tuohon nämä molemmat aikuiset sanoi että hei tehdään niin kun on muutettu niin miehesi tulee sinut hakemaan kotoa ja tulet tietenkin meille syömään
Muutto tuli ja mies auttoi,
tavarat kämpässä ja tuo isäntäperheen mies sitten kysyi mitä kukakin haluisi tilata listalta ja
oli miehelleni oikein erikseen minutkin maininnut että mitähän vaimosi halusi syödä ja menethän hänet nyt hakemaan
Mies sitten oli kertonut mitä me otetaan ja lähti hakemaan minua.
Saavuimme paikalle ja tovin kuluttua tuon perheen emäntä tuli myös ruoka annokset käsissä paikalle
jotka haki paikallisesta pikaruoka ravintolasta.
Minut nähdessään tuo rouva tuumaa kovaan ääneen että kuule,
-Tämä on nyt TOSI huono aika tulla kyläilemään ja meillä on nyt ruoka ja meillä syö vain ne ketkä auttoi talkoissa!
Ei siinä,
koetin sitten jotakin kohteliasta mutista että anteeksi kun tulin ja minä luulin että tämä oli ok kun miehenikin minut haki,
rouva puhisi vain ettei ole ja nyt kyllä talkooporukka syö ja tässä nyt ei sinulle ole mitään kun et talkoissa apuna ollut.
No anteeksi vaan että me pidettiin siitä kiinni mitä luvattiin,
enhän minä tai mieheni voineet tietää että se kysely mitä haluat syödä olikin vain silmälumetta.
Mies sitten söi jotain närppimällä kun ei kehdannut poiskaan kääntyä ja lähdimme sitten sieltä pois hakemaan minulle sitä ruokaa.
Jälkikäteen kyseinen porukka ei ole kommentoinut tuota tilannetta millään muotoa.
Mutta kyllä minua itseäni nolotti kun siellä oli muuttoapuna heillä ihmisiä joita minä tai mieheni emme edes tuntenee,
milenkiintoista olisikin tietää mitä soopaa näille sitten selittänyt,
kuinka kehtasinkin tunkea heille kylään, kauhea minä