Kamala ahdistus ja pelko oman lapsen puolesta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Mua on alkanut ahdistaa ajatus esimerkiksi siitä kun lapseni alottaa koulutaipaleen. Kun joutuu yksin menemään kouluun, mitä jos joku sairas ihminen tulee ja tekee lapselle jotain.. vie mukanaan ja... Näitä juttuja aina välillä saa lukea uutisista.. :/ Mitä lähemmäksi kouluikää tulee niin sitä enenmmän olen alkanut kelailemaan. Mietittekö te äidit samanlaisia vai olenko vain ylihysteerinen??

Sitten muutenkin pelottaa ajatus että joku tekisi lapselle jotain pahaa. Nytkin taas iski tuo pelko kun luin noita palstalaisten kamalimpia muistoja lapsuudesta :( Kotonamme ei mitään tietty ole mutta pelotus iskee kun alkaa ajattelemaan liikaa, esim jos lapsi hoidossa tms... Ääääh! Kun lapsi alkaa kulkemaan itse kavereilla, mitä jos siellä... Miten sitä voisikin suojella omiaan parhain mahdollisin keinoin? Ja se tieto että eihän sitä voi, mitä enemmän lapsi kasvaa ja alkaa liikkumaan omin päin.

Mietittekö te koskaan tällaisia asioita? :/

Se on ihan normaaleja että äitejä kauhistuttaa lapsen itsenäistyminen kun lapsi aloittaa koulun, mutta yleensä se sujuu hyvin eikä mitään pahaa tapahdu.. Älä murehdi etukäteen.. :)

Todella epätodennäköistä että joku ihminen tulee ja tekee pahaa lapselle tai vie mukanaan. Todennäkösempää on että lapsi jää auton alle. En halua pelotella. Eiköhän se kuitenkin suju ihan hyvin.. Äidit aina huolestuu kaikesta.

Kyllähän ne mielessä käy! Toisaalta en haluasi kasvattaa lapsesta ujoa, arkaa ja maailmaa pelkäävää ihmistä, vaan hyvällä itsetunnolla suojatun ihmisen.

Ikuinen ristiriita.

Koulun alkaminen on jännittäny, mutta en mieti mitään muita asioita joita listasit. Ei sitä pystyis nauttimaan elämästä jos tuollasia miettii :) Ja vaikka en ole miettiny, niin silti kahdesta vanhimmasta on tullu kelpoja nuoria ja rohkeus kasvaa kun niitä kannustaa.

ei vielà ihan kauheesti tommosia pelkoja. alkaa sitten vasta ylàasteiàssà (ala-asteelata haetaan lapset koulun ovelta ja ekaluokkalaisia ei edes lasketa ulos ennenkuin ope nàkee kuka on hakemassa) .

Yhteistyössä