Kamalaa :`( sis. linkin youtubeen (Liikenneonnettomuusvideoita)

bud
Meidän edessä kaatui kerran moottoripyöräilijä. Onneks mies ehti jarruttaan, ettei ajettu päälle. Oli kamalaa katottavaa, vaikkei hälle käynyt mitään, pahannäköistä oli kuitenkin.

nn
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Miksi noita tietoiskuja nyt itkeä pitäisi. Eivät ole onneksi todellisista tilanteista. ;)
pikkasen oot pölö.... sori vaa!
aitoja kolareita, sit säkin liikuttuisit??
Hei pölö, lue ketju kunnolla, taisin kirjoittaa pariin otteeseen. ;)
Mutta nuo feikkivaunujenpäällejot ovat enemmän huvittavia kuin liikuttavia.

nn
Alkuperäinen kirjoittaja :
Miksi noita tietoiskuja nyt itkeä pitäisi. Eivät ole onneksi todellisista tilanteista. ;)
pikkasen oot pölö.... sori vaa!
aitoja kolareita, sit säkin liikuttuisit??
Hei pölö, lue ketju kunnolla, taisin kirjoittaa pariin otteeseen. ;)
Mutta nuo feikkivaunujenpäällejot ovat enemmän huvittavia kuin liikuttavia.
Ja korjataan ennen kuin joku saivartelee että aiheena ei ole huvittava vaan niin huonosti toteutettu että huvittaa.

niin
Tavallaan nää jutut on hyviä ja toisaalta ei. Ne vaan turruttaa ihmisiä enemmän siihen että "nuo ei ole totta, koska ne on vaan tekemällä tehtyä"

Itse olen elänyt kodissa jossa isä toimi palomiehenä/ensivastehoitajana. Todellisuus on karmaisevaa, vaikka toki en kuvia tms. kolareista nähnytkään. Mieleeni muistuu yö, kun olin noin 14-15 vuotias. Isälle tuli hälytys yöllä...Kun hän sitten tuli kotiin, hän tuli huoneeseeni, herätti minut ottamalla syliinsä ja itkemällä, itkemällä niin että sydäntäni riipi. Ja puristi niin lujaa.

Hän oli ollut kolarissa jossa rattijuoppo ajoi päin autoa. Autossa oli neljä ikäistäni nuorta ja yhden äiti. Kaikki kuolivat. Rattijuoppo selvisi.

vieras vakio
Ap:n linkittämässä videon idea lässähtää siinä vaiheessa kun tajuaa, että osa pätkistä on otettu Top Gear-ohjelmasta, rikollisten takaa-ajoista (jenkki tyyliin helikopterista kuvattu), kiihdytysautokisoista, elokuvista ja automainoksista. Ns. normaaleja kuskeja ei ollut oikeastaan yhtään.

Liikennekulttuuri Suomessa ja muualla euroopassa, esim. brittilässä, tai jenkkilässä on kuin yö ja päivä. Toki Suomessakin osataan aivot jättää kotiin kun liikenteeseen lähdetään. Ikinä ei voi tietää miten matka päättyy kun liikenteeseen lähtee.

Yhteistyössä