Kamala äiti =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaana

Vieras
Tekis mieli tukistaa 1vuotiasta.. huom. tekis mieli, en ole tukistanut..

Ei usko millään kieltoja vaan toistaa 1000 kertaa samoja kiellettyjä asioita peräkkäin eikä mikään tehoa.. ei kiellot, ei pois vieminen, ei esteet, ei huomion vieminen muualle.. tai no, kaksi minuuttia saattaa keskittyä siihen mihin vein hänen huomion ja sitten muistaa taas että "Ai niin, se kukkaruukku!"
Ja repii mua hiuksista + lyö kasvoihin...

Kaikkein isoin juttu mulle tässä on juuri tuo että lapsi satuttaa kokoajan kaikkia jotka sitä uskaltautuu komentamaan.. oikein tosissaan repii hiuksista ja huitoo naamaan..

Voi että mun tekis mieli nippasta niskavilloista.. vaikka tuskin siitäkään mitään hyötyä olisi ja saisin vielä kaupanpäällisiksi itselleni TODELLA huonon omatunnon kun jo näistä ajatuksista tulee paha mieli..

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana:
Tekis mieli tukistaa 1vuotiasta.. huom. tekis mieli, en ole tukistanut..

Ei usko millään kieltoja vaan toistaa 1000 kertaa samoja kiellettyjä asioita peräkkäin eikä mikään tehoa.. ei kiellot, ei pois vieminen, ei esteet, ei huomion vieminen muualle.. tai no, kaksi minuuttia saattaa keskittyä siihen mihin vein hänen huomion ja sitten muistaa taas että "Ai niin, se kukkaruukku!"
Ja repii mua hiuksista + lyö kasvoihin...

Kaikkein isoin juttu mulle tässä on juuri tuo että lapsi satuttaa kokoajan kaikkia jotka sitä uskaltautuu komentamaan.. oikein tosissaan repii hiuksista ja huitoo naamaan..

Voi että mun tekis mieli nippasta niskavilloista.. vaikka tuskin siitäkään mitään hyötyä olisi ja saisin vielä kaupanpäällisiksi itselleni TODELLA huonon omatunnon kun jo näistä ajatuksista tulee paha mieli..
Et ole huono äiti,ihminen säkin vaan oot etkä robotti.Tiedän tunteen kun kiehuu ja mitään ei uskota,mul on 11/2v. poju ja aika "uskomaton"tapaus.Aika auttaa:)

Millähän sitä saisi aina hillittyä itsensä kun monesti näkee jo sielunsa silmin kuinka pyöräyttää pientä niin että kaikki neljä nurkkaa näkyy samanaikaisesti..
Mistä teillä muilla riittää sitä kärsivällisyyttä... mulla menee oikeesti hermot!

Miten te kiellätte jyrkästi lyömästä/repimästä hiuksista ja onko teidän kielloillanne ollut tehoa? Mä haluan että tämä tapa saadaan karsittua pois.. =(

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Lapsi jäähylle!

Ai 1-vuotias jäähylle ja pysyykin varmasti yhessä paikassa jäähyn ajan :D

Minuutin pysyy minkä 1-vuotiaan pitääkin. Testattu on. Meillä nimittäin oli tätä lyömistaipumusta kans, lisäksi sälli raivostui, jos edes yritti ottaa syliin. Oma rauha = jäähy rauhoitti parhaiten.

Lapsi jäähylle!

juuri meinasin samaa ihmetellä.. tuo jäähylle.. huh huh.. jospa se "jäähypenkillä" 2sec pysyis.. tai tungen sen takapuolen bumboon niin se ei ihan heti pääse loikkaamaan ylös siitä ahtaasta kapistuksesta..

Et ole huono äiti. Olen kuullut sanonnan, että hyvä äiti ajattelee tekevänsä jotain, huono äiti tekee sen (negatiivisen asian).

Ja juu, kyllä mullakin menee hermot välillä tuohon 11kk, kun vaan kitisee ja kitisee, jos häntä ei viihdytä joka sekunti lattian rajassa.

Tsemppiä.

Lapsi jäähylle!

Minuutin pysyy minkä 1-vuotiaan pitääkin. Testattu on. Meillä nimittäin oli tätä lyömistaipumusta kans, lisäksi sälli raivostui, jos edes yritti ottaa syliin. Oma rauha = jäähy rauhoitti parhaiten.

Mutta mihin ja miten sä sait sen jäähylle? Eihän tuo pysy millään edes minuuttia paikoillaan =/

Eiköhän tuo ns. lyöminen ja repiminen kuulu jokaisella lapsella tuohon ikäkauteen ja jää sitten pois jonkun ajan päästä..enkä minäkään usko, että 1-vuotias pysy missään jäähyllä.

oot aika kamala äiti! meidän 1-vuotias ei ole ikinä käyttäytynyt noin että tarvis tukistaa. annatko aivan varmasti tarpeekis huomiota lapsellesi?? ettet vaan palstailisi täällä ja lapsi jää huomioimatta??!!

Meillä 1,5 -vuotias on ihan mahdoton, ei usko mitään, kun kantaa pois kielletystä paikasta (keittiön pöydän päältä) tai ottaa kielletyn tavaran pois, tarttuu tosissaan tukkaan kiinni ja hakkaa LUJAA, niin että oikeasti sattuu ja kiljuu ja karjuu täysillä... Keinot on vähissä, kun kielto ei mene perille. Menee sitten huutamiseksi, eikä sekään auta.

Vinkkejä?

Alkuperäinen kirjoittaja huhhhhh:
oot aika kamala äiti! meidän 1-vuotias ei ole ikinä käyttäytynyt noin että tarvis tukistaa. annatko aivan varmasti tarpeekis huomiota lapsellesi?? ettet vaan palstailisi täällä ja lapsi jää huomioimatta??!!

Annan minä.. =( lapsi on nyt päiväunilla joten jää aikaa kysyä välillä neuvoja omaan jaksamiseenkin.. =(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi jäähylle!

Mutta mihin ja miten sä sait sen jäähylle? Eihän tuo pysy millään edes minuuttia paikoillaan =/

Aluksi oli jäähyllä oman huoneensa lattialla, nyttemmin (poika 2v.) viedään oman huoneensa sohvalle. Ja onnistui niin, että sanottiin, että sä saat nyt kiukutella ihan rauhassa tässä, äiti (tai isi) on tässä ihan lähellä. Rauhoitu ensin ja sitten jutellaan lisää. Aikansa se siinä huusi ja uhmaili, ja sit kun itku loppui, siitä minuutin kesti jäähy (ehti oikeasti rauhoittua). Hyvin on toiminut - jäähyn jälkeen jaksaa kuunnella selityksiäkin hyvin, ja tottelee huomattavasti paremmin kuin ilman jäähyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhhhh:

No, se onkin teidän 1-vuotias... Meidän 1-vuotias on taas sellainen energiapakkaus oikea kunnon ehtiväinen tuholainen, että hiuksia revin omasta päästäni epätoivon vimmalla kun hänen perässään yritän pysytellä. Mun ajatuksiis ei kuitenkaan ole tullut tukistaminen, mutta ap:lla on ja hän on asiasta huolissaan. Mielestäni se on täysin inhimillistä, eihän hän tukistamista ole toteuttanut, onhan luonnollista, että ihmisillä syntyy ajatuksia päässään :whistle:

Meillä kans läpsitään. Silloin otan katsekontaktin ja sanon matalalla äänellä ei saa läpsiä. Hellästi saa paijata ja näytän perään. Sitten poika silittää nätisti ja kehutaan että aaaai kun kiltisti. Mutta se unohtuu taas seuraavaan kertaan ja pieni kämmen heilahtaa taas turhan rajusti. Mutta niinkuin joku sanoi, kait se kuuluu asiaan, että toruvaa naamaa kaikkivoipainen lapsi ei halua nähdä..Kait se menee ohi jossain vaiheessa..toiv. meilä nimittäin 1v4kk poika ja kokeilee rajojaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kohtalotoveri:
Meillä 1,5 -vuotias on ihan mahdoton, ei usko mitään, kun kantaa pois kielletystä paikasta (keittiön pöydän päältä) tai ottaa kielletyn tavaran pois, tarttuu tosissaan tukkaan kiinni ja hakkaa LUJAA, niin että oikeasti sattuu ja kiljuu ja karjuu täysillä... Keinot on vähissä, kun kielto ei mene perille. Menee sitten huutamiseksi, eikä sekään auta.

Vinkkejä?

no mene pois täältä palstailemasta ja vaikka leiki jotain kivaa lapsesi kanssa! anna vähän enemmän huomiota lapsellesi!

Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:
Pystyisitkö nostamaan sitä kukkaa niin ylös, ettei lapsi voi koskea siihen?

Kun se olisikin kyse vain siitä kukasta.. lapsi tietää tasan tarkkaan mitkä paikat meillä on kiellettyjä, ja esim. koiraa ei saa repiä korvista.. minne mä koiran piilotan? Ja lapsi tosiaan etsii sillä tuulella ollessaan kaikki ne kielletyt jutut mitkä sillähetkellä sattuu muistamaan ja nauraen tekee niitä "pahuuksiaan".. ja sitten kun nostan syliin alkaa se kiljuminen ja huitominen... =(

Alkuperäinen kirjoittaja Kohtalotoveri:

Vinkkejä?

Jäähylle. Ehdottomasti.

Yhteistyössä