Kalliit verhot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rittiriiraa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rittiriiraa

Vieras
Muutettiin elokuussa uuteen kotiin ja joka huoneeseen on saatava uudet verhot. Nyt viimeisenä on vuorossa makuuhuone, jonne tarvitaan pimentävät verhot kahteen erikokoiseen ikkunaan. Täällä kävi verhosuunniittelija joka ehdotti seuraavaa. Hänen yrityksensä siis tekisi verhot.

Pääikkuna on n. 2.8 m leveä. Ikkunaan tehdään suora kappa kuviollisesta kankaasta ja reunustetaan ruskealla kankaalla. Sivuverhoiksi (jotka öisin vedetään ikkunan eteen) laitetaan pimentävää verhokangasta. Molempiin reunoihin sekä ruskea että vaalempi verho. Pimentävää kangasta menee siis aika paljon (4 verhoa, metrihinta n. 15?)
Huoneen toisella seinällä olevaan kapeaan ja korkeaan ikkunaan suunniteltiin vuoratusta kappakankaasta laskosverho.

Suunnittelija soitti tänään hinta-arvion ja se olisi 440 ?. Tuntuu aika hurjalta.
Teetin talven aikana eri firmassa pojan huoneeseen kauniin purjerengaskapan ja sen hinta oli n. 70 ?. Olohuoneen kaksi sivuverhoa (myös purjerenkaat) olivat n. 200 ?. Noihin nähden hinta on kai kankaan menekinkin huomioiden ihan samalla tasolla, mutta silti..

Olisiko kenelläkään vinkkiä edullisesta j ataitavasta verho-ompelijasta Tampereella?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiitteräinen:
No melkosen tyyris hinta ois mulle, ja entä jos kyllästyy?

En ole kovin innokas sisusitaja. Edellisessä kodissa asuttiin 10 v. ja samat verhot oli makkarissa ja olohuoneessa koko ajan. Luulen että näin käy tässäkin eli jos jakaisi hinnan esim 10 vuodelle niin ei ehkä kirpaisisi niin paljoa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Rittiriiraa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitteräinen:
No melkosen tyyris hinta ois mulle, ja entä jos kyllästyy?

En ole kovin innokas sisusitaja. Edellisessä kodissa asuttiin 10 v. ja samat verhot oli makkarissa ja olohuoneessa koko ajan. Luulen että näin käy tässäkin eli jos jakaisi hinnan esim 10 vuodelle niin ei ehkä kirpaisisi niin paljoa ;)

No sitten ei niin paha hinta. Mä kun vaihtelen verhoja vuoden välein (mikä on jonkun toisen mielestä harvoin) niin sitten tulis kyllä kalliiksi :)

Isoihin ikkunoihin verhot väkisinkin maksaa. Meillä on hyvin neutraalit pimentävät rullaverhot mittojen mukaan tehtynä, jotka toimivat pimentäjinä. Sen lisäksi sitten on sisustusverhot. Päiväsaikaan nuo rullaverhot jäisivät sinne kapan alle piiloon.

jos verhokankaat ja ompelutyö sisältyy hintaan niin ei ole paha, johan sulla tulee miltei kolmemetrinen kappa + reunuskankaat siihen, pimentävät sivuverhot ja laidoille lisäverhot ja sitten vielä se laskosverho + vuoraus.
eli tässä mielessä laskettuna ei siis ole mitenkään "liian hinnakas" ite oon artesaani ja teen itte, en laittais siis siksikään muun ompelemaan oikeastaan latiakaan kiinni. .

Yhteistyössä