Kamalimmat/omituisimmat/noloimmat tarjoilut joihin olet törmännyt?

• Viestiketjun aloittaja myötä häpeä
  • Ensimmäinen viesti
Eräässä kyläpaikassa vältän maitoa ja maitotuotteista tehtyjä syömisiä (esim. täytekakkua) koska kahvipöydässä olevat maidotkin ovat usein vanhoja. Ovat mukava vanha pariskunta, mutta muisti meinaa olla huono. En viitsi noista vanhoista maidoista yms. mainita koska voisivat loukkaantua. Syön ja juon vähän valikoiden ja yritän kohteliaasti kieltäytyä kaikesta epämääräisestä. :D Onneksi tarjottavaa on yleensä reilusti, niin ei tarvitse loukata isäntäväkeä syömättömyydellä (en kuitenkaan ruokamyrkytystä halua).

das
Me oltiin joskus häissä, joihin oli kutsuttu klo 16 (isot tanssihäät, oltiin ajateltu että on ruoka eikä syöty etukäteen). Kutsun mukana saatiin lahjalista Stockmannin lahjapalveluun. Paikalle kun päästiin niin tajuttiin, että osa vieraista olikin kutsuttu paikalle jo pari tuntia aiemmin ja he olivat juuri lopettamassa ruokailua. Meille klo 16 kutsutuille oli tarjolla sitten kuohuviinimaljat, paisti ettei kaikki meistä saaneet sitäkään (laskuvirhe?). Niinpä siis kohottelimme morsiusparille kuvitteellisia maljoja muiden skoolatessa. Klo 19 oli tarjolla kakkukahvit, ts. tarjoilija leikkasi sellaisesta teollisesta levykakusta palasen + kupin kahvia sai kostukkeeksi. Kakkua oli laskettu tarkasti 1 pieni neliö/vieras). Ohjelman löysimme yhdestä pöydästä (niihin ei voinut mennä istumaan, koska paikat oli nimikoitu ruokavieraiden käyttöön) ja siitä selvisi, että iltapalaa olisi tarjolla klo 23. Harmi vain, että pysäköintitalo, johon kutsussa oli kehotettu jättämään auto, sulkeutui klo 23. Eli olisimme voineet toki hakea auton parkkitalosta ja lähteä etsimään sille parkkipaikkaa keskustasta ja palata sitten juhliin (joissa emme tunteneet ketään). Pienen kakunpalan jälkeen olimme niin nälkäisiä, että poistuimme vähin äänin läheiseen ravintolaan syömään. Ja sieltä lähdimme ajelemaan kotiin 200km:n päähän. Ikimuistoiset häät kyllä :D

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Vierass
Luin kerran keskustelualoituksen, jossa joku säälittävä dyslektikko ei osannut edes kirjoittaa sanaa "myötähäpeä" oikein. Ei todellakaan tullut mieleenkään lukea pidemmälle, että mitä moinen vammainen raukka on mielestään hävennyt...

vvvvieras
Serkun rippijuhlissa vieraita yli 20, kakku oli sellainen kaupan pakastealtaan minikokoinen suklaakakku. Lisäksi pöydässä sokerikorppuja (?), täytekeksejä ja suolakeksejä (suolakeksien päällä ei mitään). Kahvia ja teetä mutta ei lapsille esim. mehua, vettä juotiin sitten.

Nuukuudesta kyse, jos ei itse osaa/viitsi juhlaruokia laittaa niin kyllä kaupastakin parempaa saa.

Tavi
Kamaliin tarjoiluihin en ole törmännyt mutta tuli mieleen vierailu mieheni sukulaisen luona.
Ruoka oli katettu pöytään ja lapset pyydettiin syömään ensin. Kun ipanat oli saaneet mahansa täyteen, mieheni kutsuttiin ruokapöytään..
noooh... ei mulla niin nälkä olisi ollutkaan kun katselin sitä herkullisen näköistä liha-pataa ja muussia mitä muut söivät :p =D

P.S. Pullakahvit sain nautiskella kuitenkin

[QUOTE="sipsi";29959046]Ihanaa, tajusit pointtini :) Luulin jo, että ikä on tehnyt minusta entistäkin epäselvemmän.

Joo, keksit olisivat toki voineet olla Ballerinoja tai Dominoitakin... Tai olisi voinut sanoa, että tulkaa ruokapaikan kautta :)[/QUOTE]

Palstan mukaan olet moukka jos et käy syömässä abc:llä ennen kyläilyä. Täällä nyt on vaan ihmisiä jotka eivät osaa kestittää vieraita. Ja olet myös moukka koska et vieny mukana kassilista tarjottavia.

vieras..
Ukon serkun häissä oli ruokana liian vähän kinkku (saattois se olla myös riista) kiusausta, lisänä vihersalaattia ja ohrarieskaa voilla, juomana punaviini, vesi tai maito. Jälkkäriä ei ollut, mutta kakku kahvit oli, jota myös oli ihan liian vähän, morsiammen äiti käski sitten leikata myös siittä ylimmästä kerroksesta, joka on hääparille tarkoitettu. Illalla ei ollut mitään juomaa tarjolla, ei edes vettä, joten morsiammen äiti sitten kaateli viinipullonjen lopun ja teki niistä melkoisen maukasta boolia :) Kaiken kaikkiaan minimi budjetilla kasatut häät, joissa ei ruuan lisäksi ollut ohjelmaa, musiikki oli lähes tulkoon live musiikkia, seitenkymppinen pappa soitti jotain kosketinsoitinta ja levyjä esiintymislavan verhon takana. Onneksi hääpari oli kuiten panostanut lahjalistaan, se olikin melkoinen...

"täytekakku"
Yksillä synttäreillä oli itseleivottua mansikkakakkua kesän ensimmäisistä mansikoista ja otin oikein ison palasen, kunnes huomasin eka lusikallisen jälkeen, että kakkupohja on jäänyt tosi pahoin raa'aksi :X Se oli todella kuvottavaa! Napsin mansikat suuhuni ja menin vessaan, jossa kippasin kakun pönttöön. Nolointa oli, että emäntä huomasi itsekin raakuuden eikä kommentoinut mtn..

ylihapan voileipäkakku
Yksien ristiäisten voileipäkakuista on jäänyt ikävä muisto itselle. Olivat jonkun sukulaisen itse leipomia, mitä oli moneen kertaan vieraille mainostettu. En tiedä, mitä siinä oli täytteenä, mutta jotain paksua hapanta mönjää, jonka nieleskeleminen oli todella epämiellyttävää.

Vierassss
Olen yrittäny miettiä, mutta ei tule juuri mitään mieleen.

Muutamat omat täytekakut on olleet kauheita. :D no joo kerran käytiin kaverilla syömässä. Siellä on ylipäätään vähän heikko hygieniataso ja salaatin leikkasi likaisella veitsellä, likaisella leikkuulaudalla. Ei pessyt salaattiaineksia saati nyt käsiäänkään. Oli aika etovaa.

Sellasia kamalia ei oo vastaantullu...mutta yksi hääreissu jäi mieleen ehkä hiukan nolonakin. Oli todella runsas ja maukas ruokapöytä josta porukka tietty söi maha täyteen ja silleen. Siinä vaiheessa kun sitä tyhjättiin ja tilalle kannettiin pöydällinen uusia kippoja ja lämpimiä tarjottavia niin porukka kattoo että ei hemmetti...Eihän me tajuttu että ne lihat ja potut jne oli vasta alkupöytä...Tätä ei sanoneet nämäkään järjestäjät. Eipä siinä kukaan enää jaksanu kun närppiä pääruokia. Puhumattakaan kakkuosuudesta...Itse en ollu ennen ollu häissä joissa olisi kaksi kierrosta lämpimiä ruokia kaikkineen ja lopuksi kahviosuus. Eikä mieskään. Siinä tuli jos sellanen ökyfiilis että näytetään miten meillä on varaa ja kun ei väki jaksakaan niin...Mieskin muistaa tämän ähkyisen hääjuhlan.

vierailijaa
Kamaliin tarjoiluihin en ole törmännyt mutta tuli mieleen vierailu mieheni sukulaisen luona.
Ruoka oli katettu pöytään ja lapset pyydettiin syömään ensin. Kun ipanat oli saaneet mahansa täyteen, mieheni kutsuttiin ruokapöytään..
noooh... ei mulla niin nälkä olisi ollutkaan kun katselin sitä herkullisen näköistä liha-pataa ja muussia mitä muut söivät :p =D

Siis kaikki muut söivät mutta sinä et? Mä olisin kyllä jo sanonu sukulaisille että mikäs tämä peli on. Ei voi olla todellisia nämä tilanteet..

vierailijaa
Sellasia kamalia ei oo vastaantullu...mutta yksi hääreissu jäi mieleen ehkä hiukan nolonakin. Oli todella runsas ja maukas ruokapöytä josta porukka tietty söi maha täyteen ja silleen. Siinä vaiheessa kun sitä tyhjättiin ja tilalle kannettiin pöydällinen uusia kippoja ja lämpimiä tarjottavia niin porukka kattoo että ei hemmetti...Eihän me tajuttu että ne lihat ja potut jne oli vasta alkupöytä...Tätä ei sanoneet nämäkään järjestäjät. Eipä siinä kukaan enää jaksanu kun närppiä pääruokia. Puhumattakaan kakkuosuudesta...Itse en ollu ennen ollu häissä joissa olisi kaksi kierrosta lämpimiä ruokia kaikkineen ja lopuksi kahviosuus. Eikä mieskään. Siinä tuli jos sellanen ökyfiilis että näytetään miten meillä on varaa ja kun ei väki jaksakaan niin...Mieskin muistaa tämän ähkyisen hääjuhlan.
Mieluummin silti näin kuin toisin päin :D Ei tämän takia voi hävetä päinvastoin hienoa että ollaan vieraanvaraisia!

"Vieraana"
Yhdessä tuttavaperheessä on aina hyvää ja hyvin laitettua ruokaa mutta tosi vähän. Saattaa tehdä pellillisen pizzaa 8 hengelle ja sit kun on pienet palat leikattu kommentoi että tästähän jäi hyvin vielä seuraavalle päivälle. Me käydään aina jossain syömässä ennen sinne menemistä ja usein on jotain suklaata tms eväänä. Silti olen siellä usein nälissäni ja syön iltapalalla paljon leipää.

Minä olisin kysynyt että anteeksi, saisinko minäkin ruokaa? Miksi sinä et kysynyt, jos sinulla kerran oli nälkä?

Pin
Mä en saanut tuosta kyllä sellaista käsitystä yhtään. :O Ihan normaalia, että on lämmintäkin alkuruokaa ja pääruoka. Kuka siellä tarjoili?! Jos joku pitopalvelu niin todellakin kuuluu asiasta sanoa heidän, ei morsiusparin ja jos joku "oma kaveri" niin eiköhän hänenkin olisi ollut fiksua ilmoittaa asiasta. Minusta on ihan uskomaton ilmiö, miten aina kaikesta paljoudesta ajatellaan, että se on vain ökyilyä ja halua näyttää muille. Mitä jos hääpari ihan oikeasti halusi teille mahdollisimman mukavat ja ruokaisat juhlat. Näin ainakin itse halusin.

• Tykkää
Reactions: Ciervo
viera.s
[QUOTE="sipsi";29959613]No, tästäkin ajattelen, että jos muuten on miten pihi hyvänsä, niin kai nyt juhlissa/ vieraiden tullessa tilanne on eri? Tai sitten ei vaan kutsu ketään, niin ei mene rahaa tarjottaviin :)[/QUOTE]

Teidät oli siis kutsuttu kylään klo 14.00? Se ei ole tavallinen lounas- eikä myöskään päivällisaika, vaan siihen aikaan yleensä juodaan vaan iltapäiväkahvit. Varmaan piheyttään olivat kutsuajan tuollaiseksi taktikoineet, mutta toisaalta vieraana en tuollaiseen aikaan olisi ruokaa odottanutkaan ilman erillistä mainintaa, vaan syönyt kotona ennen lähtöä tai matkalla ABC:llä.

Pappani tarjosi aikanaan aika ällöttäviä keitoksia, mutta sinne vietiinkin aina omat ruuat, jotka ehkä valmisteltiin loppuun paikan päällä. Edes kohteliaisuudesta en olisi papan tekemiä ruokia syönyt, koska paitsi että ne oli muutenkin tosi kummallisia, niin saattoivat olla vaikka kuinka vanhoja ja lämpimässä säilytettyjä.

Isäni luona on tapana syödä vain hyvin kevyt aamiainen ja seuraavan kerran myöhään iltapäivällä, sen jälkeen ei sitten taas yleensä ole enää mitään tarjolla. Joten sinnekin viedään omia eväitä, lapselle pitää varata ihan kunnon ruokakin omasta takaa, jos mennään paikalle normaaliin lounasaikaan tai sitä ennen. En mä nyt tiedä onko tämä noloa, kaipa talo saa elää tavallaan ja kun asia on tiedossa, osataan varautua niin ettei nälässä tarvitse kärvistellä.

Meillä oli eilen nolot tarjoilut kun en ehtinyt tekemään mitään. Sipsit ja suklaat pöytään sekä yllätyskakku. Hyvin näytti silti kelpaavan, kakkua eikä suklaata jäänyt yhtään ja sipsitkin meni kaikki mitkä oli esillä.

"sipsi"
Teidät oli siis kutsuttu kylään klo 14.00? Se ei ole tavallinen lounas- eikä myöskään päivällisaika, vaan siihen aikaan yleensä juodaan vaan iltapäiväkahvit. Varmaan piheyttään olivat kutsuajan tuollaiseksi taktikoineet, mutta toisaalta vieraana en tuollaiseen aikaan olisi ruokaa odottanutkaan ilman erillistä mainintaa, vaan syönyt kotona ennen lähtöä tai matkalla ABC:llä.
Niin, iltapäiväkahveillakin voi tarjota sitten 2 tunnin ajomatkan jälkeen muutakin kuin seissyttä kahvia ja pari Mariekeksiä. Mutta se siitä jankkaamisesta :)

Ehkä syy oli meidän, kun olemme siihen itse oppineet, että pitkämatkalaisten EI tarvitse meille tullessa käydä muualla syömässä. Itse asiassa jopa loukkantuisin, jos joku jättäisi ottamatta tarjoomuksia "kun käytiin tossa absin lounaspöydässä tullessa."

Yhteistyössä