Kamala äiti =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon huomannut noiden taaperoiden kanssa, että mitä enemmin saavat tekosistaan huomiota, sitä enemmin vanhempiaan koettelee. Parhaiten on meillä toiminut, kun olen estänyt tekoset. Eli tehnyt kodista sellaisen, että niitä tuhmia paikkoja on mahdollisimman vähän.

Meilläkin kuopus jokunen kuukausi taaksepäin koetteli tukasta vetoa ja naamaan lyömistä. Toki pikkuisesta oli kiva, kun äiti säikähti aina, kun sai lämärin poskelle. Yritin kuitenkin olla huomaamatta asiaa ja yleensä ennakoinkin tilanteen ja nappasin kädestä kiinni ja otin tytön tiukasti syliin. Äkkiä moinen hömpötys unohtuikin.

Tsemppiä alkuperäiselle! Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu, mulla kanssa erittäin vilkas ja utelias 1-vuotias, joka testaa vanhempiaan (tai no, äitiään) joka päivä. Välillä väsyneenä on pinna todella tiukalla, ja yhden kerran oonkin läppässyt poikaa sormille (hävettää ihan kamalasti) kun rämpytti vessanpöntön kantta uudestaan ja uudestaan. Eipä sillä mitään vaikutusta ollut, ei poika edes huomannut mitä kävi.

Täytyy vaan koittaa omasta jaksamisesta pitää kiinni, levätä ja touhuta välillä omia juttuja (ilman hoitovastuuta) jotta jaksais sitten vilkkaan lapsen kanssa parmmin. Ja aika varmasti auttaa <3

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pakko vielä sanoa että eniten ihmettelen sitä jos tosiaan tämä lyöminen/repiminen kuuluu ihan normaaliin kehitykseen niin mä ihmettelen esim. oman äitini ja anoppini asennetta..
siis kun omalla äidilläni on kaksi lasta, anopilla kolme ja silti he molemmat ovat ihmeissään että miksi poika käyttäytyy näin ja ovat varmoja että lapsi on kipeä ja kiukuttelee näin koska ei osaa kertoa mihin sattuu..
Tästä syystä vein pojan lääkäriin joka totesi että korvat, nielu, kaikki kunnossa ja poika on terve kuin pukki.

Miten ihmiset joilla on itselläänkin lapsia, tosin aikuisia sellaisia, ovat ihmeissään siitä että kokeillaan kokoajan näitä rajoja ja varsinkin se kauhistuttaa että lyödään..?

Aikä kultaa muistot :D. Ihan varmasti on jokaisen lapset tapelleet ja kiukuspäissään lyöneet, sitä ei vaan vuosien takaa muista. Tai ei halua muistaa.

Pakko vielä sanoa että eniten ihmettelen sitä jos tosiaan tämä lyöminen/repiminen kuuluu ihan normaaliin kehitykseen niin mä ihmettelen esim. oman äitini ja anoppini asennetta..
siis kun omalla äidilläni on kaksi lasta, anopilla kolme ja silti he molemmat ovat ihmeissään että miksi poika käyttäytyy näin ja ovat varmoja että lapsi on kipeä ja kiukuttelee näin koska ei osaa kertoa mihin sattuu..
Tästä syystä vein pojan lääkäriin joka totesi että korvat, nielu, kaikki kunnossa ja poika on terve kuin pukki.

Miten ihmiset joilla on itselläänkin lapsia, tosin aikuisia sellaisia, ovat ihmeissään siitä että kokeillaan kokoajan näitä rajoja ja varsinkin se kauhistuttaa että lyödään..?

Aika kuultaa muistot. Mäkin puhuin vain miten olen kuopuksen kanssa toiminut, kun en mä enään muista miten noi 10v ja 11v käyttäytyi 10v sitten. Pojista nuorin taasen on ollut paljon rauhallisempi taaperoikäisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:

Aikä kultaa muistot :D. Ihan varmasti on jokaisen lapset tapelleet ja kiukuspäissään lyöneet, sitä ei vaan vuosien takaa muista. Tai ei halua muistaa.

Tai sitten se on dementiaa :D.
Me väännettiin mun äidin kanssa ihan tosissaan pyöräilykypäristä joskus. Hän väitti, että minä ja veljeni emme saaneet ajaa metriäkään fillarilla ellei ollut kypärä päässä. Ja minä taas sanoin etten ole koskaan omistanut pyöräilykypärää, eikä sellaisia ollut olemassakaan kun olin lapsi. Äitini oli ihan ihmeissään että voiko muka olla näin.
Ja eräs perhetuttu selitti jokin aika sitten, miten hänen lapsensa siivosivat aina huoneensa kiltisti heti kun hän käski. Meinasin tukehtua. Muistan meinaan elävästi sen kerran, kun olimme heillä, minä olin 8 v ja tämä nainen huusi lapsilleen kuin palosireeni että siivotkaa lelunne, eivät siivonneet, ja minä + tämä tätönen sitten siivottiin ne kahdestaan :whistle: .

Jos joku viisas, joka sanoi että ajan kanssa tuo käytös menee ohi, viitsis kertoa, että mitä meidän pitäis kehdata missään kulkea tuo tuholainen mukana ja pitäiskö kaikki mahdolliset tavarat vaikka naulata kattoon kiinni, odotellessamme että se käytös menee ohi?? Meillä pian 3v. ap:n kertomuksessa mainitunlainen lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jos joku viisas, joka sanoi että ajan kanssa tuo käytös menee ohi, viitsis kertoa, että mitä meidän pitäis kehdata missään kulkea tuo tuholainen mukana ja pitäiskö kaikki mahdolliset tavarat vaikka naulata kattoon kiinni, odotellessamme että se käytös menee ohi?? Meillä pian 3v. ap:n kertomuksessa mainitunlainen lapsi.
Voi melkein vakuuttaa, että menee ohi...Joillakin aiemmin, joillakin myöhemmin! Teillä vilkas lapsi olla...

Kuulostaa niin tutulta :/
Täällä kohta 5v tyttö ja 1v4kk poika. Poikaa kun kieltää niin tulee päälle. Keittön kaappien sisältö puretaan ja tavaroita heitellään kohti ym.. Nyt varsinkin kun vauva tuli 2 viikkoa sitten taloon. Siskon kimppuun käydään myös. Jos poika ei kolmannella kerralla usko niin kannetaan sänkyyn rauhoittumaan. On helpottanut kovasti pojan käytöstä. Tekee kyllä pahojaan edelleen mutta puolet vähemmän kuin ennen.
Ja näille harmaille, poika ei ole väkivaltaa oppinut tv:stä tai meiltä muilta :headwall:
Jaksuja ap:lle. Vaatii todellakin kärsivällisyyttä :hug:
Serkku haki apua perheneuvolasta kun neuvot loppuivat tytön kanssa. Sieltä käy nyt täti kotona ja seurailee lapsen käytöstä ja antaa neuvoja. Serkku on ollut tyytväinen =)

En jaksa lukea ketjua, mutta 1-vuotias ei tee kiellettyjä asioita kiusatakseen, hän tekee sen siksi, että tutustuu maailmaan ja on utelias.
Tutustu lapsen kehitykseen (lasten psykologiaa ym.), auttaa ymmärtämään lapsen maailmaa. Onko sua tukistettu pienenä? Otan osaa :(.
Vuoden tai jo muutaman kuukauden päästä lapsi ymmärtää enemmän puhetta. Nyt ottaisin vain kielletystä paikasta pois 100 kertaa ja sanoisin ei.

Jos tuntuu tosissaan, että päässä kiehuu, niin laita laps vaikka pinnikseen talteen hetkeksi ja mene itse parvekkeelle ottamaan vähän happea. Parikin minsaa jo helpottaa.

Me taidetaankin olla sitten todella kummajaisia kun meillä ei muksut (2 ja 4) ole koskaan repineet lyöneet ym. vaikka ovat kyllä saaneet telkkaria katsella mielinmäärin. Kauhistuttaa lukea noita teidän kommentteja joissa melkeimpä puolustellaan lasten väkivaltaista käytöstä!! Mutta jollain tavallahan sen lapsenkin on huomiota saatava kun äidit istuu koneella päivät pitkät ! Katsoin muutamaa nimimerkkiä niin tänäänkin on tuntitolkulla pelkästään täällä laiteltu viestejä! =)

Alkuperäinen kirjoittaja sivumennen:
Me taidetaankin olla sitten todella kummajaisia kun meillä ei muksut (2 ja 4) ole koskaan repineet lyöneet ym. vaikka ovat kyllä saaneet telkkaria katsella mielinmäärin. Kauhistuttaa lukea noita teidän kommentteja joissa melkeimpä puolustellaan lasten väkivaltaista käytöstä!! Mutta jollain tavallahan sen lapsenkin on huomiota saatava kun äidit istuu koneella päivät pitkät ! Katsoin muutamaa nimimerkkiä niin tänäänkin on tuntitolkulla pelkästään täällä laiteltu viestejä! =)

Tai sitten oltu tuntitolkulla kirjautuneena sisään, ja tehty kaikkea muuta kotosalla (kuten siivottu, kokattu, pesty pyykkiä ). Kuten eräs :whistle: .
Mun lapset on 2 v ja 4 v ja kyllä molemmat ovat lyöneet. Jo ennen kun meille tietokone ostettiin ;) . Kuuluu lapsen normaaliin kehitykseen. Eikä ole hyväksyttävää käytöstä, vaikka normaalia onkin ja tiettyyn ikään sidonnaista.

Millähän sitä saisi aina hillittyä itsensä kun monesti näkee jo sielunsa silmin kuinka pyöräyttää pientä niin että kaikki neljä nurkkaa näkyy samanaikaisesti..
Mistä teillä muilla riittää sitä kärsivällisyyttä... mulla menee oikeesti hermot!

Miten te kiellätte jyrkästi lyömästä/repimästä hiuksista ja onko teidän kielloillanne ollut tehoa? Mä haluan että tämä tapa saadaan karsittua pois.. =(

No minä olen kyllä varottanut lapsiani, että jos minua puree tai lyö, niin teen saman takasin.
Joskus on tönässyt mua ja olen tönässyt takasin, ei ole töninyt enää. Kerran heitti lelulla ja sattu tosi paljon, joten heitin hiljaa takasin mutta sen verran vissiin säikähti, ettei ole lelut enää meillä lennellyt.
Kyllä mun mielestä voi ihan hyvin nippasta niskasta tai tukistaa, että lapsi huomais, miltä tuntus jos sattuu.
Kyllä muut lapset pistää viim. päiväkodissa lapsesi ojennukseen ihan samalla tavalla kuin minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

Tai sitten oltu tuntitolkulla kirjautuneena sisään, ja tehty kaikkea muuta kotosalla (kuten siivottu, kokattu, pesty pyykkiä ). Kuten eräs :whistle: .
Mun lapset on 2 v ja 4 v ja kyllä molemmat ovat lyöneet. Jo ennen kun meille tietokone ostettiin ;) . Kuuluu lapsen normaaliin kehitykseen. Eikä ole hyväksyttävää käytöstä, vaikka normaalia onkin ja tiettyyn ikään sidonnaista.

No sinähän superäiti olet kun kykenet kirjoittamaan viestejä muutaman minuutin välein ja samalla kasvattamaan lapsia ja hoitamaan kodin!! =D

jos lapsi heittää saksilla selkään niin joku äiti tekee lapselle saman?? Onnea vaan. Muistutan että sinä olet aikuinen ja lapsi on lapsi. Sinä näytät mallia. Usko vaan. Kun lapsesi kasvaa ja joku haastaa riitaa, mitä olet opettanut: PÄÄLLE VAAN, LYÖ TAKAISIN YM. Great....

Alkuperäinen kirjoittaja MSN:
jos lapsi heittää saksilla selkään niin joku äiti tekee lapselle saman?? Onnea vaan. Muistutan että sinä olet aikuinen ja lapsi on lapsi. Sinä näytät mallia. Usko vaan. Kun lapsesi kasvaa ja joku haastaa riitaa, mitä olet opettanut: PÄÄLLE VAAN, LYÖ TAKAISIN YM. Great....

Tätä olen kans miettinyt, kun etenkin mieheltä pääsee useinkin, et jos teet noin tai noin, niin teen takas..että onkohan sekään hirmu hyvä

No sinähän superäiti olet kun kykenet kirjoittamaan viestejä muutaman minuutin välein ja samalla kasvattamaan lapsia ja hoitamaan kodin!! =D

Lapset on olleet päiväunilla jo yli kaksi tuntia :D.
Ja kyllä, ei tuota suurtakaan tuskaa kirjoitella välillä viestejä ja välillä taas tehdä jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Millähän sitä saisi aina hillittyä itsensä kun monesti näkee jo sielunsa silmin kuinka pyöräyttää pientä niin että kaikki neljä nurkkaa näkyy samanaikaisesti..
Mistä teillä muilla riittää sitä kärsivällisyyttä... mulla menee oikeesti hermot!

Miten te kiellätte jyrkästi lyömästä/repimästä hiuksista ja onko teidän kielloillanne ollut tehoa? Mä haluan että tämä tapa saadaan karsittua pois.. =(

No minä olen kyllä varottanut lapsiani, että jos minua puree tai lyö, niin teen saman takasin.
Joskus on tönässyt mua ja olen tönässyt takasin, ei ole töninyt enää. Kerran heitti lelulla ja sattu tosi paljon, joten heitin hiljaa takasin mutta sen verran vissiin säikähti, ettei ole lelut enää meillä lennellyt.
Kyllä mun mielestä voi ihan hyvin nippasta niskasta tai tukistaa, että lapsi huomais, miltä tuntus jos sattuu.
Kyllä muut lapset pistää viim. päiväkodissa lapsesi ojennukseen ihan samalla tavalla kuin minäkin.

Ei v*ttu. Alennut samalle tasolle kuin pikkuinen lapsi.

Esimerkiksi päiväuniaika tai mies kotona? Minäki olen monesti täällä pari tuntia putkeen kun lapset nukkuu. Ehtii kirjoittamaan vaikka taukoamatta viestejä. Tai joskus on mies lasten kanssa pihalla ja minä voin tehdä mitä haluan... Kotia pystyn hoitamaan lasten ollessa hereilläkin, tykkäävät imuroinnista :)

Alkuperäinen kirjoittaja hopeapaju:

Esimerkiksi päiväuniaika tai mies kotona? Minäki olen monesti täällä pari tuntia putkeen kun lapset nukkuu. Ehtii kirjoittamaan vaikka taukoamatta viestejä. Tai joskus on mies lasten kanssa pihalla ja minä voin tehdä mitä haluan... Kotia pystyn hoitamaan lasten ollessa hereilläkin, tykkäävät imuroinnista :)

Meillä siivotaan aina yhdessä. Lapset kulkee rätit kädessä pitkin kämppää pölyjä pyyhkimässä, ja poika hakee heti oman pikkuimurinsa kun minä alan imuroimaan =). Ruokaa laitetaan yhdessä. Ja lapset on tosiaan jo 2 ja 4, leikkivät yhdessä, eivät vaadi tai edes huoli mua viereensä tuijottamaan :saint: .

Alkuperäinen kirjoittaja hopeapaju:

Meillä siivotaan aina yhdessä. Lapset kulkee rätit kädessä pitkin kämppää pölyjä pyyhkimässä, ja poika hakee heti oman pikkuimurinsa kun minä alan imuroimaan =). Ruokaa laitetaan yhdessä. Ja lapset on tosiaan jo 2 ja 4, leikkivät yhdessä, eivät vaadi tai edes huoli mua viereensä tuijottamaan :saint: .

Näin minäkin haluan tehdä, tosin lapset vielä 1 ja 2 vuotta :) Mutta aika hienosti jo touhuilevat mukana. Tosin leikkejä pitää vielä vahtia :)

Yhteistyössä