kamalia unia siitä, etten halua lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hulluksi tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hulluksi tulossa

Vieras
Olemme puhuneet aika paljon siitä, haluammeko lapsia. No emme. Ainakaan nyt. Olemme keskustelleet avoimesti ja asiallisesti siitä, mitä tehdään, jos ehkäsy pettää. Mieheni on ollut ihana ja ymmärtäväinen. Hänestä on ollut tärkeää ja mielenkiintoista tietää, miten kehoni toimii. Avoimesti hän kysellyt mitä tapahtuu ja miksi, vailla miehille niin tyypillistä "en tarkkaan tiedä, enkä tarkkaan halua tietääkkään, hyi v*ttu verta ja rättejä!"- asennetta. Mitään numeroa kuukautiskiertoni ei meillä aiheuta. Se on normaali, luonnollinen (pieni) osa elämää.

Hän on myös ollut aika utelias tietämään, mitä hänen kehossaan tarkkaanottaen tapahtuu rakastellessa. Rakastuessa, kiihottuessa... Aika erikoista... (tiedän himppasen näistä asioista, sillä opiskelen lähihoitajaksi ja meillä on seksuaalisuutta käyty läpi aika tarkkaa. Lisäksi olen ehkä normaalia enemmän opiskellut itse ihan puhtaasta uteliaisuudesta ; ) )

Ongelmani ei siis ehkä johdu tiedonpuutteesta tai mieheni ymmärtämättömyydestä. En todellakaan ole yksin ongelmani kanssa... mutta...

käytän pillereitä ja pahimpiin pelkoihini kuuluu pillerien pettäminen. Syön niitä säännöllisesti ja siitä on tullut minulle ihan pakkomielle. Saatan useita useita kertoja päivässä säikähtää pahanpäiväisesti, että herranjestas pillerit!! Se on kauhunpaikka, jos olen poissa kotoa ja en pääse tarkistamaan, olenko pillerin ottanut. (Nyt pillerit ovat olleet tauolla, mutta aloitan niiden syömisen taas)

Olen alkanut nähdä kamalia painajasia... Tai siis, viimeksi olin siinä unen ja valveen rajamailla, kun minulle tuli tunne, että sänkyni vieressä minun puolellani on vauvansänky. Tiesin kyllä ettei siinä ole, mutta sellainen tunne minulla oli. Ensin sängyssä oli elävä vauva. Edelleen järkeni sanoi, ettei näin ole. Sitten minusta tuntui, että siellä makasi kuolleen vauvan ruumis. Se vauva ei kuollut sen tuntemuksen aikana, vaan siis, ensin se oli elävä, sitten yks kaks kuollut. En hetkeäkään uskonut tähän tuntemukseen, mutta minua helpotti kun avasin silmäni.

Olen hulluksi tulossa!

Jos olet hermoheikko pillerien unohtumisen kanssa, suosittelen sinulle ehkäisyrengasta. Sen teho on sama kuin pillereiden, mutta sitä ei tarvitse joka päivä muistaa. Ainoastaan kerran kuussa ottaa pois ja laittaa uusi tilalle.

Minä taas suosittelen pohtimaan mikä raskaaksi tulemisessa on niin pelottavaa. Jos niin sattuisikin käymään, se ei olisi maailmanloppu. Sinulla olisi edelleen useita vaihtoehtoja tilanteen ratkaisemiseksi. Sinun ei olisi pakko tehdä juuri tietyllä tavalla, eikä elämäsi olisi raskauden takia tuhoon tuomittu.

Jos pelko raskaaksi tulemisesta on noin voimakas, ei siihen mitkään ehkäisyrenkaat auta. Tuskin edes sterilointi. Tilanteesi ei sentään ole vielä niin paha, että rupeaisit selibaattiin. Niitäkin tapauksia valitettavasti löytyy. Kehotan lämpimästi ottamaan selville mitä tuon voimakkaan pelon takana piilee.

Et sinä ole hulluksi tulossa. Nuo unet ovat aivan normaaleja kun ottaa huomioon miten paljon pelkäät raskaaksi tulemista. Oletko koskaan miettinyt miksi todella pelkäät sitä? Tällä kysymyksellä en tarkoita sitä, että kaikkien naisten kuuluisi haluta lapsia tai että raskaaksi tuloa ei saisi pelätä.

Jos tuo asia tekee sinut noin hermoksi niin harkitse ihmeessä oletko kykenevä ottamaan vastuuta lapsesta ja hänen henkisestä kuin myös fyysisestä kasvusta.
Kyllä äitiys vaatii itsensä hillintää hippasen enemmän kuin tuo kirjoittamasi viesti kertoo. Kuulostaa kamalalta mutta näin se kuitenkin on turhaa alan hyssyttelemäänkään.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa......................:
Jos tuo asia tekee sinut noin hermoksi niin harkitse ihmeessä oletko kykenevä ottamaan vastuuta lapsesta ja hänen henkisestä kuin myös fyysisestä kasvusta.
Kyllä äitiys vaatii itsensä hillintää hippasen enemmän kuin tuo kirjoittamasi viesti kertoo. Kuulostaa kamalalta mutta näin se kuitenkin on turhaa alan hyssyttelemäänkään.

Sinä et näyttänyt tajuavan, ettei kirjoittaja ole hankkimassa lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo-o:
Alkuperäinen kirjoittaja joopa......................:

Sinä et näyttänyt tajuavan, ettei kirjoittaja ole hankkimassa lasta.

Lue alkuperäisen kolmas lause.

Kiitos sinulle nimimerkki joopajoo-o kun ymmärsit minua. En ole todellakaan hankkimassa lasta.

Sinulle nimimerkki "joopa............. ......... ", joka kirjoitit seuraavan tekstin, minulla on sanottavaa...

"Jos tuo asia tekee sinut noin hermoksi niin harkitse ihmeessä oletko kykenevä ottamaan vastuuta lapsesta ja hänen henkisestä kuin myös fyysisestä kasvusta.
Kyllä äitiys vaatii itsensä hillintää hippasen enemmän kuin tuo kirjoittamasi viesti kertoo. Kuulostaa kamalalta mutta näin se kuitenkin on turhaa alan hyssyttelemäänkään."

Et näytä tajuavan, ETTEN TODELLAKAAN HALUA LASTA! Tajuatko, että ihmiset muuttuu. Nyt en halua lasta, mutta tilanne voi olla toinen 10 vuoden jälkeen. Silloin voin ihan hyvin olla täysin tasapainoinen ja valmis hankkimaan vaikka puolitusinaa kakaraa parkumaan. Nyt en halua yhden yhtä.

Minulla on itselläni ollut nuorena sairaaloinen raskauden pelko. Pillerit ja kondomit yhteiskäytössä. Mutta kuten alkuperäinen totesi, tilanteet muuttuvat. Nyt olen neljän lapsen ratkaisuuni tyytyväinen äiti. Kun asioita pohtii oikein kunnolla, silloin varmimmin sitoutuu päätökseensä. Elämänmuutokseen pitää olla valmis. Kaikkea hyvää sinulle "hulluksi tulossa"!

Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo-o:
Minulla on itselläni ollut nuorena sairaaloinen raskauden pelko. Pillerit ja kondomit yhteiskäytössä. Mutta kuten alkuperäinen totesi, tilanteet muuttuvat. Nyt olen neljän lapsen ratkaisuuni tyytyväinen äiti. Kun asioita pohtii oikein kunnolla, silloin varmimmin sitoutuu päätökseensä. Elämänmuutokseen pitää olla valmis. Kaikkea hyvää sinulle "hulluksi tulossa"!

missä mun viesti näkyy

Alkuperäinen kirjoittaja Nuvaring:
Jos olet hermoheikko pillerien unohtumisen kanssa, suosittelen sinulle ehkäisyrengasta. Sen teho on sama kuin pillereiden, mutta sitä ei tarvitse joka päivä muistaa. Ainoastaan kerran kuussa ottaa pois ja laittaa uusi tilalle.

Onko totta, että ensimmäisen hormonaalisen ehkäisyn aloittava 18-25 vuotias saa kyseiset renkaat (vaihtoehtoisesti pillerit) 9kk ilmaiseksi, jonka jälkeen haetaan reseptillä? Entä miten apteekista saatavilla, gynen kautta reseptillä ainoastaan?

kiitti.

Onko totta, että ensimmäisen hormonaalisen ehkäisyn aloittava 18-25 vuotias saa kyseiset renkaat (vaihtoehtoisesti pillerit) 9kk ilmaiseksi, jonka jälkeen haetaan reseptillä? Entä miten apteekista saatavilla, gynen kautta reseptillä ainoastaan?

kiitti.
[/quote]

Pienenä lisäyksenä vielä, että jokin aika sitten terveydenhoitajalla käydessäni hän kertoi minulle renkaista, ja sanoi että niitä on saatavilla apteekista, kertoi hintahaarukasta yms. muttei maininnut mitään tästä ensimmäisen ehkäisyn aloituksen ilmaisuudesta.. Olen kuitenkin pian 18.

Minä olen kuulllut, että kunnallisesta ehkäisyneuvolasta saa ensimmäisen 3 kuukauden satsin ilmaiseksi. Homma toimii siten, että käyt lekurin vastaanotolla. Hän tutkii ja antaa lääkkeet mukaan. Sitten uusi aika on 3 kk päästä (joko terkalla tai lekurilla) ja siinä sitten jutellaan ja katsotaan sopiiko pillerit/renkaat vai ei. Jos onglemia ei ole, lääkäri kirjoittaa uuden reseptin (yleensä vuodeksi), ja jatkossa käyt itse ostamassa valmisteen apteekista omaan laskuusi. Tässä käytännössä on kuitenkin suuria paikkakuntakohtaisia eroja. Suosittelen, että soitat oman kuntasi ehkäisyneuvolaan ja kysyt asiaa.

Mitään hormonaalista ehkäisyä ei saa apteekista ilman reseptiä. Myös yleislääkärit kirjoittavat reseptejä, ottavat papa-kokeita jne. Gynekologille ei siis ole pakko mennä. Terveydenhoitajan vastaanotolla voimassa oleva resepti voidaan uusia. Terkka mittaa verenpaineen, kyselee vähän ja vie reseptin lekurille allekirjoitettavaksi.

Yhteistyössä