kålmården kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin siellä -96, mut ei kait se hirveesti ole muuttunut siltä ajalata.. Silloin se tuntui hirveän isolta (olin 12v ) ja alkoi vähän tuntumaan jaloissa se kävely. Oli kovin monipuolinen, mielekkäämpi kuin Korkeasaari. Silloin siellä oli mahdollisuus päästä uimaan haiden kanssa ja pieniä possuja juoksi jaloissa. Tykkäsin kyllä siitä paikasta.

Mä oli 1986 ja muistan että laama makasi keskellä tietä ja karhu tuli suoraan auton ikkunan taakse (joku "safariajelujuttu") jänniti aika paljon ja sitten mentiin sillä gondolihissillä hiton korkealla. Tässä mun muistot ja ikää oli tuolloin 6-vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Kiva paikka mtu älkää vaan menkö Matka Vekan kautta :D

miks? apua! ollaan varattu matka vekan reissu.

No meillä se meni IHAN perseelleen. Kaikki aikataulut kusi, ja vetäjä eli IHAN väärässä päivässä. Matkaan piti kuulua myös käynti huvipuistossa mutta koska olikin väärä päivä niin se olikin menossa jo kiinni...
En suosittele..

No meillä se meni IHAN perseelleen. Kaikki aikataulut kusi, ja vetäjä eli IHAN väärässä päivässä. Matkaan piti kuulua myös käynti huvipuistossa mutta koska olikin väärä päivä niin se olikin menossa jo kiinni...
En suosittele..

koska tää tapahtu? Muistatko missä hotellissa yövyitte? Millanen se oli?

En suosittele..

koska tää tapahtu? Muistatko missä hotellissa yövyitte? Millanen se oli?

Hotelli oli oikein hyvä (vaan kun muistais mikä hotelli oli kyseessä.. se oli kuitenkin tukholmassa joku hotelli)

Tämä tapahtui n. 5 vuotta sitten....

Olin perheeni kanssa varmaaksin n.4-5vuotta sitten. Matka vekan kanssa me myös oltiin. Silloin reissu meni todella hyvin. Ihana paikkaa. Varsinkin delfiini esitys oli loistava. Paljon hienompi kuin särkänniemessä.

Missäköhän huvipuistossa piti "myymän" käydä? Kolmårdenissa ei huvipuistoa ole, Tukholmassa toki on Gröna Lund.
Kolmården sopii kaiken ikäisille, kohokohtia meidän lapsille olivat delfinario, safaripuisto ja Enzo-gorilla. Delfinaarioon kannattaa mennä ajoissa, että saa kunnon paikat. Plussia on vaikka mitä, miinuksia... No huonolla säällä on tylsää kulkea sadetakki päällä, ja ravintolahinnat ovat Ruotsin hintavaa tasoa. Ja joskus taas on "liikaa" väkeä liikenteessä. Eli ei isoja miinuksia. Hauskaa lomaa!

mekin oltiin noin 5v sitten. Ikaalisten kautta. Matkana ok ja asiat kohdillaan. Ainoa miinus oli se että varatussa ajassa ei ehditty kaikkea nähdä ja delfiinitkin jäivät. Täytyy joskus mennä uudestaan omalla ajalla. Oltiin bussilla ja siinä safariosuudella kaikki eivät edes nähneet ulos+ oli muutama äiti joiden mielestä heidän lapsillaan oikeus olla etupenkeissä ja muut kärsikööt...siellä oli useita matkapahoinvoinnista kärsiviä ja nämä muutamat mammat eivät olisi ollenkaan päästäneet muita oloaan helpottamaan...

Yhteistyössä