Kamalan näköinen tämä mun vatsa vieläkin vain...

• Viestiketjun aloittaja voi vatsa
  • Ensimmäinen viesti
MomForTwo
[QUOTE="vieras";25646536]En kyllä Viroon menisi vaikka kuinka halvalla pääsisi, siellä leikkaussalihygienia on vähän toista luokkaa kuin meillä ja leikkauksen jälkeiset tulehdukset yleisiä. Vatsanahan korjausleikkauksen haavat tulehtuu muutenkin herkästi.[/QUOTE]

Olisi kiva saada jotain perusteita/näyttöä siitä miten Virossa on huono leikkaussalihygienia(?) Itse olen hoitoalalla ja nähnyt että mikä tahansa haava tulehtuu helposti jos sen hoitamatta jättää. Minä kyllä osaan huolehtia haavanhoidosta ja huolehdin siitä parhaan osaamiseni mukaan, ettei haava tulehdu. Sairaalan hygieniaan en voi muuta kuin luottaa :D Olen kyllä ottanut sairaalasta selvää etukäteen ja itse arvioinut uskallanko Viroon matkustaa tähän kyseiseen sairaalaan ( Fertilitas) leikattavaksi :)

"vieras"
Mullakin vatsa palautui tosi nopeasti synnytyksen jälkeen; nyt vauva on 2 kk ja vatsasta ei huomaa että olen synnyttänyt (jaa, paitsi sektioarvesta...)
Mulla ei raskausaikana tullut yhtäkään raskausarpea ja rasvailin vatsaa ja muutakin kroppaa tunnollisesti kaakaovoilla joka päivä, en sitten tiedä vaikuttiko se vai onko vaan sen verran elastineen iho että kestää tuollaisen venytyksen.

Karppaaminen yleensä tiukentaa ihan kivasti joten sitä ja liikuntaa voisi kokeilla mutta veikkaan että jos iho on pahasti vaurioitunut niin siihen ei mikään muu kuin leikkaus valitettavasti auta... :-/

"Aida"
olisikin tosi kiva kuullu miten siellä leikkauksessa meni MumForTwo! Mun on ollut vaikea nähdä ennen ja jälkeen kuvia kyseisestä leikkauksesta vaikka konsultaatiossakin oon käynyt ja se vähän epäilyttää. Ja ei tähän mitkään rasvat ois auttaneet, geeneistä se on kiinni. Itsekkin oon hoikka ja urheilullinen eikä painoa tullut paljon, mutta vauva oli 4,5 kg ja hirveen kokonen maha. Ensimmäisestä ei tullut mitään, mutta vauvakin oli pienempi. Toivottavasti leikkaukseen pääsen pian nyt kun lapsiluku täynnä!

"rusina"
mulla on maha ok, mutta tissit repes täysin raskauksien ja imetyksien myötä.. en edes viiti kuvaa laittaa, mutta voittaisin satavarmasti "pahimmat tissit kisa"n:)
et varmana voittais, koska mulla on nekin. Tuossa kuvassa ne on vaan keritty pois tosta navan seutuvilta roikkumasta, sillä muuten en ois saanut siitä kamaluudesta kyvaa. :D mulla kasvoi raskauden ja imetyksen aikana tissit viis kuppikokoa ja sen jälkeen palautuivat takaisin, joten jälki on sen mukaista. :( ja edelleen mulla siis tapahtui tämä kaikki pelkästä esikoisesta, seuraavan jälkeen nahka roikkuu varmaan jo maassa asti. :D

"vieras"
ei auta vatsalihas treenit jos löysä nahka. näkeehän sen kuvasta että läskiä tuo ei oo vaan nahkaa. ootko nopeesti laihduttanu että iho ei ehtiny vetäytyä mukana?

MomForTwo
Ekasta raskaudesta paino lähti ½ vuodessa. Toisesta pikkuhiljaa 2 vuodessa, joten en usko sen vaikuttaneen. Ensimmäisen jälkeen vatsa oli vielä jotenkuten kuosissa...

Mulla on sentään "vaan" yksi lapsi ja mahani on silti jo nyt samaa kastia noiden muutamien useamman lapsen saaneiden kanssa. Ellei pahempikin. Voin vain kauhukseni kuvitella, miltä tämä tulee näyttämään, jos lapsia tulee enemmän :D

Onneksi olen muutenkin ylipainoinen enkä mikään bikini-ihminen noin muutoinkaan. Miestä ei kuulemma haittaa (tai sitten se on hyvä valehtelija) ;D

"ruttu"
http://aijaa.com/006789546163

Voitkinko? :D Takana siis 2 raskautta ja isoa vauvaa ja paaaaljon raskauskiloja ja syömisen iloja. Tällä hetkellä olen n. 160cm ja 53-55 kg riippuu vähä treenistä ja tankkauksesta. Salitreeniä siis harrastanut aluksi ihan kuntoiluna 2½vuotta ja nyt ½ vuotta treenannut voimaa, mutta nahka se vaan pysynyt ja nyt se lähtee veitsellä! Iso arpi jää, mutta sen päälle tulee kauan haaveilemani tatuointi! :)
mulla myös kaks muksua 08 ja 11 ja maha ihan samanlainen! Lisänä tosin jenkkakahvat. Oon 162/54. Toi maha ärsyttää tosi paljon, rinnatki on nahkapussit. En silti oo varma leikkauksesta,mikä sulla lopputulos?

"neljän äiti"
[QUOTE="vieras";25647414]Mullakin vatsa palautui tosi nopeasti synnytyksen jälkeen; nyt vauva on 2 kk ja vatsasta ei huomaa että olen synnyttänyt (jaa, paitsi sektioarvesta...)
Mulla ei raskausaikana tullut yhtäkään raskausarpea ja rasvailin vatsaa ja muutakin kroppaa tunnollisesti kaakaovoilla joka päivä, en sitten tiedä vaikuttiko se vai onko vaan sen verran elastineen iho että kestää tuollaisen venytyksen.

Karppaaminen yleensä tiukentaa ihan kivasti joten sitä ja liikuntaa voisi kokeilla mutta veikkaan että jos iho on pahasti vaurioitunut niin siihen ei mikään muu kuin leikkaus valitettavasti auta... :-/[/QUOTE]

Mä rasvailin kanssa ahkerasti kaikkien raskauksien aikana. En minäkään tiedä oliko siitä mitään hyötyä mutta mulla ei ole yhtään ainoaa raskausarpea eikä vatsanahka roiku yhtään. Raskauksia kolme joista viimeinen täysiaikainen kaksosraskaus ja maha ei ollut ihan pieni...

Nyt on tosi paha sanoa vielä lopputuloksesta.. Nahkaa ei ainakaa enää ole! 5pvää siis tänään leikkauksesta ja olo on ihan jees ja pienet kotihommatki sujuu :) Minulla oli niiiiiiin paljon arpia, että kaikki ei lähtenyt, mutta se ei itselläni ollutkaan tavoite vaan tuon nahan ja vatsankorjaus...

"ruttu"
[QUOTE="ruttu";25731527]mulla myös kaks muksua 08 ja 11 ja maha ihan samanlainen! Lisänä tosin jenkkakahvat. Oon 162/54. Toi maha ärsyttää tosi paljon, rinnatki on nahkapussit. En silti oo varma leikkauksesta,mikä sulla lopputulos?[/QUOTE]

hetken päästä kuva.. ja kun mietin uudestaan niin kyllä tää on pahempi kun sulla mumfortwo ja pahempi kun sun rusina.. :(

siraf
Aijaa.com - 9632312.jpg

Tuossa on siis maha 4pvää leikkauksen jälkeen mustelmaisena ja turvonneena :D
Hyvältähän tuo näyttää jo! Kieltämättä tuo arpi on aika hurja, mutta eipähän ole sitä pussia enää ja arvetkin haalenee. Saako kysyä, paljonko tuli hintaa operaatiolle?

Itsellä olisi sama homma tiedossa, lähtötilanne aika paljon sun kaltainen. Muuten olen timmissä kunnossa, kiitos treenin ja ruokavalion, mutta vatsa on on kamala nahkakasa.. Enkä tosiaan pysty sopeutumaan näihin "elämän jälkiin", haluan näistä eroon, vaikka siihen menisi useamman kuukauden palkka:D

Leikkaus oli 3400e + sitten muita pieniä kuluja, kuten verikoe, kotiin haavateippiä, sidetarpeita ym ym..

Itse olisin toivonut, että arpi olisi saatu hieman alemmaksi, mutta on tämäkin parempi kuin tuo kengurun pussukka :) Syksyllä kun on mennyt vähintään 6kk leikkauksesta otan napakorun takaisin ja tatuoinnin peittämään arpea!! Muutamat raskausarvethan tuossa vielä näkyy, olkoot ne sitten niitä "elämän arpia" :)
En oikein osaa suositella tai olla suosittelematta tätä leikkausta kenellekkään, koska se on jokaisen oma asia mitä keholleen tekee :) Minua tuo vatsapussi häiritsi niin paljon ja söi itseluottamustani, että tähän lähdin ja en kadu milliäkään :)

"vieras"
Arpi on hurjan pitkä. Ootko mitannut mittanauhalla miten pitkä? Peittyykö se esim bikinien alle sitten myöhemmin, mä en hahmota miten tuo linja menee?

Tietääkö joku mitä maksaisi kotimaassa vastaava leikkaus? Tehdäänkö näitä isoissa kaupungeissa, esim Jyväskylässä vai pitääkö matkustaa kauemmas?

Miten pitkä toipuminen tuosta on että voi mennä esim. töihin?

[QUOTE="vieras";25744478]Arpi on hurjan pitkä. Ootko mitannut mittanauhalla miten pitkä? Peittyykö se esim bikinien alle sitten myöhemmin, mä en hahmota miten tuo linja menee?

Tietääkö joku mitä maksaisi kotimaassa vastaava leikkaus? Tehdäänkö näitä isoissa kaupungeissa, esim Jyväskylässä vai pitääkö matkustaa kauemmas?

Miten pitkä toipuminen tuosta on että voi mennä esim. töihin?[/QUOTE]

En ole mitannut, miten pitkä tuo on. Suunnillen tuosta lantioluusta toiseen :) Minulla tuo arpi on kyllä sen verran korkealla, etten usko sen bikinien alaosan alle jäävän piiloon, toki riippuu housun mallista. Minä aion tatuoida arven piiloon, kunhan se on täysin parantunut :)
Nyt on viikko leikkauksesta ja olo on hyvä! Tänään ollaan oltu kaupoilla ja synttärikutsuilla, oman voinnin mukaan olen touhunnut sitä sun tätä. Ennen tikkien poistoa pitää välttää vielä äkkinäisiä liikkeitä ja vatsa tuntuu nyt lähinnä kireältä, ei kipeltä.. :)

Yhteistyössä