Kamalat kotikutsut?

Tuossa lueskelin kyselyä, mille kotikutsuille mieluiten osallistuisit. Tuli siinä sitten mieleeni, että mitkä asiat saa kotikutsuista epäonnistuneet (tuotteesta riippumatta). eli mitkä ovat esittelyn kompastuskivet?

Kerro kokemuksiasi kotikutsuista. Faktahan on, että mitään ei ole kenenkään pakko ostaa ja siitä on turha jamoa. tyrkyttäjät on sitten erikseen..

Ja toisinpäin: mitkä ovat parhaimmat kutsut, joille olet osallistunut/emännöinyt?

Koska itsekin mausteita esittelen, niin nämä jutut kiinnostaa. Joskus miettii, että miltä se oma esittely vaikuttaa, koska sitä ei itse "näe".
 
ot
Verkostomarkkinointi on niin kallista hömppää. Kiva olisi ostella kaikenlaista mutta kun vastaavia saa halvemmalla kaupasta eikä tarvitse kuunnella sitä kaverin tyrkytystä "osta, osta, osta".
 
vieras
Mä olin viime viikolla "kutsuilla" jotka oli tyyliin avoimet ovet klo 13-17, esittelyssä oli koruja, vaatteita (lasten ja aikuisten) ja mausteita.
Eli siellä oli monesta firmasta esittelijää paikalla, mitään varsinaista esittelyä ne ei pitänyt vaan sai ihan rauhassa katsella ja kokeilla + juoda kaffet
 
jäi tuosta äsken pois sellainen, että kun on jonkin verran henkilöitä, jotka eivät periaatteesta osallistu kutsuille. Uteliaisuuttani kysyisin, mistä tämä johtuu? pakkohan mitään ei ole ostaa, eli voi käydä ne kahvit juomassa ja emännälle on mukava kun on porukkaa paikalla. Käyväthän ihmiset kaupassakin, jossa ostatetaan joka hyllyssä jotain. Kauppias laittaa tuotteet esille niin, että asiakkaat ostaisivat mahdollisimman paljon. Siinä on vain se ero, ettei kauppias tule tuotteineen sinun luoksesi vaan sitä tulet heille :D
 
vee
Huijaustahan noi kotikutsuhommat on. Saman tavaran saat kaupasta puolet halvemmalla, puheet takuusta sun muut lässytykset on vaan sanahelinää. Kaupassa ei tartte kuunnella sitä tyrkytystä, ainakin mä valitsen ostospaikkani osin senkin perusteella, että myyjät ei hyökkää iholle. Ja jos et sieltä kutsuilta osta mitään, emäntä mulkoilee nenänvarttaan pitkin. Näin se menee.

Jumalavitsa, nykyään ei saa edes duunissa olla rauhassa, kun kaiken maailman kynttilämyyjät levittelee esitteitään kahvihuoneet täyteen. Uskokaa hyvät myyjät, että ne, jotka eivät sinne kutsuille tule, eivät myöskään ole lainkaan kiinnostuneita niistä rihkamista.
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja riksu84:
jäi tuosta äsken pois sellainen, että kun on jonkin verran henkilöitä, jotka eivät periaatteesta osallistu kutsuille. Uteliaisuuttani kysyisin, mistä tämä johtuu? pakkohan mitään ei ole ostaa, eli voi käydä ne kahvit juomassa ja emännälle on mukava kun on porukkaa paikalla. Käyväthän ihmiset kaupassakin, jossa ostatetaan joka hyllyssä jotain. Kauppias laittaa tuotteet esille niin, että asiakkaat ostaisivat mahdollisimman paljon. Siinä on vain se ero, ettei kauppias tule tuotteineen sinun luoksesi vaan sitä tulet heille :D
No muutamilla kutsuilla olen ollut, ja en kyllä enää taida mennä kovin herkällä. Se eroaa kaupassa käymisestä siinä, että jokaisella kerralla kun olen ollut jollain kutsuilla, siellä on väkisin yritetty tyrkyttää hirveät määrät tavaraa, ja sen lisäksi yritetty aika aggressiivisesti värvätä mukaan emännäksi tai myyjäksi. Eli ei ole uskottu, jos on sanonut ei kiitos.

Vaikka kaupassa on tuotteet tyrkysti esillä, kukaan ei tule siihen henkilökohtaisesti vetoamaan, että osta osta, että emäntä saa sitä ja tätä.
 
jeps
Ja sitten on sitä, että voisiko seuraavat kutsut pitää sinun luonasi?! Saat tällaisen emännän lahjan. Tai emäntä saa alennuksen, kun ostaa tästä vihosta. Tuotteet ovt alennuksenkin jälkeen aivan kamalan hintaisia.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja riksu84:
taitaa tuo tyrkytys olla esittelijöiden yleisin virhe/pahe.

Jokaisen esittelijän pitäisi vain ymmärtää, että siinä tekee vain karhunpalveluksen itelleen.
Oikeastaan just siksi mä tykkäsin tuosta "avoimet ovet" jutusta kun porukkaa oli paljon ja ei sellaista esittelyä ollut yleiseti vaan kysyvä sai neuvoa. Siellä kävi emännän mukaan noin 40 vierasta, eli oli hyvä päivä myös esittelijöille (siitä en tiedä kävikö kauppa)
 
jotain ihan muuta
Alkuperäinen kirjoittaja riksu84:
jäi tuosta äsken pois sellainen, että kun on jonkin verran henkilöitä, jotka eivät periaatteesta osallistu kutsuille. Uteliaisuuttani kysyisin, mistä tämä johtuu? pakkohan mitään ei ole ostaa, eli voi käydä ne kahvit juomassa ja emännälle on mukava kun on porukkaa paikalla. Käyväthän ihmiset kaupassakin, jossa ostatetaan joka hyllyssä jotain. Kauppias laittaa tuotteet esille niin, että asiakkaat ostaisivat mahdollisimman paljon. Siinä on vain se ero, ettei kauppias tule tuotteineen sinun luoksesi vaan sitä tulet heille :D
ei nyt satu mitkään tupperit yms kinnostamaan. Itse haluan kierrellä kaupoissa etsimässä jos jotain satun tarvitsemaan. Niin ja kavereiden kanssa tykkään kahvitella ihan muuten vaan. En minkään ihme kutsujen ohessa. En vain ole kutsu ihminen...
 
tottakai esittelijän täytyy kertoa emännänlahjat ja tarjoukset (mukaanlukien ne, mitä saa jos kutsut varaa) sehän on esittelijän tehtävä. Mutta se on väärin, että jos toinen sanoo, ettei kiinnosta, niin silloin aletaan painostamaan ja tyrkyttämään.

Yleensä tilaus tms. lapuissa on jonkinlainen palautekohta. kirjoittakaa hyvät ihmiset sitä palautetta, jotta esittelijä herää huomaamaan epäkohtansa. jos ei tilaa mitään, niin palauttaa sen lapun vaikka nimettömänä, jos ei muuten kehtaa.

Jokainen esittelijä toivoo suoraa palautetta, oli se sitten hyvää tai huonoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vee:
Huijaustahan noi kotikutsuhommat on. Saman tavaran saat kaupasta puolet halvemmalla, puheet takuusta sun muut lässytykset on vaan sanahelinää. Kaupassa ei tartte kuunnella sitä tyrkytystä, ainakin mä valitsen ostospaikkani osin senkin perusteella, että myyjät ei hyökkää iholle. Ja jos et sieltä kutsuilta osta mitään, emäntä mulkoilee nenänvarttaan pitkin. Näin se menee.

Jumalavitsa, nykyään ei saa edes duunissa olla rauhassa, kun kaiken maailman kynttilämyyjät levittelee esitteitään kahvihuoneet täyteen. Uskokaa hyvät myyjät, että ne, jotka eivät sinne kutsuille tule, eivät myöskään ole lainkaan kiinnostuneita niistä rihkamista.
Ei ne takuupuheet ole pelkkää sanahelinää. Itse olen yhden kynttiläpaketin palauttanut, kun eivät palaneet kunnolla, 3 ehdin siitä siis polttaa ja täyden paketin sain tilalle ja ne paloivatkin sitten kunnolla.

Toisekseen ei sinun tarvitse niitä esitteitä lukea, jotain toista ne saattaa kiinnostaa, vaikka sinua ei.

Mä olen pitänyt erityisesti noita kynttiläkutsuja ja kaikki esittelijät joita on ollut, niin kukaan ei ole mitään tyrkyttänyt ja aika pintapuolisesti on myös kertonut, pääasiassa uutuudet ja jos jollain on ollut jotain kysyttävää, niin siihen tietysti vastannut.
 
niin ja noista takuuhommista vielä: kaikilla tuotteillahan on takuu. Jos siinä on jotain huomautettavaa, niin AINA pitää olla yhteydessä tuotteen myyjään, jotta saat uuden tilalle. Esim. näissä mausteissa pakkaus pitää olla täysin ehjä jne. Sitähän ei tietystikään korvata, jos et tykännytkään valkosipulista, mutta erään tuotteen hyvitin (ei tarvinnut edes tuotetta palauttaa) kun siinä olikin valkosipulia ja olin tehnyt sen asian informoimisessa itse virheen.

esim. tupperihan on ns. ikuisuustakuu -tavaraa, joka kattaa valmistus -ja materiaalivirheet. mutta eihän sekään tietysti korvaa astiaa, jonka jätät tiejyrän alle.
 

Yhteistyössä