Kallis lahja vai ei?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Haluaisin ostaa teinilleni kalliin joululahjan, kun tiedän hänen siitä tulevan oikein tosi onnelliseksi.
Maksaa kuitenkin kaksi tonnia.
Teenkö ihan hullusti, jos ostan sen osamaksulla? Käteisellä en voi ostaa.
 
"alma"
Jos sinulla on varaa siihen, (tuskin on), niin osta vaan. Riippuu kyllä siitäkin, mikä se on. Esim. joku kielikurssi voisi olla ihan hyvä lahja, mutta hevonen, jonka ylläpitoon ei sitten ole varaa, ehkäpä huonoin mahdollinen.
 
"aapee"
Kielikurssi jos olisi, niin en epäröisi yhtään.
Tiedän että haluaisi kovasti saada macin. Käytetetty hänelle kelpaisi, mutten uskalla ostaa, kun olisi varsin suuri todennäköisyys, että menisi pikapuoliin rikki.
Ostaisin tuon uusimman mallin imacin. Halvempikin kelpais,i mutta kun haluttaisi hankkia kerralla hyvä.
 
Mä en enää osta elektroniikkaa osamaksulla. Lähinnä siitä syystä että AINA kun olen niin tehnyt niin suunnilleen seuraavalla viikolla ostamani tuote on tullut johonkin supermegaalennukseen ja mä maksan kiltisti osamaksuja sen kalliimman mukaan...
 
[QUOTE="aapee";27683873]Kielikurssi jos olisi, niin en epäröisi yhtään.
Tiedän että haluaisi kovasti saada macin. Käytetetty hänelle kelpaisi, mutten uskalla ostaa, kun olisi varsin suuri todennäköisyys, että menisi pikapuoliin rikki.
Ostaisin tuon uusimman mallin imacin. Halvempikin kelpais,i mutta kun haluttaisi hankkia kerralla hyvä.[/QUOTE]

Osta halvempi mäkki.
 
"aapee"
Osta halvempi mäkki.
Osaisitko neuvoa mikä olisi passeli?
Tarvii sitä, en tiedä tarkkaan mihin, mutta lahjansaajalla on esim omat sivut netissä.
Osaa koodata ja mitä nyt kaikkea mahtaa osatakaan. Kuvankäsittelyohjelmat pitäisi pysyä raskaanpinakin toimimaan sujuvasti.
Ei niinkään pelaa mutta tietysti jotkut pelitkin mielellään saisi toimia.

Nykyinen kone on tavallinen pc, mutta sanomassa irti sopimusta.
 
"minnipinni"
[QUOTE="Omppu";27685812]Toki näin, muttei se hintaero nyt kuitenkaan ole kovin iso. Plussaa tietysti kun pron voi ottaa helposti mukaansa. Hyvän erillisnäytön kai kuitenkin tarvitsee jokapäiväisessä käytössä.[/QUOTE]

Miksi prohon tarvis muka erillisnäytön? En mä ainaskaan tarvi.
 
"Vieras"
[QUOTE="minnipinni";27685864]Miksi prohon tarvis muka erillisnäytön? En mä ainaskaan tarvi.[/QUOTE]

Siksi tarvitsee jos on esim tottunut käyttämään 25" kokoista näyttöä.
 
............
[QUOTE="aapee";27684076]Osaisitko neuvoa mikä olisi passeli?
Tarvii sitä, en tiedä tarkkaan mihin, mutta lahjansaajalla on esim omat sivut netissä.
Osaa koodata ja mitä nyt kaikkea mahtaa osatakaan. Kuvankäsittelyohjelmat pitäisi pysyä raskaanpinakin toimimaan sujuvasti.
Ei niinkään pelaa mutta tietysti jotkut pelitkin mielellään saisi toimia.

Nykyinen kone on tavallinen pc, mutta sanomassa irti sopimusta.[/QUOTE]

Olet kai selvillä, että jos lapsesi käyttää kuvankäsittelyohjelmia, siis kunnollisia, maksavat niiden lisenssit myös. Joten jos kyse on ilmaisista, netistä ladattavista, eivät ne todellakaan tarvitse koneelta tavallista kotikonetta enempää. Ja tuskin lapsesi mikään insinööri on, jonka pitäisi tuottaa AutoCadilla 3D:tä. Te olisitte sen ohjelman omistajina jo konkurssissa.

Koodaamiseen ei tarvita parempaa konetta. Siihen käy mikä vain vanha rakkine, joten haloo, järkeä päähän, hyvä ihminen.

Olen työkseni kuunnellut ylpeitä vanhempia, joiden kullanmurut sahaavat perhettään linssiin tietoteknisillä "osaamisillaan". Taustalla on aina se, mitä kavereillakin on. Joten pysyttele vaan tämän viestiketjun tonnin vekottimissa ja odota joulun jälkeen, jolloin on enemmän tarjouksia.

Rahan kanssa kannattaa olla harkitsevainen, eikä antaa tunteiden ohjailla. JOs säästät parikin sataa on se kiva omassa kukkarossa , eikös niin?
 
"Vieras"
No olisiko mitään ideaa ostaa joku mac käytettynä? Hintavia nekin, mutta säästäisi niitä satasia tosiaan.
Tai olisko Mac Mini sellainen kannattava ostos?

Kyse onkin siitä, että lahjansaaja unelmoi macistä ja haluaisin sen unelman toteuttaa. Haavetta ollut varmaan jo pari vuotta.
Muutenkin hän on kiinnostunut kaikista Applen tuotteista. Luki kesällä todella kiinnostuneena Steve Jobbsin elämänkerran.

Ei hän nyt mitenkään ylivertaisen taitava ole, mutta osaa melko hyvin kuitenkin tehdä koneella juttuja.
 

Yhteistyössä